Witam
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podsumowuje Swap silnika Passata B5 do samochodu Audi 80 B4.
Może na początku koszty:
Koszt silnika 1000-2000zł
(warto kupować silnik mając możliwość przejechania się samochodem który zostanie dawca, np Anglik)
Rozpoczynamy od wyrzucenia starej jednostki. Najlepiej jest odkręcić cały przód. Dużym plusem jest to że możemy silnik zostawić na oponach a wypychając budę pozbyć się silnika z komory.
Po zakupie nowego kompletnego silnika gdy Jeszce mamy go poza komora w budzie warto wymienić kilka istotnych elementów.
Prawa łapa silnika pozostaje oryginalna passatowska. Lewą musimy zamienić od naszego silnika ( w tym wypadku ACE). Odkręcamy kolektory lub kupujemy silnik bez nich.
Kolektor "baran" z uwagi na umiejscowienie przepustnicy uniemożliwi dodanie gazu (przepustnica opiera się na pompie hamulcowej.)
Kolektor wylotowy pasuje doskonale od Audi A6 1.8 20V i bez przeróbek możemy go zamontować.
Kolektor dolotowy musimy zmienić na ten od wersji Turbo z bocznym montowaniem przepustnicy.
Wkładamy wszystko do auta.
Kompletujemy wszystkie części. Zakładamy zakupione kolektory montujemy przepustnice. Do wyprowadzenia dolotu potrzebne nam będą przewody od passata b3 16V oraz forda . Przepustnica (jej wylot) skierowana jest na przednia lampę także tworzymy kolano 180 stopni i prowadzimy rury na drugą stronę do skrzynki filtra. Instalacja elektryczna silnika rozprowadzamy po komorze. Dzięki wsparciu klubowiczów uzyskamy schemat podłączenia elektryki który jest prosty lecz pracochłonny.
Podłączenie gazu.
jeśli w swoich niuniach mieliśmy coś jak II generacje albo II generacja z blos możemy taka instalacje zastosować w ADR-rze. Przewód instalacji elektrycznej odpowiedzialny za zasilnie wtrysków silnika "+12V" odłączamy przekaźnikiem od centralki gazu. Blosa montujemy w kolanie które wcześniej utworzyliśmy, co ważne jak najbliżej przepustnicy. Sygnał obrotów dla centralki bierzemy z czujnika halla na walku rozrządu z przodu silnika.
Pierwsze odpalenie.
Sterownik Passata zawiera moduł imo który musimy wyciąć. Bosch service bierze za taką usługę 500zł my możemy zainstalować emulator za 100zł i tez będzie działało (u mnie siedzi). Po złożeniu przodu możemy zapalać i ruszać w drogę.
Eksploatacja.
Z uwagi na zaawansowane sterowanie silnika bardzo miło się nim jeździ przy spaniu gazu około 9l mamy naprawdę spore przyspieszenie i V-max. Dodatkowo basowy pomruk zachęca do naciskania gazu:)
Mam nadzieje ze efekt końcowy się podoba. wszystko z uwagi na kombinowanie i ograniczone środki zajęło mi 1 miesiąc. Drugi swap piątek i sobotę:) Powodzenia
[all] Alternatywa dla majsterkowiczów(Swap silnika)
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
[all] Alternatywa dla majsterkowiczów(Swap silnika)
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 12:06 przez Lukaszbroz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
O ACE nie miałem złej opinii ale po założeniu gazu moja radość jeżdżenia znikła. W ADR-rze mam założonego Blosa i w końcu jazda na gazie jest radością. Teraz trochę trudno powiedzieć o przyspieszeniu ale jak drogi były jeszcze w miarę to 200km/h nie sprawiało większego problemu (gaz). Kolektor jest krótki i to może wpływać na wolne obroty. Do 2500obr trochę chodzi jakby 3 gary funkcjonowały albo mi się wydaje gdyż jest zrywny. Szukam cały czas ori kolektora do audi 80 coupe 1.8 20v może ktoś kiedyś będzie sprzedawał. <ok>
Jest jeden znaczący plus w porównaniu do ACE. ADR ciągnie do czerwonej strefy jak szalony zaś ACE nie był taki zrywny. Sam pomruk tego silnika kiedy depcze się od 2000 jest porostu muzyką.
Razem z kolega majsterkowiczem próbujemy zaadoptować kolektor który był przy zakupionym silniku. Jakaś mała odstawka przepustnicy powinna załatwić sprawę.
Heh sam plastik dodaje uroku całemu Swapowi i cieszy oko jak sie otwiera maskę.
Jest jeden znaczący plus w porównaniu do ACE. ADR ciągnie do czerwonej strefy jak szalony zaś ACE nie był taki zrywny. Sam pomruk tego silnika kiedy depcze się od 2000 jest porostu muzyką.
Razem z kolega majsterkowiczem próbujemy zaadoptować kolektor który był przy zakupionym silniku. Jakaś mała odstawka przepustnicy powinna załatwić sprawę.
Heh sam plastik dodaje uroku całemu Swapowi i cieszy oko jak sie otwiera maskę.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Jeśli kolego nie kręcisz wysoko na obrotach swojego autka podczas codziennej eksploatacji to polecam sprężarkę mechaniczna która ładuje już od początku i nie m dziury typowej dla turbo. Cena instalacji zamyka się w 1000zł a jakby się poszczęściło to można wyrwać kompresor z mazdy za 300zł Jak przymierzam się do takiego eksperymentu najpierw na 80b3 na gaźniku którą najpierw przerobie na wtrysk a później sprężarka. Czekam tylko aż wróci z podróży.Gruszka pisze:Tylko pogratulować koledze udanego swap-u, nawet estetycznie wygląda w komorze silnik i to 20v robi wrażenie, Tobie się udało poskładać to może teraz kolej na uturbienie ABK <ok> <ok> <ok> Bezawaryjnego użytkowania <ok> <ok> <ok>
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Przewody doprowadzające benzynę do rozdzielacza ACE są wygięte i podłączone pod listwę ADR-a. Auto pali wiec ciśnienie musi być wystarczające. Jak na zapłonie uruchomię pompę i potem jeszcze raz przekręcę zapłon to regulator puszcza na przelew wiec ciśnienie jest w normie. Nie sprawdzałem ile dokładnie ale silnik pracuje.
[ Dodano: 2011-02-05, 17:46 ]
Witam wszystkich zainteresowanych zmiana silnika.
Kolejnym etapem była zmiana kolektora z turbo (na zdjeciu) na ori od audi cabrio.
Przepustnice Passata trzeba było potraktować szlifierka i pozbyć się grzania aby zmieściła się w małej szczelinie.
Kolektor posiadał specjalna odstawkę dzięki której przepustnica nie zahaczała o pompę hamulcową. Numer katalogowy to 058 133 199 w Polsce dostępne na zamówienie koszt ok 370zł (dane ASO)
Plusy:
-Bardzo stabilny bieg jałowy, auto nie gaśnie po odpaleniu ale od razu ładnie trzyma obroty
- gwałtownemu dodaniu gazu nie towarzyszy już zwłoka jak to miało miejsce wcześniej
- rozwiązał się problem pracy na 3 gary do około 2500tyś obrotów teraz chodzi równo i o wiele ciszej
[ Dodano: 2011-05-08, 12:07 ]
Dodałem nowe zdjęcie z wersji finalnej Swapu. Myślę że już jest blisko oryginału 80 1.8 20v:)
[ Dodano: 2011-02-05, 17:46 ]
Witam wszystkich zainteresowanych zmiana silnika.
Kolejnym etapem była zmiana kolektora z turbo (na zdjeciu) na ori od audi cabrio.
Przepustnice Passata trzeba było potraktować szlifierka i pozbyć się grzania aby zmieściła się w małej szczelinie.
Kolektor posiadał specjalna odstawkę dzięki której przepustnica nie zahaczała o pompę hamulcową. Numer katalogowy to 058 133 199 w Polsce dostępne na zamówienie koszt ok 370zł (dane ASO)
Plusy:
-Bardzo stabilny bieg jałowy, auto nie gaśnie po odpaleniu ale od razu ładnie trzyma obroty
- gwałtownemu dodaniu gazu nie towarzyszy już zwłoka jak to miało miejsce wcześniej
- rozwiązał się problem pracy na 3 gary do około 2500tyś obrotów teraz chodzi równo i o wiele ciszej
[ Dodano: 2011-05-08, 12:07 ]
Dodałem nowe zdjęcie z wersji finalnej Swapu. Myślę że już jest blisko oryginału 80 1.8 20v:)