[80 b3 1.6D] Skrzywiony drążek poprzeczny
[80 b3 1.6D] Skrzywiony drążek poprzeczny
Witam. Sprawa wygląda następująco:
wczoraj jechałem po mieście, był na asfalcie lód, skręciłem w prawo, przód skręcił a tył poszedł własną drogą którą zakończył na krawężniku. Wyszedłem, patrzę felga krzywa, pojechałem dalej bo było późno. Nie zauważyłem ściągania ani niczego dziwnego.
Dziś patrzę, a lewe koło wciągnęło w nadkole, prawe z niego wyszło i jest na równi ze zderzakiem/błotnikiem.
Krzywy jest drążek poprzeczny.
Czy po wymianie drążka poprzecznego będzie ok, czy jeszcze coś mogło się pokrzywić w takim stopniu, że naprawa nic nie da?
wczoraj jechałem po mieście, był na asfalcie lód, skręciłem w prawo, przód skręcił a tył poszedł własną drogą którą zakończył na krawężniku. Wyszedłem, patrzę felga krzywa, pojechałem dalej bo było późno. Nie zauważyłem ściągania ani niczego dziwnego.
Dziś patrzę, a lewe koło wciągnęło w nadkole, prawe z niego wyszło i jest na równi ze zderzakiem/błotnikiem.
Krzywy jest drążek poprzeczny.
Czy po wymianie drążka poprzecznego będzie ok, czy jeszcze coś mogło się pokrzywić w takim stopniu, że naprawa nic nie da?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czyli uderzyłeś w krawężnik lewym przednik kołem? Z reguły takie boczne uderzenie może spowodować skrzywienie wielu elementów zawieszenia począwszy na wahaczach, poprzez drążki kierownicze, kończąc na mc phersonach. Najlepiej byłoby podjechać do jakiegoś diagnosty na stacje kontroli pojazdów. Wtedy on Ci dokładnie obejrzy i stwierdzi co jest nie tak. A cennik takich kontroli nie jest wygórowany.
Myślę, że belka jest prosta - nie czuć żadnego bicia czy ściągania czy czegokolwiek, po prostu koło jest przestawione około 5cm. A drążek poprzeczny wisi 10cm nad ziemią.
Używam "drążek poprzeczny" ponieważ tak to jest nazwane w ETCE.
Belka powinna być ok, bo i felga się skrzywiła, i drążek - czyli one popuściły a belka jest ok.
Jutro spróbuję naprostować choć trochę ten drążek - podłożę pod niego podnośnik i będę podnosił... Tam jest osłabiony materiał czyli powinno wrócić do poprzedniego położenia. Byle do wypłaty i się zrobi.
Myślę też, że nic więcej nie ucierpiało - tam jest wszystko na tulejach metalowo-gumowych, które ustępują działającej sile - takie jest moje proste myślenie.
Używam "drążek poprzeczny" ponieważ tak to jest nazwane w ETCE.
Belka powinna być ok, bo i felga się skrzywiła, i drążek - czyli one popuściły a belka jest ok.
Jutro spróbuję naprostować choć trochę ten drążek - podłożę pod niego podnośnik i będę podnosił... Tam jest osłabiony materiał czyli powinno wrócić do poprzedniego położenia. Byle do wypłaty i się zrobi.
Myślę też, że nic więcej nie ucierpiało - tam jest wszystko na tulejach metalowo-gumowych, które ustępują działającej sile - takie jest moje proste myślenie.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Czyli chodzi o tzw drążek panharda:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Drążek_Panharda
http://pl.wikipedia.org/wiki/Drążek_Panharda
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- czorny125p
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 paź 2009, 14:49
- Lokalizacja: Radom/Iłża
Kolego ja mam podobny problem wchodziłem na recznym w zakręt na lodzie i mnie trosze wyrzuciło i stuknełem oponą w krawężnik a że słup stal blisko kraweżnika to boczkiem w słupek skutkiem tego wgniecony boczek,zerwana jedna tulej belki z przeciwnej strony uderzenia,i lekko zgięty drążek panharda jak myslisz belka mogła sie wygąc po czym to poznać ze jest uszkodzona wizualnie patrzyłem to jest ok?????????????