Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.0 NM] Uturbienie silnika - sens ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

[Coupe 2.0 NM] Uturbienie silnika - sens ?

Post autor: lasombra » 21 gru 2010, 15:14

Witam
Co myślicie o uturbieniu 2.0 20v NM? Podobno ten silnik ma kute tłoki, także dół jest przygotowany pod turbo. Proszę o spostrzerzenia i liste rzeczy do przygotowania pod turbo ;) (na ten temat nie mogłem nic znaleźć w internecie, może ktoś podzieli się swoją wiedzą. (Turbina miała by być od 2.5 V6 TDI)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 21:09 przez lasombra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 gru 2010, 15:31

A masz woreczek pieniążków? bo to taka sztuka dla sztuki....

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 21 gru 2010, 16:33

mam, tylko chcem sie rospytac co trzeba zrobic

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Re: [2.0 20v NM coupe quattro] Uturbienie silnika

Post autor: chmiel25 » 21 gru 2010, 16:45

[quote="lasombra"]Witam
Co myślicie o uturbieniu 2.0 20v NM? Podobno ten silnik ma kute tłoki, także dół jest przygotowany pod turbo. Proszę o spostrzerzenia i liste rzeczy do przygotowania pod turbo ;) (na ten temat nie mogłem nic znaleźć w internecie, może ktoś podzieli się swoją wiedzą. (Turbina miała by być od 2.5 V6 TDI)[/quote

HA hahahahah dobre ciekawe czy to żart czy tak na serio?? <lol>

1. Kto ci powiedział ze nim ma kute cokolwiek (tłoki) ??
2. skONT wzoziłeś informacje że dól silnika jest przygotowany pod turbo??
3. pomyśl przez chwile skoro nie znalazłeś żadnych informacji na ten temat to chyba o czymś świadczy??
4. Ja mogEM podzielić się z tobą wiedzą
ad.1 na pół??
ad.2 po ćwiartce??
ad.3 może jakieś inne propozycje??

Podoba mi siEM pomysł na turbo <rotfl> Świadczy o twoim kompletnym braku jakiejkolwiek wiedzy..

Aź szkoda że tak rzadkie auto z jeszcze bardziej unikalnym silnikiem JAK NM trafia do nieodpowiedzialnych ludzi.

Mi siEM podobało <lol>

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 21 gru 2010, 16:58

otóż pomysl zaczal sie od mechanika, ktory twierdzi ze dol wlasnie taki jest ;) tez sie z niego smialem, ale moglibyscie przyblizyc mi liste modyfikacji?

[ Dodano: 2010-12-21, 17:00 ]
unikalny silnik? hmm no nie wiem, poza tym ze sie psuje na kazdym kroku to niczym sie nie rózni od innych ;p co chwile jakas usterka (gdzie remont kapitalny silnik przeszedl pol roku temu)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 21 gru 2010, 17:21

lasombra pisze:unikalny silnik? hmm no nie wiem, poza tym ze sie psuje na kazdym kroku
Jednak nie wiesz co masz Z tego co pamiętam silników NM wyprodukowano coś około 5 tyś sztuk lub mniej moge się mylić.
Ja to radziłbym zmienić mechanika lub zaproponować mu inne lekarstwa.
Skoro silnik po remoncie to czemu się psuje??

I ty chcesz to jeszcze uturbiać?

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 21 gru 2010, 17:50

padaja po kolei czujniki kazdy jeden itp... brak slow poza tym to troche ''pech'' skoro kolo spadlo z pompy wody i powyginalo mi zawory (miesiac temu), teraz znowu klin zcielo na wale i powtorka z rozrywki zaworowej....

[ Dodano: 2010-12-21, 17:52 ]
to juz wole poeksperymentowac ;)

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 21 gru 2010, 17:54

zakladam ze nie bedzie Cie stac na takie eksperymenty to nie jest koszt jak remont silnika z jakies grosze w porownaniu do uturbienia tego rzęcha

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 21 gru 2010, 18:01

zmien motor na 1.8 T taniej prosciej co do uturbiania to sam nie zrobisz ten twoj spec tez nie a jesli ma to miec rece i nogi to 15 tys musisz miec tylko po co jak mozna przy pifffku sobie pokminic jak to za klika stowe turbo wsadzic mroblem polega na tym ze ten twoj silnik nawet serii nie trzyma a co dopiero turbo tam ładowac

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 gru 2010, 20:27

chłopie!!! Awarie które opisujesz ? Sam jesteś sobie winien!
to NIE JEST SILNIK DLA CIEBIE! A mechanika pogoń na 4 wiatry, bo się chłopak nie zna, na tym silniku. Tak się kończą eksperymenty.
A inna sprawa - czego się spodziewasz po 20 letnim osprzęcie przy silniku? i przy samym silniku ?! Wiesz ile to ma nakulane? W tej chwili gwarantuje, że minimum 500.000 km jak nie więcej. Dziwisz się, że co chwilę coś pada?
No i - czy myslisz, że uturbienie tej jednostki spowoduje, że przestanie się psuć :lol: :lol: :lol:

Powiem jeszcze coś - porządny remont tego silnika to wydatek ok 7 tysięcy złotych. A Ty ile wydałeś? 1500 ? I co, w miejsce jednych używanych części wsadzili Ci inne używane. Masakra.

W jednym masz rację. Wał korbowy jest taki sam jak w silnikach turbo. Korby są tej samej klasy. Tłoki też. Tylko.... że to nie ma tak naprawdę ŻADNEGO znaczenia. Dlaczego? Bo ten silnik NIE JEST przygotowany do turbo.
Żeby dobrze to zrobić trzebaby przede wszystkim dać tłoki z silnika 3B (co wiąże się z rozwiertem silnika do pojemności 2226ccm), (drugi nawias- uszczelka odprężająca NIE WCHODZI W GRĘ!), oraz przełożenie całego osprzętu z silnika 3B (jeśli ma być najtaniej) . Po całej modyfikacji masz auto które w porywach będzie miało 200 KM a wydasz więcej, niż jakbyś sprzedał i kupił zadbaną S2 z programem na 280 KM.
Finito. I nie chcę mi się więcej klepać w te klawisze ciągle tego samego...

[ Dodano: 2010-12-21, 20:28 ]
ps. A mechanikowi naprawdę podziękuj bo klin na wale to JEGO WINA. On sam z siebie się nie ścina. Pod warunkiem, że jest odpowiednio skręcona śruba na wale z ODPOWIEDNIĄ podkładką.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 22 gru 2010, 09:02

Brawo LEO

podpisuje się pod twoja wypowiedzią rONczkami I nóżkami!!!
nikt lepiej tego by nie napisał!!!!

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 25 gru 2010, 15:18

Tak sobie czytam te tematy i mam mieszne uczycia na temat wiedzy niektorych, po 1 turbo z TDI skapie przy tym silniku przy 4000 obr z przyczyn wiadonych , silnik sam w sobie nie jest podkuty ale ma natrysk na denka wiec + , napewno standarowa procedura zeby bylo wiecej km i nm to inna przepsutnica reg cis na 3.5 bar lub soft doprezenie i walki i tak mozna na 200 ps liczyc. A turbo mozna i w ta strone tloki z 2.2 20VT zeby bylo odpreznie + KKK26 i jakies tam symboliczne dmuchniecie na 0.6-0.8 bar i bedzie tez dobrze mocy duzo nie przybedzie ale NM owszem.

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 14 mar 2011, 17:26

Ludzie dlaczego jestescie jakos neg nastawieni na te pytanie? Ja zapytalem a nie stwierdzilem nie trzeba odrazu wysmiewac. Mozecie sie smiac ale mam kolege on ma golfa uturbionego i calkiem dobrze sie sprawuje a ze ja nie mam zielonego pojecia o uturbianiu tego silnika wiec pytam innych lepiej wiedzacych

[ Dodano: 2011-03-14, 17:37 ]
a mechanik mi zwrocil koszty roboty glowicy po raz drugi temat zamkniety.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 14 mar 2011, 21:11

Nikt się nie śmieje. Poprostu silnik NM jest nierozwojowy bardzo rzadki i cenie uturbieina masz kilka innych tańszych rozwiazań. Poprostu każdy chciał poradzić ci żebyś oszczędził kasy ,nerwów i czasu.

pozdro


edit by ufotm: o uturbianiu silnikow ogolnie mozesz poczytac na stronach konkretnych firm tuningowych... na tym forum nikt tego nie robil i zadnych informacji tu nie osiagniesz procz tego ze sie nie oplaca. Bedziemy Ci wdzieczni jak juz po dokonanej modyfikacji napiszesz nam jak wyszly koszta i jakich modyfikacji dokonales... <piwo>
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 21:12 przez chmiel25, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl