[B4 1.9TDI 1Z] Ciężko pali,nierówno pracuje, kopci na czarno
[B4 1.9TDI 1Z] Ciężko pali,nierówno pracuje, kopci na czarno
Dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem, jak zaskoczył za którymś razem silnik nierówno pracował. Tak jak by staną jeden gar i do tego strasznie kopcił na czarno. Sytuacja o tyle dziwna że wczoraj w nocy nie dawał żadnych takich oznak. Wie ktoś może gdzie szukać usterki, czy go od razu do mechanika na kompa, a i czy to możliwe że padła świeca? Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 gru 2010, 15:21
A jest tu ktoś z Lublina żeby mnie na Vagu sprawdzić na Czechowie, oczywiście za $$. Byłbym bardzo wdzięczny.
[ Dodano: 2010-12-28, 17:14 ]
I na koniec parę słów o ww usterce.
U mechanika pierwsza rzecz to sprawdzenie przewodów turbiny tutaj bez usterek, druga sprawdzenie rozrządu czy jest na swoim miejscu, tu też bez zmian. Trzecia klin na wale, przy okazji nowy pasek rozrządu do którego zabierałem się już jakiś czas, tu też wszystko ok. po złożeniu do kupy odpalamy i niestety to samo, ale usterka robi się bardziej czytelna, mianowicie: w końcowej fazie grzania świec z zaworu regulacji dawki paliwa
(takie małe czarne do pompy przyklejone) dochodzą dziwne dźwięki. No to na VAG-a i jest błąd 1268 Zawór regulacji dawki paliwa: różnica dawki. po wykasowaniu błędu pali jak nowy. zastanawia mnie jednak co było przyczyną błędu. Od dwóch osób usłyszałem "paliwo". Hmm tankuję się tylko na orlenie i jakoś nie do końca mi się chce w to wierzyć że ich paliwo jest aż tak do doopy. Może macie podobne doświadczenia z orlenem to proszę o podzielenie się opinią.
Na koniec postanowiłem się zaopatrzyć we własnego VAG-a (dzisiaj w serwisie 50 ziko lżejszy za 5min. roboty), znalazłem na allebadziewie coś takiego:
http://moto.allegro.pl/diagnostyka-vw-a ... 06829.html
Jeżeli ktoś się trochę na tym zna proszę o radę czy to będzie ok, a może ktoś sprzedał już swoją audiczkę i ma na zbyciu taki sprawdzony interfejsik, chętnie bym zakupił
[ Dodano: 2010-12-28, 17:14 ]
I na koniec parę słów o ww usterce.
U mechanika pierwsza rzecz to sprawdzenie przewodów turbiny tutaj bez usterek, druga sprawdzenie rozrządu czy jest na swoim miejscu, tu też bez zmian. Trzecia klin na wale, przy okazji nowy pasek rozrządu do którego zabierałem się już jakiś czas, tu też wszystko ok. po złożeniu do kupy odpalamy i niestety to samo, ale usterka robi się bardziej czytelna, mianowicie: w końcowej fazie grzania świec z zaworu regulacji dawki paliwa
(takie małe czarne do pompy przyklejone) dochodzą dziwne dźwięki. No to na VAG-a i jest błąd 1268 Zawór regulacji dawki paliwa: różnica dawki. po wykasowaniu błędu pali jak nowy. zastanawia mnie jednak co było przyczyną błędu. Od dwóch osób usłyszałem "paliwo". Hmm tankuję się tylko na orlenie i jakoś nie do końca mi się chce w to wierzyć że ich paliwo jest aż tak do doopy. Może macie podobne doświadczenia z orlenem to proszę o podzielenie się opinią.
Na koniec postanowiłem się zaopatrzyć we własnego VAG-a (dzisiaj w serwisie 50 ziko lżejszy za 5min. roboty), znalazłem na allebadziewie coś takiego:
http://moto.allegro.pl/diagnostyka-vw-a ... 06829.html
Jeżeli ktoś się trochę na tym zna proszę o radę czy to będzie ok, a może ktoś sprzedał już swoją audiczkę i ma na zbyciu taki sprawdzony interfejsik, chętnie bym zakupił