Witam. Niedawno padł mi silnik 1.6d w moim audi b2 z '85roku. Zakupiłem silnik z audi b3 1.6TD z intercolerem. Po zamontowaniu silnika wyszły problemy z chłodzeniem. Przełożyłem termostat który miałem we wcześniejszym silniku (bardzo dobrze działał, otwierał się przy 83 stopniach) jednak w tym silniku nie chce się otwierać, (górny wąż jest gorący, a ten dolny który wychodzi z pompy przy termostacie jest zimny. Dziś wymieniłem termostat na nowy lecz nadal dzieje się to samo.
Na dodatek tego rozszczelniło mi chłodnicę. Przekładając silnik przełożyłem czujniki temperatury od starego silnika bo w tym nowym były innego typu, a nie chciałem przerabiać instalacji. Pompa wygląda na sprawną, wszystkie piórka ma. Co może być tego problem, skoro na wcześniejszym silniku wszystko pięknie chłodziło, a po założeniu tego są takie problemy, przewody wyglądają na drożne, bo nagrzewnica grzeje, a gdy nawet włączę ogrzewanie to temperatura cieczy spada. Do turbiny idzie jeden przewód odpowiadający za jej chłodzenie, i jest tam czujnik który jest nie podpięty.Czy przez to mógłby nawalić cały układ i termostat nie chciałby się otwierać. Próbowałem też bez termostatu ale wtedy nie trzyma prawie w ogóle temperatury (wskazówka ledwo co się podnosi.) Czy jest możliwe, żeby ten silnik z B3 miał inne połączenie przewodów niż ten stary, skoro bloki silników są identyczne, a dochodzi tylko jeszcze chłodzenie turbiny, które podłączyłem bo przewody były razem silnikiem jak go kupowałem
[B2 1.6TD SB] Problem z chłodzeniem
[B2 1.6TD SB] Problem z chłodzeniem
Ostatnio zmieniony 24 cze 2012, 20:32 przez adamrychu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław