[80 b3 2.8] podniesienie zawieszenia
[80 b3 2.8] podniesienie zawieszenia
witam kolegów przejrzałem forum i znalazłem na nim parę odpowiedzi na moje pytanie, ale nie są one kompletne. moje auto to 80 b3 1987r. motor i napęd quattro 2.8 z b4.
A teraz problem: noszę się z zamiarem podniesienia całego zawieszenia o jakieś 10 cm. Potrzebuję takiego of roud-a do jazdy po polnych drogach i sprawdzania pracowników. Zastanawiam się czy wystarczy przerobić coś w zawieszeniu (oprócz wsadzania gum, nie chcę tracić komfortu) czy postawić go na ramę. Może ktoś z was już coś takiego robił??
Wiem zaraz niektórzy z was powiedzą że łatwiej kupić "jepa" ale ja już miałem ich parę i uwierzcie mi że niema jak poczciwy 20 letni audik.
Druga sprawa to jeżeli ktoś by chciał to mogę "oddać" sprężyny czerwone obniżające do b3.
A teraz problem: noszę się z zamiarem podniesienia całego zawieszenia o jakieś 10 cm. Potrzebuję takiego of roud-a do jazdy po polnych drogach i sprawdzania pracowników. Zastanawiam się czy wystarczy przerobić coś w zawieszeniu (oprócz wsadzania gum, nie chcę tracić komfortu) czy postawić go na ramę. Może ktoś z was już coś takiego robił??
Wiem zaraz niektórzy z was powiedzą że łatwiej kupić "jepa" ale ja już miałem ich parę i uwierzcie mi że niema jak poczciwy 20 letni audik.
Druga sprawa to jeżeli ktoś by chciał to mogę "oddać" sprężyny czerwone obniżające do b3.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Re: [80 b3 2.8] podniesienie zawieszenia
Chyba jedynym rozwiązaniem będą rurki/tulejki, o których mówi kolega mati80. Ja bym pomyślał o jakiejś terenówce z silnikiem Diesla/TD/TDI itd . Kup jakiegoś może Nissana Patrola, Jeepa Cherroka(2,5 TD) albo UAZa(wiem co mówię- brat posiada przerobionego typowo w teren i naprawdę nieźle sobie radzi na polnych drogach).krzytran pisze: A teraz problem: noszę się z zamiarem podniesienia całego zawieszenia o jakieś 10 cm. Potrzebuję takiego of roud-a do jazdy po polnych drogach i sprawdzania pracowników. Zastanawiam się czy wystarczy przerobić coś w zawieszeniu (oprócz wsadzania gum, nie chcę tracić komfortu) czy postawić go na ramę. Może ktoś z was już coś takiego robił??
P.S: Jaką masz pracę skoro musisz sprawdzać pracowników?
mati86, sprężyny mam nowe założone miesiąc temu, a jak robiłeś z tymi tulejkami? opisz coś więcej
pawel_m, tak jak pisałem wcześniej posiadam nissana navarę ale to jest szrot nie samochód, miałem tez już patrola ale pękła rama i cały czas były problemy z silnikiem. A tą 80 posiadam od 10 lat i jest nie do zajechania. jestem właścicielem 500ha gospodarstwa rolnego i potrzebuje samochodu a nie złoma typu navara w której na gwarancji już skrzynia padła a teraz dyferencjał.
pawel_m, tak jak pisałem wcześniej posiadam nissana navarę ale to jest szrot nie samochód, miałem tez już patrola ale pękła rama i cały czas były problemy z silnikiem. A tą 80 posiadam od 10 lat i jest nie do zajechania. jestem właścicielem 500ha gospodarstwa rolnego i potrzebuje samochodu a nie złoma typu navara w której na gwarancji już skrzynia padła a teraz dyferencjał.
To na takiej polne drogi jakimi zapewne się poruszasz najlepszy będzie UAZ- toporny, ruski sprzęt, który nie boi się takiego "terenu". Prostota w budowie i ogólnie idiotoodporna konstrukcja. Tylko jak coś, to szukaj takiego po lekkich przeróbkach (inny silnik, bo oryginalny jest nie za bardzo). Te nowsze terenówki odpadają przy tego typu sprzęcie.krzytran pisze:pawel_m, tak jak pisałem wcześniej posiadam nissana navarę ale to jest szrot nie samochód, miałem tez już patrola ale pękła rama i cały czas były problemy z silnikiem. A tą 80 posiadam od 10 lat i jest nie do zajechania. jestem właścicielem 500ha gospodarstwa rolnego i potrzebuje samochodu a nie złoma typu navara w której na gwarancji już skrzynia padła a teraz dyferencjał.
trzeba sprawdzić jak po podniesieniu karoseri będzie to wygladać <ok>
zmierzyć aktualną wysokość, szukać o 10cm wyższe podpórki i podłożyć pod bude.
potem wejść pod auto i lukać jak dużo miejsca jest przy otworach podłużnic na końcówki kierownicze, półosie....
kąty na sworzniach bedzie źle raczej ustawić chodzi o to by koła stały |--| a nie \--/ , tu mogą wystapić problemy z rozpinaniem się półosi z przegubu wewnętrznego przy skręcaniu...
a jeśli chodzi o podniesienie auto to jest sporo metod ale ja bym stawiał na jakieś spreżyny wyższe co za tym idzie amorki dłuższe i wtedy jakiś komfort bedzie.
Co do komfortu miałem okazje przejechać się Citroenem Xantią z podniesioną zawiechą na maxa, jechać się tym wiecej jak 20km/h nie dalo więc trzeba to z głową zrobić <ok>
Pomysł mi się podoba i sam odwlekam kupno Forda Bronco na rzecz terenowej Audi, a Q7 mnie nie stać a Allroad to pic na wode nie terenówka
zmierzyć aktualną wysokość, szukać o 10cm wyższe podpórki i podłożyć pod bude.
potem wejść pod auto i lukać jak dużo miejsca jest przy otworach podłużnic na końcówki kierownicze, półosie....
kąty na sworzniach bedzie źle raczej ustawić chodzi o to by koła stały |--| a nie \--/ , tu mogą wystapić problemy z rozpinaniem się półosi z przegubu wewnętrznego przy skręcaniu...
a jeśli chodzi o podniesienie auto to jest sporo metod ale ja bym stawiał na jakieś spreżyny wyższe co za tym idzie amorki dłuższe i wtedy jakiś komfort bedzie.
Co do komfortu miałem okazje przejechać się Citroenem Xantią z podniesioną zawiechą na maxa, jechać się tym wiecej jak 20km/h nie dalo więc trzeba to z głową zrobić <ok>
Pomysł mi się podoba i sam odwlekam kupno Forda Bronco na rzecz terenowej Audi, a Q7 mnie nie stać a Allroad to pic na wode nie terenówka
pawel_m, jak nie będę miał wyjścia to kupie takiego UAZa, ale najpierw spróbuje coś wykombinować z tym zawieszeniem mam jeszcze czas tak do marca na stworzenie takiego pojazdu.
[ Dodano: 2010-12-28, 22:17 ]
Dziki, jak nie 10cm to 8cm chodzi mi o maksymalne podniesienie, bo nie jeżdżę po oranym tylko po drogach tyle że polnych i występują tam doły i nierówności po których uderzam podwoziem 80 tu parę centymetrów zrobiło by różnice.
FBI, opony już oglądałem jak tylko wymyślę jak go trochę unieść to oponki pójdą 185/80/14c bieżnik trochę podobny do kostki terenowej
[ Dodano: 2010-12-28, 22:17 ]
Dziki, jak nie 10cm to 8cm chodzi mi o maksymalne podniesienie, bo nie jeżdżę po oranym tylko po drogach tyle że polnych i występują tam doły i nierówności po których uderzam podwoziem 80 tu parę centymetrów zrobiło by różnice.
FBI, opony już oglądałem jak tylko wymyślę jak go trochę unieść to oponki pójdą 185/80/14c bieżnik trochę podobny do kostki terenowej
opony niewiele dadzą,
a problem jak to w B3 z tyłem będzie.
Cieżko cokolwiek upchać żeby nadkola nie wytrzeć :evil:
edit.
znalazłem temat co kiedyś kiedyś coś robiłem z zawiechą w swojej B3
https://audi80.pl/audi-b4-podnoszeni ... htm#114159
jak dobrze poszukam to powinienem znaleźć te tuleje na tył, ale raczej sam tył cię nie urządza
a problem jak to w B3 z tyłem będzie.
Cieżko cokolwiek upchać żeby nadkola nie wytrzeć :evil:
edit.
znalazłem temat co kiedyś kiedyś coś robiłem z zawiechą w swojej B3
https://audi80.pl/audi-b4-podnoszeni ... htm#114159
jak dobrze poszukam to powinienem znaleźć te tuleje na tył, ale raczej sam tył cię nie urządza
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Odgrzewam kotleta bo bardzo ciekawy pomysł . Jak z 80 quattro zrobić allroad.
Natomiast samo podniesienie auta nie wiele ci da bo będziesz wtedy orał dyfrem. Opony też proponuję zmienić na wyższy profil. Wtedy jak usztywni ci się zawieszenie od podkładek czy gumowych wsadów w sprężyny nie stracisz na komforcie bo wyższy profil dodatkowo będzie amortyzował. Zastanawiam się jak będzie ze zmianą kątów po podniesieniu zawieszenia bo to może mieć bardzo niekorzystny wpływ na żywotność przegubów napędowych. Kąty wałów napędowych nie powinny się zmienić chyba - prawda?
Natomiast samo podniesienie auta nie wiele ci da bo będziesz wtedy orał dyfrem. Opony też proponuję zmienić na wyższy profil. Wtedy jak usztywni ci się zawieszenie od podkładek czy gumowych wsadów w sprężyny nie stracisz na komforcie bo wyższy profil dodatkowo będzie amortyzował. Zastanawiam się jak będzie ze zmianą kątów po podniesieniu zawieszenia bo to może mieć bardzo niekorzystny wpływ na żywotność przegubów napędowych. Kąty wałów napędowych nie powinny się zmienić chyba - prawda?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
krzytran, Dla mnie ten pomysł jest... <palma> <lupa> specyficzny <wodka>
Kolega pisał, że 80-tka jest nie do zarżnięcia... no ale chyba teraz zamierza to zrobić <nono> .
I dziwić się ludziom, jak jeżdżą po polach poldkami, maluchami i innymi cudami techniki.
Kolego arekkrosno, widziałeś kiedykolwiek na podnośniku chociażby nawet Audi A4 Allroad? Różnice pomiędzy tą maszyną, a normalną A czwórką są kolosalne.
I idąc do sklepu po wahacze mówimy czy mamy A4 czy A4 A.Road. Widział ktoś kiedykolwiek części do Audi 80 All Road? <co> ...właśnie <ok> .
I nawet jak ktoś będzie dumnie śmigać po polu i wyrwach swoją podwyższoną pseudo off roadową 80-tką to wyjedzie na asfalt i mu się koła rozjadą bo końcówki drążków się rozpadły. Ludzie proszę was miejcie szacunek dla takiego klasyku jakim jest samochód Audi 80.
Kolega pisał, że 80-tka jest nie do zarżnięcia... no ale chyba teraz zamierza to zrobić <nono> .
I dziwić się ludziom, jak jeżdżą po polach poldkami, maluchami i innymi cudami techniki.
Kolego arekkrosno, widziałeś kiedykolwiek na podnośniku chociażby nawet Audi A4 Allroad? Różnice pomiędzy tą maszyną, a normalną A czwórką są kolosalne.
I idąc do sklepu po wahacze mówimy czy mamy A4 czy A4 A.Road. Widział ktoś kiedykolwiek części do Audi 80 All Road? <co> ...właśnie <ok> .
I nawet jak ktoś będzie dumnie śmigać po polu i wyrwach swoją podwyższoną pseudo off roadową 80-tką to wyjedzie na asfalt i mu się koła rozjadą bo końcówki drążków się rozpadły. Ludzie proszę was miejcie szacunek dla takiego klasyku jakim jest samochód Audi 80.