Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] Odbudowa silnika - sens?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

[b4 2.3 NG] Odbudowa silnika - sens?

Post autor: primo121 » 09 gru 2010, 22:49

Witam ponownie.

Chcialbym uslyszeć rady dotyczące tjw czyli jak poprawić dynamikę stosunkowo większego motoru i doprowadzić go do bardzo dobrego stanu..

Nie chodzi mi żeby auto rwalo asfalt pod kolami ale o to żeby bylo bardziej zrywne jak na te 133 KM i lepiej się wkręcalo na obroty.

Mialem trochęproblemów tech z tym wozem ale to takie drobostki które wyleczylem i mam czas zająć się motorem.

Wymienilem ostatnio na poczatek filtr paliwa , powietrza, sprawdzony dolot...

....Jednak czegoś mi tuw nim brakuje, sam nie wiem ale nie ma takiej mocy jak na te 133 KM...


Czy ktoś ma pomysly jak mu poprawić trochę tą dynamikę ??

Ja to myślę że to katalizator tak go męczy bo nie widzialem tak żeby bylo coś ruszane od nowości a przez 16 lat to trochę syfu się zebralo i może dlatego tak cieżko mu się oddycha.....

CZekam na pomysly i podpowiedzi co można mu zmienić i w nim zrobić wiadomo nie takim dużym kosztem bo nie chcę robić silnika na wyścigi tylko go przywrócić do formy....
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 15:11 przez primo121, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 gru 2010, 00:40

jedź najpierw na hamownię, to pomyslimy gdzie go boli.

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 10 gru 2010, 15:30

tak jak napisał kolega Leo,hamownia i pomiar ciśnień na cylindrach:)

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 11 gru 2010, 20:22

Kolo poniedzialku , wtorku pojadę sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
Dziś przyjrzalem się temu silnikowi....

No nie mam tej Audi dlugo, buda i środek jest w bardzo dobrym stanie i stosunkowo tanio ją kupilem .... ale silnik to już taki w średnim stanie....

Ma wycieki poniżej świec na calej dlugości....
Również filtr oleju jest caly w oleju brudny, nie wiem moze nie dokręcony za dobrze.....

Nie wiem już sam , może uszczelniacze czy co...

Nie pracuje tak jak powinien i każdy chwali ten NG za dźwięk, no ten mój widocznie nie ma takiego bo nic szczególnego w nim nie slysze, glośno pracuje , olej bierze i nie ma takiego kopa jak na 133 KM.

Wnioski są dwa: .... Zaniedbany jest napewno . i Drugi to taki że NG i LPG nie idą w parze.....

Może w samej jeździe nie ma tragedii i na LPG i na PB ale jakoś widzę że zużywa się bardziej...


Zimę jakoś przejeżdżę na nim, bo palić pali, jexdzić jezdzi....
A na wiosnę to się rozejrze za silnikiem 2.3 NG tym razem sama benzynka, gaz out.

Bo tak chyba najlepiej będzie prawda ??
Niż brać go robić skoro w bdb stanie taki motor kosztuje 500 zl.

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 11 gru 2010, 20:28

primo121 pisze: bdb stanie taki motor kosztuje 500 zl.
Co do tego to nigdy nie ma pewności, nie możesz być do końca pewny w jakim stanie silnik kupisz. Na Twoim miejscu odstawił bym auto do mechanika i kazał sprawdzić co trzeba wymienić żeby chodził na tip top i ile by to kosztowało.
primo121 pisze:Ma wycieki poniżej świec na calej dlugości....
Uszczelka pod głowicą do wymiany.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 11 gru 2010, 20:45

No ale tak mial juz dawno i grzac sie bardzo nie grzeje...
Normalna trzyma temperature....
Bo w renówce mialem mialem kilka lat temu uszczelke wydmuchana to mi wode gotowalo i maź w zbiorniczku wyrównawczym i nie dalo sie do sklepu dojechac....
a tu jezdz i normalnie sie zachowuje....

a co do silnika to w bdb stanie bo koleś sprowadza z niemiec sprawdzone i daje gwarancje miesieczna ze nie jest to jakis szrot i ten silnik jak na LPG nie jezdzil to powinien byc ok....

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 gru 2010, 20:49

lubię takie podejście.
Wymieniaj ten silnik i nie zawracaj głowy.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 11 gru 2010, 20:55

Tak zrobię....
Widać co się dzieje a mechanik to mechanik. wymień to, wymień tamto i będzie chodzil....
Straci się 400 zl a dalej to samo bedzie.

A tak dać lącznie te 700 zl nawet i kupic jakiś sprawdzony NG a te silniki to na benzynie przeleciec mogą pewnie do 400 tys albo i wiecej....

I teraz to wiem że w życiu LPG nie zalożę....

Nexia czy inne badziewie na gazie chodzi bez problemu a Audi Mercedes czy Bmw nie chce....
Czemu?
Bo te silniki nie nadają się raczej na takie paliwo i szlag ich trafi a na PB czy ON można szaleć do woli....
Prędzej buda się rozleci (w co wątpię) niż silnik 2,3 bez gazu szlag trafi....

[ Dodano: 2010-12-11, 21:37 ]
Aha no i nie wiem czemu wcześniej taknie bylo a teraz jest mianowicie :

Po odkręceniu korka oleju (gdy jest silnik zapalony) silnik przygasa lub calkiem gaśnie....

Czyli z tego motoru raczej pożytku mial nie bede....

Ale sprawdzę sobie jeszcze w poniedzialek ciśnienie na cylindrach.

misiek .
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 08 cze 2009, 01:58
Lokalizacja: MWD / ZGORZELEC

Post autor: misiek . » 11 gru 2010, 22:54

Ng ma zgasnąć jak się odkręci korek więc to nie jest nic dziwnego. Ile ci oleju bierze?

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 11 gru 2010, 22:57

Bierze tak z litre na miesiac albo i lepiej.....
Tyle że mam wycieków trochę spod klaw i kolo filtra oleju.
Może uszczelniacze tu wystarczy wymienic ???

Sam nie wiem już co zrobić z tym silnikiem....

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 11 gru 2010, 23:09

Ale chaos :roll: :roll: :roll: :roll:
Chłopie-ogarnij się troche :roll:
Sprawdż te ciśnienia to na "już".
Jak będzie oki to głowica na ziemię.Dotrzeć zawory.wymienić uszczelniacze trzonków zaworów,nowe uszczelki.Wyjdzie Cie to parę stówek ale wiesz co masz.
Tu kupisz za te 700--pewnie bez osprzętu.
Dolicz koszta przekładki i ewentualne jak po drodze coś się rozpierniczy.
Po co się pytam--po co?

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 26 gru 2010, 10:57

Da sie zrobic ten motor zeby jechal :mrgreen: , ale najpierw sprawdz jego kondycje czyli to co napisali koledzy.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 26 gru 2010, 14:34

Przyczyną może być nieodpowiednio wyregulowany wtrysk mechaniczny (rozdzielacz), ale nie musi bo wtedy na lpg by lepiej ciągną jeżeli na super parownik i wyczyszczony z mazutu.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 26 gru 2010, 23:05

Ja tez tak samo jak ty miałem dylemat bo wiele podobnych rzeczy co działo sie tobie działo sie tez i u mnie. Myslalem kilka dni zawziąłem się wyremontowalem całe auto calą mechanike. Zrobiłem remont silnika tzn panewki pierscienie glowica zawory uszczelniacze docieranie zaworów itp wpakowałem w remont 1500zl nie licze roboty bo sam robilem zmienilem kazda nawet najmniejsza uszczelke po odpaleniu chodzil pieknie dotarłem silnik pojezdzilem tydzien po tym i padla pompa oleju. Od tamtej pory stoi juz miesiac a ja zlapalem nerwa i nawet nie chce mi sie robic go juz... moze ja mam pechowy egzemplarz ze jak zawsze zrobie wszystko to i tak cos pozniej wychodzi... rozwiazanie dla ciebie to kupienie innej z motorem abk lub jakies tdi badz v6 jak stac cie na utrzymanie. ja wiem ze nigdy nie kupie z mechanicznym wtryskiem auta dla siebie...

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 27 gru 2010, 15:06

abk nie jest na mechnicznym wtrysku ????
a opcja wymiany tych wtrysków czy jak jest możliwa ?
ja się na tym nie znam za bardzo ale może ktoś coś podpowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl