[2.0 b3 AAD] jaki to silnik
[2.0 b3 AAD] jaki to silnik
witam.
wiem że to sa podstawy które powinienem wiedziec na temat samochodu no ale niestety.
Zamiaruje sie do kupna silniczka krokowego. jednak przy zakupie sprzedawca zapytał mnie czy samochód ma gaźnik, wtrysk jedno punktowy czy wielopunktowy i w tym momencie padłem. prosił bym o pomoc. acha i czy to jest silnik 8 czy 16zaworowy.
dodam że jest to audi 80 b3 silnik 2.0 rok prod 90. bardzo bym prosił o pomoc.
wiem że to sa podstawy które powinienem wiedziec na temat samochodu no ale niestety.
Zamiaruje sie do kupna silniczka krokowego. jednak przy zakupie sprzedawca zapytał mnie czy samochód ma gaźnik, wtrysk jedno punktowy czy wielopunktowy i w tym momencie padłem. prosił bym o pomoc. acha i czy to jest silnik 8 czy 16zaworowy.
dodam że jest to audi 80 b3 silnik 2.0 rok prod 90. bardzo bym prosił o pomoc.
Witam. Jeżeli podajesz prawidłowe oznaczenie silnika AAD to:
- jest 8 zaworowy
- wtrysk wielopunktowy KE-Motronic 1.2]
- odpowiednik silnika 3A
Silniczek krokowy praktycznie się nie psuje jedynie ulega zabrudzeniu i wtedy się przycina, ewentualnie przy bardzo dużych przebiegach podlega regulacji szczelinka (fabrycznie zalakowana śrubka). Skąd diagnoza że do wymiany?
- jest 8 zaworowy
- wtrysk wielopunktowy KE-Motronic 1.2]
- odpowiednik silnika 3A
Silniczek krokowy praktycznie się nie psuje jedynie ulega zabrudzeniu i wtedy się przycina, ewentualnie przy bardzo dużych przebiegach podlega regulacji szczelinka (fabrycznie zalakowana śrubka). Skąd diagnoza że do wymiany?
skąd taka diagnoza.. ? otóż na benzynie chodzi nierówno... tzn silnik faluje...
a jak zaczeły sie te mrozy to przy odpaleniu nie może wejsc na obroty... trzyma sie na bardzo niskich. wygląda to jak by miał zaraz zgasnąc...
dodam jeszcze że gdy jade autkiem i przycisne go tak do 5 tys obrotów i w tym momencie wrzuce na luz to obroty spadaja do takiego momentu ze na chwilke zapalaja sie wszystkie kontrolki. ( tak jak by gasł). kilka osób mi powiedziało że to może byc przez silniczek krokowy.
z góry dzięki za pomoc..
[ Dodano: 2010-12-27, 13:56 ]
no może nie do 5 ale tak do 4,5 tyś obrotów
a jak zaczeły sie te mrozy to przy odpaleniu nie może wejsc na obroty... trzyma sie na bardzo niskich. wygląda to jak by miał zaraz zgasnąc...
dodam jeszcze że gdy jade autkiem i przycisne go tak do 5 tys obrotów i w tym momencie wrzuce na luz to obroty spadaja do takiego momentu ze na chwilke zapalaja sie wszystkie kontrolki. ( tak jak by gasł). kilka osób mi powiedziało że to może byc przez silniczek krokowy.
z góry dzięki za pomoc..
[ Dodano: 2010-12-27, 13:56 ]
no może nie do 5 ale tak do 4,5 tyś obrotów
Wypłukać silniczek np. (w benzynie ekstrakcyjnej) fuknąć do środka WD40 sprawdzić czy lekko pracuje bez najmniejszych zacięć, zamontować. Podstawa to szczelne wszystkie połączenia gumowe na układzie ssąco - dolotowym.
Poszukać tematów na forum bo to jest bolączka wszystkich silników z mechanicznym wtryskiem takich jak 3A, AAD, NG.
Edit: Radzę kolego poszukać literatury typu "Sam naprawiam Audi80" dobrać jakiegoś kumatego kumpla i próbować ogarnąć temat.
U tzw. "fachowców" stracisz kupę czasu i nerwów o kasie nie wspomnę a w autoryzowanym serwisie wizyta przekroczy wartość samochodu. Za pomocą naszego forum dasz rade to nie jest takie straszne.
Poszukać tematów na forum bo to jest bolączka wszystkich silników z mechanicznym wtryskiem takich jak 3A, AAD, NG.
Edit: Radzę kolego poszukać literatury typu "Sam naprawiam Audi80" dobrać jakiegoś kumatego kumpla i próbować ogarnąć temat.
U tzw. "fachowców" stracisz kupę czasu i nerwów o kasie nie wspomnę a w autoryzowanym serwisie wizyta przekroczy wartość samochodu. Za pomocą naszego forum dasz rade to nie jest takie straszne.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 14:32 przez marbaj, łącznie zmieniany 2 razy.
no własnie zauważyłem że dużo uzytkowników ma z tym problem... no niestety ja tego sam nie zrobie bo nie mam zdolnosci manualnych w zakresie mechaniki samochodowej... nie wiem nawet jak wygląda taki silniczek jak to zrobic i wogóle... wiec dlatego odrazu poleciałem na łatwizne i stwierdziłem że najlepiej wymienic go na nowy. tylko teraz musze znaleźc jeszcze jakiegos dobrego mechanika w Łodzi żeby mi to zrobił.. .dzięki za pomoc..
djhands kolega bardzo dobrze napisał... jak w książcemarbaj pisze:Witam. Jeżeli podajesz prawidłowe oznaczenie silnika AAD to:
- jest 8 zaworowy
- wtrysk wielopunktowy KE-Motronic 1.2]
- odpowiednik silnika 3A
Silniczek krokowy praktycznie się nie psuje jedynie ulega zabrudzeniu i wtedy się przycina, ewentualnie przy bardzo dużych przebiegach podlega regulacji szczelinka (fabrycznie zalakowana śrubka). Skąd diagnoza że do wymiany?