Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM LPG] Nie równa praca silnika na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
darecki102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:50
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: darecki102 » 26 gru 2010, 21:06

Obrazek Obrazek

mam tylko dwa czujniki nie ma zadnych dodatkowych wtyczek

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, 21:23 przez darecki102, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 26 gru 2010, 21:08

to w takim razie nie wygląda to na PM; bo jak by to bez tego 3 czujnika śmigało; niech fachowcy się wypowiedzą! :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-|

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 gru 2010, 21:26

To nie jest oryginalny króciec, tylko na moje oko ten z allegro i to źle dobrany. W oryginale czujniki są inaczej montowane do niego - nie ma tych zawleczek na króćcu. Zrób jeszcze jak możesz zdjęcie tego co masz po zdjeciu pokrywy od filtra bo na razie wyglada jakby to faktycznie był PM tylko coś pomylone jest z tymi czujnikami.

darecki102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:50
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: darecki102 » 26 gru 2010, 21:49

wiecej zdjęc zrobie jutro (jaki tam ma być czujnik pod pokrywą filtra),a teraz dorzucam jeszcze filmik jak auto chodzi na obrotach trzeba pulsacyjnie gazowac zeby nie zgasło:


Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 gru 2010, 22:00

Tam jest czujnik zasysanego powietrza ale chodzi mi zdjęcie wtrysku albo gaźnika - bo na 99% masz wtrysk ale zawsze lepiej się upewnić. Jak na 100% bedzie wiadomo ze masz PM to wtedy pomyślimy dlaczego masz tak pomieszane z czujnikami przy kroćcu.

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

nie róna praca na benzynie

Post autor: gucia » 26 gru 2010, 22:05

To jest PM. U mnie też były tylko dwa czujniki. Ja zmieniłem ten niebieski i dało efekt. Kolejny jest (jeśli dobrze pamiętam) szary. Jego też zmieniłem dal pewności.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 gru 2010, 22:19

Czyli w waszych wersjach nie było podgrzewania kolektora ? Był czujnik tylko od wskaźnika na desce i do kompa ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 gru 2010, 22:24

Jak ma szary trzy pinowy to bedzie miał podgrzewanie (w PM było) i grzanie ma bo na fotce widać kabelek od tego pod obudową filtra.


Instalacja prawie jak w ABT może ktoś małe reznanko zrobił? Przerobił kruciec czujniki.


Zobacz czy napewno szary jest trzy pinowy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 gru 2010, 22:27

Kolego, na zdjęciu masz ori króciec od 1.8 PM 66kW (1989). Ja kiedyś odłączyłem na próbę ten czujnik od dołu. Identyczne objawy jak w Twoim aucie. Podejrzewam, że jakiś "fachowiec" Ci wymienił króciec na nie ten co trzeba, a kabel z wtyczką gdzieś wepchnął bo nie miał do czego wsadzić. Najpierw proponuję poszukać kabla od czujnika bo musi być.

[ Dodano: 2010-12-26, 21:35 ]
Taka mała dygresja. Jeśli komputer "nie widzi" swojego czujnika wtedy nie wysyła impulsów do nastawnika przepustnicy (czyli brak ssania).
Więc nie ma się co dziwić, że musisz ręcznie dodawać gazu i Ci gaśnie.
Podejrzewam, że nawet jakbyś wyruszył w trasę to auto w ogóle by nie miało przyśpieszenia.
Przerabiałem ten temat wiele razy (audi 80, vw golf IV, passat b4).

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 27 gru 2010, 16:09

koledzy ja mam silnik pm i też tylko dwie wtyczki a króciec jest oryginalny to wychodzi na to że były rózne wersje na 2 lub 3 czujniki

darecki102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:50
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: darecki102 » 27 gru 2010, 16:26

kruciec szary ma 3 piny,a ten niebieski 2 piny.Dzis zobaczyłem jak auto chodzi na odpietym czujniku i okazało sie ze troszke lepiej ale jeszcze nie tak jak powinien.Moze to wina czujnika i sondy?
A tu dodaje zdjecia wtrysku: Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 27 gru 2010, 16:34

i to jest nie jest nic innego jak pm

a tu daje swoje foty

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 gru 2010, 19:19

Czy po resetowaniu kompa w aucie błędy te nadal występują? A może po zresetowaniu map przez pewnien czas jest dobrze?

Sprawdzałeś onomierzem czujnik niebieski? A dlaczego w wtrysku masz te kabelki izolowane stało się coś?

darecki102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:50
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: darecki102 » 27 gru 2010, 19:27

Po restowaniu kompa te błedy nie wystepują.tylko błąd 2113 ale tak ma chyba być i auto dobrze jeżdzi ale góra dwa dni i od nowa to samo ,a moze to wina sondy i brak emulacji?Czujnika narazie nie sprawdzałem bo nie mam czym narazie ,a kabelki mam po izolowane dlatego ze są dwa skaleczone.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 gru 2010, 19:55

"od nowa to samo" czyli te trzy błędy łapie na nowo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl