[B3 JK] Zmiana opon z 185/65 na 175/70 - ma to ręce i nogi?
[B3 JK] Zmiana opon z 185/65 na 175/70 - ma to ręce i nogi?
Witam!
Już od jakiegoś czasu niosę się z zamieram wymiany moich mocno zużytych opon zimowych. Niestety im dłużej się zastanawiam nad zakupem tym ceny opon rosną, a od nowego roku jeszcze VAT będzie wyższy
Teraz mam założone opony w rozmiarze 185/65 R14. Pomyślałem jednak, że teraz kupiłbym opony w rozmiarze 175/70 R14. O tym o rozmiarze pomyślałem głownie dlatego, że taka opona jest o ponad 30zł tańsza od rozmiaru, który mam obecnie, co daje na 4 sztukach sporą oszczędność. Poza tym taki rozmiar był oryginalny montowany w fabryce więc chyba źle nie będzie.
Co myślicie o takim rozmiarze? Czy w ogóle nie będzie problemu z założeniem opony w takim rozmiarze na felgę, na której teraz jest rozmiar 185/65?
Czy ta różnica w szerokości opony wpłynie jakoś bardzo drastycznie na drogę hamowania?
Już od jakiegoś czasu niosę się z zamieram wymiany moich mocno zużytych opon zimowych. Niestety im dłużej się zastanawiam nad zakupem tym ceny opon rosną, a od nowego roku jeszcze VAT będzie wyższy
Teraz mam założone opony w rozmiarze 185/65 R14. Pomyślałem jednak, że teraz kupiłbym opony w rozmiarze 175/70 R14. O tym o rozmiarze pomyślałem głownie dlatego, że taka opona jest o ponad 30zł tańsza od rozmiaru, który mam obecnie, co daje na 4 sztukach sporą oszczędność. Poza tym taki rozmiar był oryginalny montowany w fabryce więc chyba źle nie będzie.
Co myślicie o takim rozmiarze? Czy w ogóle nie będzie problemu z założeniem opony w takim rozmiarze na felgę, na której teraz jest rozmiar 185/65?
Czy ta różnica w szerokości opony wpłynie jakoś bardzo drastycznie na drogę hamowania?
- mlodyrulez
- Forum Audi 80
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 lis 2010, 10:08
- Lokalizacja: Łódź - EL
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
co za bzdurypawelec_ pisze:W zimę lepsza jest opona węższa i wyższa, gdyż szybciej złapie przyczepność, bo przecież ma mniejszą powierzchnie
po to jest szeroka opona bo wieksza powierzchnia napiera sie i nie zapada, po co eskimosi maja rakiety do chodzenia po sniegu?
jesli zalozysz inny rozmiar to licznik ci bedzie przeklamywal, ajesli zalozysz inny tylko na jedna os to i abs moze ci niedzialac
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Akurat zima zalecane są opony węższe ponieważ mają mniejszą powierzchnie. Im mniejsza powierzchnia tym większy nacisk na każdy cm opony przez to jest lepsza przyczepność... może i eskimosi mają rakiety do chodzenia po śniegu ale ja nie widziałem auta który jeździ dosłownie na śniegu i się nie zapada bo jest za ciężkie tym bardziej nasze audi...Szara80tkaTdi pisze:co za bzdurypawelec_ pisze:W zimę lepsza jest opona węższa i wyższa, gdyż szybciej złapie przyczepność, bo przecież ma mniejszą powierzchnie
po to jest szeroka opona bo wieksza powierzchnia napiera sie i nie zapada, po co eskimosi maja rakiety do chodzenia po sniegu?
jesli zalozysz inny rozmiar to licznik ci bedzie przeklamywal, ajesli zalozysz inny tylko na jedna os to i abs moze ci niedzialac
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no to dam ci inne porownanie, kolazowka na waskich oponach nie przejedziesz po piasku ale na szerokich rowerem "gorskim" predzej sie to uda
a slyszales o tym ze jednym ze sposobow na wyjechanie ze sniegu jest upuszczenie powietrza z kola aby opona wieksza powierzchnia lezala na podlozu
np tez nie wobrazam sobie aby ciagnik rolniczy mial waskie opony
a slyszales o tym ze jednym ze sposobow na wyjechanie ze sniegu jest upuszczenie powietrza z kola aby opona wieksza powierzchnia lezala na podlozu
np tez nie wobrazam sobie aby ciagnik rolniczy mial waskie opony
Udało mi się dostać Barumy Polaris 2 165/R14, mowia że mają na magazynie. http://www.salon-opon.com/opony/zimowe/ ... 14085.html
To tak jak by ktoś był zainteresowany.
Co do opon węższych jedni mówią tak drudzy nie. Co ciekawe oba cytaty z jednej strony.
Ja tam zakładam 165 i nie sądze żeby było źle. Przynajmniej przy moim silniczku.
O ile dobrze kojarze to w rajdach w zimie też mają wąziutkie oponki. Ale możliwe że chodzi o okolcowane.
To tak jak by ktoś był zainteresowany.
Co do opon węższych jedni mówią tak drudzy nie. Co ciekawe oba cytaty z jednej strony.
Ja tam zakładam 165 i nie sądze żeby było źle. Przynajmniej przy moim silniczku.
O ile dobrze kojarze to w rajdach w zimie też mają wąziutkie oponki. Ale możliwe że chodzi o okolcowane.
Opony węższe, poprzez większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg, ułatwiając pojazdom przejazd. Szerokie, duże opony muszą wydrążyć równie szeroką ścieżkę przez śnieg, co powoduje większy opór. Im węższe opony, tym łatwiej przejechać przez śnieg. Węższe opony lepiej radzą sobie również na drodze pokrytej większa ilością wody (ryzyko aquaplaningu) lub błota pośniegowego (ryzyko slushplaningu)
Zakładając opony węższe na zimę wydłużamy swoją drogę hamowania. W przypadku hamowania na zaśnieżonej, oblodzonej, suchej czy nawet mokrej nawierzchni opony węższe są zdecydowanie gorsze od szerszych.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Szara80tkaTdi, może Cię to zdziwi ale w którejś z książek do B3 widziałem rozpiskę jakie opony są zalecane do tego modelu. I tak dziwnym trafem doszukałem się informacji, że to te najwęższe były opisane jako rozmiar na zimę.
Nie spotkałem się jeszcze natomiast z opiniami aby zakładać szersze opony na zimę niż na lato. Opony węższe zakłada się aby zwiększyć nacisk na jednostkę powierzchni styku opony z nawierzchnią. Poza tym jeśli już ktoś zakłada opony węższe, to przecież nie zakłada węższych o połowę. Przykładowo zamiast opon szerokich w osi na 195 mm, zakłada 185 mm, czyli różnica w szerokości bieżnika jest znikoma. Nikt Ci nie każe zakładać czterech dojazdówek na zimę
Szara80tkaTdi, wg Twojej teorii, to do b4 na zimę wypadałoby założyć kapcie minimum 235 szerokie. Poza tym problem z przyczepnością w zimę nie polega raczej na tym, że się zapadasz tylko na tym, że się ślizgasz.
Nie spotkałem się jeszcze natomiast z opiniami aby zakładać szersze opony na zimę niż na lato. Opony węższe zakłada się aby zwiększyć nacisk na jednostkę powierzchni styku opony z nawierzchnią. Poza tym jeśli już ktoś zakłada opony węższe, to przecież nie zakłada węższych o połowę. Przykładowo zamiast opon szerokich w osi na 195 mm, zakłada 185 mm, czyli różnica w szerokości bieżnika jest znikoma. Nikt Ci nie każe zakładać czterech dojazdówek na zimę
Szara80tkaTdi, wg Twojej teorii, to do b4 na zimę wypadałoby założyć kapcie minimum 235 szerokie. Poza tym problem z przyczepnością w zimę nie polega raczej na tym, że się zapadasz tylko na tym, że się ślizgasz.