[B4 ACE LPG] AFR vs VAG i odczyt z sondy lambdy
[B4 ACE LPG] AFR vs VAG i odczyt z sondy lambdy
Koledzy mam dylemat muszę wyregulować gaz bo pali mi ponad 20l gazu przy spokojnej jeździe, ale żeby to zrobić muszę mieć jakiś odczyt danych z lambdy czy za pomocą vagu będę miał dostęp do tych danych czy nie i będę musiał kopić jakiś czujnik AFR?
Doradźcie mi troszkę co muszę kupić to takiej regulacji mój fundusz to około 200zl
Doradźcie mi troszkę co muszę kupić to takiej regulacji mój fundusz to około 200zl
Wolał bym to sam zrobić, jestem początkującym mechanikiem i zawsze wszystko sobie sam naprawiam wiec i to bym chciał sam zrobić najwyżej jak nie wyjdzie dobrze to pojadę do profesjonalisty . A druga sprawa ze auto nie do końca dobrze śmiga na pb a dobrze gaziarze się tego nie podejmą przez to.
[ Dodano: 2010-11-27, 17:23 ]
To jak nikt mi nie podradzi co mam kopić?
[ Dodano: 2010-11-27, 17:23 ]
To jak nikt mi nie podradzi co mam kopić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak cewka jest na bezpieczniku numer 27 20A.
Tutaj możesz zobaczyć jego położenie: http://img641.imageshack.us/img641/5855/bezpie.jpg
Tutaj możesz zobaczyć jego położenie: http://img641.imageshack.us/img641/5855/bezpie.jpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A na tej wtyczce 3 pinowej, która jest podłączona do cewki masz plus i minus na skrajnych stykach (1 i 3)?
Bo może prąd dochodzi do tej wtyczki ale nie przechodzi dalej do cewki na zacisk 15. Możesz na próbę podłączyć do zacisku 15 cewki plus z akumulatora, wtedy powinien się włączyć zapłon (usłyszysz pracę pompy paliwa jeśli masz sprawną i wystarczająco głośną).
Jeśli się nie włączy zapłon po podaniu plusa to włącz go normalnie kluczykiem i zobacz czy jest iskra (gdy będzie podłączony do cewki ten zewnętrzny plus).
Ten system lambda jest prawdopodobnie od instalacji LPG, możesz go odłączyć na próbę.
Bo może prąd dochodzi do tej wtyczki ale nie przechodzi dalej do cewki na zacisk 15. Możesz na próbę podłączyć do zacisku 15 cewki plus z akumulatora, wtedy powinien się włączyć zapłon (usłyszysz pracę pompy paliwa jeśli masz sprawną i wystarczająco głośną).
Jeśli się nie włączy zapłon po podaniu plusa to włącz go normalnie kluczykiem i zobacz czy jest iskra (gdy będzie podłączony do cewki ten zewnętrzny plus).
Ten system lambda jest prawdopodobnie od instalacji LPG, możesz go odłączyć na próbę.
Na wtyczce do modułu jest zasilanie na skrajnym wtyku i miernik 12V,potem jest przejście na cewkę na której nie ma napięcia i idą dwa przewody czerwony i brązowy do systemu lambda.Zasilane cewki jest przez moduł czy z systemu lambda.Mam drugą cewkę z modułem podłączyłem ale jest to samo.Spróbuję podłączyć cewkę z kabla zasilającego sondę lambdę czy jest iskra,pompa działa i podaje paliwo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Napięcie na wtyczce jest a na cewce już niema i jest przejście - obie rzeczy się wykluczają.Na wtyczce do modułu jest zasilanie na skrajnym wtyku i miernik 12V,potem jest przejście na cewkę na której nie ma napięcia
Przez moduł a ten system lambda prawdopodobnie od LPG bierze stamtąd zasilanie.Zasilane cewki jest przez moduł czy z systemu lambda
Sprawdź jakąś żarówką czy na wtyczce do modułu jest plus o odpowiednim natężeniu bo miernik praktycznie nie stawia oporu i jeśli jest słaby kontakt to i tak pokaże napięcie.
uszkodzony moduł :?:adam_wdz pisze:a wtyczce 3 pinowej jest napięcie 11,7V,potem z modulu idą dwa przewody na cewkę i tu napięcia
Moze ja cos zle mysle ale w ACE od sondy lambda nie ma przewodow czerwonych i brazowych tylko dwa biale i jeden czarny :?:adam_wdz pisze:oraz dwa przewody z systemu lambda czerwony i brązowy i na nich też nie ma napięcia.
Przepraszam z systemu lambda jest to chyba od gazu który przełącza z benzyny na gaz i z tego wychodzą te przewody do cewki,ale z tego co wyczytałem na forach to napięcie czyli iskra na cewce powinna się pokazać jak się zacznie kręcić rozrusznikiem a nie jak ja myślałem że po włączeniu stacyjki czy jestem w błędzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W audi jest tak że plus na cewce (zacisk 15) pojawia się po włączeniu zapłonu i jest tam cały czas. W niektórych autach plus na cewkę jest podawany wtedy gdy pracuje pompa paliwa (ale w ACE tak nie jest).
Jak sprawdzałeś ten plus na cewce?
Sprawdzaj biorąc minus z masy auta albo akumulatora!
Przerywany minus na zacisku 1 pojawia się gdy silnik się kręci.
Jak sprawdzałeś ten plus na cewce?
Sprawdzaj biorąc minus z masy auta albo akumulatora!
Przerywany minus na zacisku 1 pojawia się gdy silnik się kręci.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków