[B3 1.8 KEIHIN1] wysokie obroty, wysokie spalanie ??
[B3 1.8 KEIHIN1] wysokie obroty, wysokie spalanie ??
Dzisiaj zmierzyłem spalanie auta 14,2 L na 100. trochę dużo, nawet na warunki pogodowe jakie mamy.
Gaźnik jest po regeneracji i od tej pory trzyma mi na rozgrzanym silniku niecałe 1200 obr.
Ustawiać ten gaźnik?? jest szansa ze bedzie palił mniej??
Gaźnik jest po regeneracji i od tej pory trzyma mi na rozgrzanym silniku niecałe 1200 obr.
Ustawiać ten gaźnik?? jest szansa ze bedzie palił mniej??
Re: [B3 1.8 KEIHIN1] wysokie obroty, wysokie spalanie ??
Masz instalację LPG? Jak podstawka gaźnika? Nigdzie nie łapie lewego powietrza?
Też chętnie przeczytam jak poprawnie wyregulować ten gaźnikBoom pisze: Ustawiać ten gaźnik?? jest szansa ze bedzie palił mniej??
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
To sprawdź podstawę jak pawel_m pisze. Przy odpalonym silniku złap rękoma za obudowę filtra powietrza i rusz nią w jeden bok, a potem drugi, jeśli obroty zaczną falować, silnik zacznie gasnąć, to znaczy, że łapie lewe powietrze ?Boom pisze:Niem ma LPG jest benzyna tylko.
A podstawa gaźnika to nie wiem. Był regenerowany w dobrym zakładzie wiec chyba fachowiec by powiedział że cos jest nie tak
A nie masz żadnych wycieków z gaźnika ?
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
Nie sugerował bym się samą obudową bo pod nią może też łapać lewe wiatry. Lepiej będzie jak poruszasz samym gaźnikiem i dopiero wtedy zobaczysz co jest grane(gaźnik nie powinien latać na boki). Możesz też odpalić silnik(zimny) i zobaczyć czy tam nie zasysa powietrza przykładając rękę.Przemo80b3 pisze:To sprawdź podstawę jak pawel_m pisze. Przy odpalonym silniku złap rękoma za obudowę filtra powietrza i rusz nią w jeden bok, a potem drugi, jeśli obroty zaczną falować, silnik zacznie gasnąć, to znaczy, że łapie lewe powietrze ?Boom pisze:Niem ma LPG jest benzyna tylko.
A podstawa gaźnika to nie wiem. Był regenerowany w dobrym zakładzie wiec chyba fachowiec by powiedział że cos jest nie tak
A nie masz żadnych wycieków z gaźnika ?
P.S: Czy ta podstawka gaźnika często się wam psuje?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Chodziło mi o wycieki z komory pływakowej.davidpolska pisze:prZemo a o jakie wycieki ci chodzi bo u mnie postawa gaźnika jest non stop mokra; tylko niewiem w czym /??? czy to benzyna czy olej?? miałeś tak już?? i nową założyłem i to samo i gaźnik przykręcony do gaźnika dość mocno i nie lata a mokra podstawa;
No nie wiem czy to benzyna, bo benzyna szybko odparowuje :roll:
Paweł, gaźnik jest na połączony z obudową filtra i jak ruszasz nią to ruszasz także gaźnikiem, więc ta metoda jest skuteczna, ja tak zdiagnozowałem uszkodzoną podstawę. Po wymianie od wiosny tego roku mam spokój
Boom, a nie ma jakiś innych objawów, prócz wysokiego spalania :?:
Byłem u inżyniera tam gdzie miałem regenerowany gaźnik, żeby ustawić te obroty
Próbował i powiedział, że nie da się tego niżej ustawić ale nie ma to żadnego wpływu na skład mieszanki, czyli też na ilośc spalania, sprawdził auto na analizatorze spalin i wyszlo 3,5 ( norma min od 1996 roku to 4,5). dodał też silnik bardzo ladnie pracuje a gaźnik nie łapie żadnego lewego powietrza.
Czyli co wygląda na to ze ten typ tak ma. 14 L PB95 SHELL po mieście w zimie na krótkich odcinkach w korkach (9km z domu do pracy - czas podrózy 45 minut) przy silniku 1.8 90KM to jakiś dramat.
Zawiodłem sie na OOOO. Chyba bede musial sprzedać tego smoka.
Albo gazownie instalować ale wtedy gazu spali 16 L (w Krakowie cena 2,80:( to chyba sie nie opłaca)
Próbował i powiedział, że nie da się tego niżej ustawić ale nie ma to żadnego wpływu na skład mieszanki, czyli też na ilośc spalania, sprawdził auto na analizatorze spalin i wyszlo 3,5 ( norma min od 1996 roku to 4,5). dodał też silnik bardzo ladnie pracuje a gaźnik nie łapie żadnego lewego powietrza.
Czyli co wygląda na to ze ten typ tak ma. 14 L PB95 SHELL po mieście w zimie na krótkich odcinkach w korkach (9km z domu do pracy - czas podrózy 45 minut) przy silniku 1.8 90KM to jakiś dramat.
Zawiodłem sie na OOOO. Chyba bede musial sprzedać tego smoka.
Albo gazownie instalować ale wtedy gazu spali 16 L (w Krakowie cena 2,80:( to chyba sie nie opłaca)
Ten typ tak nie ma. Oszczędna jazda na trasie to 5,8 litra /naprawde/. Srednio 6,5-7,5 (średnie liczone z przebiegów 500-800km). Max. w miescie w te mrozy 10 litrów. I tak od prawie 75 kkm. Lewego powietrza Ci nie łapie, bo by się ksztusił, ale ewidentnie masz coś nie tak z gażnikiem. Prawidłowe obroty jałowe 800-950 - nie więcej.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Kolego arek.pp, masz instalację LPG? Wybacz, bo jak patrze na spalanie swojej B3 to w Twoje spalanie na trzeźwo nigdy bym nie uwierzył. Jaki masz silnik dokładniej(kod)?arek.pp pisze:Ten typ tak nie ma. Oszczędna jazda na trasie to 5,8 litra /naprawde/. Srednio 6,5-7,5 (średnie liczone z przebiegów 500-800km). Max. w miescie w te mrozy 10 litrów. I tak od prawie 75 kkm. Lewego powietrza Ci nie łapie, bo by się ksztusił, ale ewidentnie masz coś nie tak z gażnikiem. Prawidłowe obroty jałowe 800-950 - nie więcej.
Mam silnik NE (gażnik KEIHIN I). Jezdze trochę po emerycku, bo zauwazyłem juz kiedys, ze gnanie w sumie nic nie daje. Tak, że to spalanie dotyczy niedynamicznej jazdy (do 100-110 km/h w trasie), a podałem Ci wartości uczciwe (bez typowego kitowania na temat spalania), bo Twoje auto pali zdecydowanie za dużo. Skrzynia "długa", chyba AHK ( na 5. przy 2000 obr. 78 km/h (na liczniku 10 km/h więcej)). Mój gażnik też wymaga naprawy (brak systemu podcisnieniowego przełącznia ciepłe/zimne powietrze), popękana guma po gaznikiem, ale na razie nie ma to wiekszego wpływu na działanie silnika (trochę przygasa podczas mrozu), więc bez potrzeby nie będę tego dotykać, ponieważ znalezenie speca od gaznika to jest WIELKI problem i juz sie przekonałem, ze czasem więcej popsują przy aucie podczas grzebania.
Nie mam lpg. Tankuję Pb98.
A może po prostu ssanie nie zamyka się do konca? Ja tak miałem (trzeba było wyregulowac linkę) i na juz rozgrzanym silniku musiałem ręcznie "domykać" ssanie (palcem pod filtrem powietrza) i obroty spadały wlasnie z 1100-1200 na 800-900.
Nie mam lpg. Tankuję Pb98.
A może po prostu ssanie nie zamyka się do konca? Ja tak miałem (trzeba było wyregulowac linkę) i na juz rozgrzanym silniku musiałem ręcznie "domykać" ssanie (palcem pod filtrem powietrza) i obroty spadały wlasnie z 1100-1200 na 800-900.
Byłem sprawdzić linke od ssania. Zamyka sie prawidłowo do końca. Ustawiłem sobie te obroty na gaźniku na 900. Trzeba ściągnąć oabudowe filtra powietrza i jest śruba przy gaźniku od wolnych obrotów ale ma kontre, i trzeba ją dokręcić a potem skontrować nakrętką.
Zobaczymy ile mi teraz to spali.
PYTANIE? czy regulator podcisnienia kąta wyprzedzenia zapłony to jest to samo co regulator ciśnienia paliwa ??
Bo mam to uszkodzoen bede musial wymienić pewnie przez to też więcej pali
Zobaczymy ile mi teraz to spali.
PYTANIE? czy regulator podcisnienia kąta wyprzedzenia zapłony to jest to samo co regulator ciśnienia paliwa ??
Bo mam to uszkodzoen bede musial wymienić pewnie przez to też więcej pali
To jest ta śrubka przy dźwigience, na którą zakłada się linkę gazu(śrubka ze sprężynką)?Boom pisze:Byłem sprawdzić linke od ssania. Zamyka sie prawidłowo do końca. Ustawiłem sobie te obroty na gaźniku na 900. Trzeba ściągnąć oabudowe filtra powietrza i jest śruba przy gaźniku od wolnych obrotów ale ma kontre, i trzeba ją dokręcić a potem skontrować nakrętką.
Zobaczymy ile mi teraz to spali.