Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDi 1Z] Tryb serwisowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

[1.9 TDi 1Z] Tryb serwisowy

Post autor: Loczek » 31 gru 2010, 16:33

Witam,

w dniu dzisiejszym jadąc autostradą ok 300 kilometrów auto w pewnym momencie wskoczyło mi w tryb serwisowy (żadna kontrolka się nie zapaliła). Jadąc na V biegu nie mogłem przekroczyć prędkości 120 km/h i obr. 3 tys. obr./min. (na pozostałych biegach tak samo- nic powyżej 3 tyś.). Po zjechaniu na pobocze, odczekaniu i wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy (lecz nie na całą drogę- jak tylko dłużej jechałem poniżej 140 km/h to znowu wszedł w tryb serwisowy).
Wydaje mi się, że coś mam z czujnikiem przy turbo (a może przepływka??) lecz nie mam jak i gdzie tego konkretnie sprawdzić bo jestem daleko od domu (olej OK, wszystkie rury i węże na miejscu). Czy z taką przypadłością mogę jutro kontynuować bezsrtesowo jazdę?? (ok. 300 km)

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Re: [1.9 TDi 1Z] Tryb serwisowy

Post autor: diablo228 » 31 gru 2010, 16:51

a sprawdzałeś wężyki wszystkie ?? i n75?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 gru 2010, 18:12

Może po prostu Twój "zetorek" chciał Cię bezpiecznie zawieźć do celu ;-)
Warunki kiepskie to i prędkość wrogiem 8-)

(oczywiście to tak pół żartem pół serio) <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 gru 2010, 19:00

Loczek pisze:Wydaje mi się, że coś mam z czujnikiem przy turbo (a może przepływka??) lecz nie mam jak i gdzie tego konkretnie sprawdzić bo jestem daleko od domu (olej OK, wszystkie rury i węże na miejscu). Czy z taką przypadłością mogę jutro kontynuować bezsrtesowo jazdę?? (ok. 300 km)
Możesz jechać spokojnie ,po to jest tryb awaryjny żeby w razie czegoś nic sie nie stało .Na szybko możesz zrobić bajpas n75, czyli czerwony (wchodzący od dołu do metalowego króćca n75)wężyk ,podłaczyć bezpośrednio do gruchy WG .Jezeli tryb awaryjny był z powodu przeładowania to po zrobieniu bajpasa ciśnienie doładowania spada do max 0,7 bara i auto jeżdzi w zasadzie normalnie ,tyle ze na trochę mniejszym doładowaniu

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 gru 2010, 23:36

ja bym bardziej obstawiał dziurę w dolocie, bo jakby było przeładowanie to 1, 2 idzie praktycznie do końca obrotów a dopiero na 3, 4 i 5 zaczyna odcinać przy ok 3000rpm, a jeżeli jest dziura w dolocie to od razu łapie muła

chociaż z opisu ciężko wywróżyć bo po zgaszeniu silnika wąż by się nie skleił, przydałoby się podać dokładniejszy opis, bo jak do tych 3000rpm idzie ostro, a odcina powyżej to albo szwankuje zawór N75 (tu pomoże zrobienie bajpasu i następnie wymiana) albo pękł wężyk między IC a map sensorem

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 01 sty 2011, 09:58

Kwestia tego typu- jak nie jest w trybie serwisowym to auto jedzie jak zawsze na każdym biegu i w każdym zakresie obrotów. Jak się mu odwidzi i jest w trybie serwisowym to do 3 tyś wkręca się normalnie na każdym biegu a powyżej trzech to go odcina i prędkość max. na 4 i 5 biegu to 120 km/h. Po wszystkich sugestiach wydaje mi się, że to n75 bo jakby łapał lewe powietrze to cały czas (nawet po ponownym uruchomieniu).

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 sty 2011, 18:01

wygląda na uszkodzony N75, zrób tak jak pisze MUNIOR, czyli wężyk z turbiny podłącz bezpośrednio na gruszkę WG w turbinie, spowoduje to spadek mocy do ok 80KM ale za to bez niespodzianek typu "tryb awaryjny" <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl