Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Porting glowicy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

[All] Modyfikacje - Porting glowicy

Post autor: konrad81 » 01 sty 2011, 22:33

Jak wiadomo (nie od dzis) mocy w zawsze brakuje.

Glowice, ktore wytwarzane sa metoda odlewowa a obrabiane mechaniczne tylko w najwazniejszych punktach. Maja niezbyt dopracowane kanaly, ktore gromadza w sobie nawet 15% zapasu mocy silnika.
Kazdy moze zobie zrobic taka obrobke kanalow, polegajaca na ich powiekszeniu i wygladzeniu powierzchni tzw. "poprawianie fabryki"

Naszym zadaniem jest powiekszenie i wyrowananie ich powierzchni, najlepszym domowym sposobem jest dremel z (gietka) koncowka + kamienie lub tez frezy.
Mozna tez papierem sciernym ale to troche meczace...

Czynnosci w/w maja na celu poprawienie przeplywu mieszanki i lepsze napelnienie oraz oproznienie komor spalania.

Najwazniejsze jest to by nie przesadzic i nie zebrac zbyt duzej powierzchni co moze spowodowac, ze dostaniemy sie do plaszcza wodnego lub zostanie nam zbyt cienka scianka.

Bardzo wazne jest tez by nie polerowac kanalow ssacych na "lustro" co spowoduje skraplanie sie paliwa "na zimnym" silniku moze to nam w duzym stopniu utrudnic urochomienie silnika.
W przypadku kanalow wydechowych mozna pokusic sie o taki zabieg, zawsze w jakims stopniu poprawi to opróżnianie cylindrow ze spalin.

Zdjecia sa mojego autorstwa i przedstawiaja efekt moich poczynan w kierunku ulpodniesienia mocy.
Moze komus sie przyda:)
Zdjecia po czesciowej obrobce, niestety nie posiadam zdjec zanim zaczeta byla obrobka jesli ktos ma takie zdjecie lub tez mozliwosc zrobienia dokladnego zdjecia kanalow bylbym zobowiazany <piwo>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 15:04 przez konrad81, łącznie zmieniany 1 raz.

rafka80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 15 wrz 2010, 07:41

Post autor: rafka80 » 03 sty 2011, 19:47

zrobilem tak sobie w kadeciku ssace na lustro tylko ze on chodzil wylacznie na gazie wiec bylo fajnie roboty co nie miara ale warto

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 sty 2011, 20:40

Ciekawe jaki wpływ na Turbo Diesle ma porting. Dolot chyba można na lustro spolerować bo paliwo jest wtryskiwane do komory spalania, dolotem wędruje tylko powietrze. Do tego kanały wylotowe plus większy cały wydech i silnik może będzie mógł sobie wkońcu odetchnąć ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 sty 2011, 00:23

A jak na hamowni :shock: :?: :!: ile ,,wypluł''

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 04 sty 2011, 09:50

rafka80, Jesli auto latalo tylko na podtlenklu lpg to nie ma problemu zeby polerowac na lustro, lpg skrapla sie tylko w odpowiednio niskiej temp.

trepek, Diesla pewnie mozna spolerowac na lustro obydwa kanaly, bo tak jak mowisz paliwo wtryskiwane jest bezposrednio do komory. Nie sprobujesz nie dowiesz sie ;-)

skoti, Na hamowni nie bylem bo glowica jeszcze nie zalozona, wszystko robie na polu brak garazu ogranica mi robote tylko do cieplych dni, moze dzisiaj sie uda zlozyc.
Hamowac go nie bede, bo obecny silnk jest tylko opcja ze tak powiem tymczasowa <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 sty 2011, 15:32

konrad81 pisze:trepek, Diesla pewnie mozna spolerowac na lustro obydwa kanaly, bo tak jak mowisz paliwo wtryskiwane jest bezposrednio do komory. Nie sprobujesz nie dowiesz sie
Może jak nową głowicę będę zakładał to ją dremelem pomęcze.

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 04 sty 2011, 15:39

Odrysuj uszczelke i zbierz nadmiar (uszczelki zwykle maja wieksza srednice)
A jak by Ci sie nie chcialo bawic to podeslij do mnie 8-)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 maja 2013, 08:44

Jakiś czas temu dostałem za śmieszne pieniądze głowicę od TDI 1Z i przeprowadziłem taki zabieg, poszerzyłem kanały dolotowe (delikatnie gdyż wiele im nie brakuje) i wydechowe, tu jest więcej pola do popisu gdyż kanały mają i "szwy" i ogólnie nierówności przy wylocie. Poza tym średnica kanału pozostawia wiele do życzenia. Po wszystkim wypolerowałem jak się dało powierzchnię kanałów, postaram się dodać zdjecia z efektami prac, niestety na chwilę obecną nie zamierzam zakładać tej głowicy gdyż moja chodzi dobrze i potrzebuje auta na codzień :->

[ Dodano: 2014-01-25, 16:51 ]
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 121068.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 121063.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl