[b3 80 1.8 NE 91r] Słabe osiągi silnika
[b3 80 1.8 NE 91r] Słabe osiągi silnika
Panowie.Wymienilem uszczelke pod glowica,olej,filtry i dalej wydaje mi sie ze daleko jej do 90 KM.Mialem okazje posmigac b3 75KM i chyba moja idzie tak samo albo troche slabiej.Max predkosc to 140 km/h na Bp i LPG ale bujac trzeba ja ze 3 km.Od czasu przyprowadzenia jej z Belgii tak ma ,czy jest mozliwe ze ktos ja tak zamulil?Dodam ze pali od pierwszego strzala na gazie jak i na benzynie.Jak ja odmulic!Pomocy.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 16:52 przez au1310, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.Uwazam,ze 140km na 3km to malo.Ja na swoim zmodyfikowanym 1.6 130km to mam na 3biegu/skrzynia5/ a na 2.5 -3km 180.Pamietam swego czasu kiedy mialem 1.8 NE kiedy byly problemy z przyspieszaniem zaczalem od sprawdzenia stanu silnika/ na poczatek przydaloby sie sprawdzic stopien sprezania/.Przydaloby sie tez przyjrzec gaznikowi. W silnikach z pojedynczym wylotem spalin korzystnie na osiagi wplywa wymiana go na podwojny,usuniecie katalizatora oraz splanowanie glowicy.Swego czasu po przerobce bylego 1.8 NE osiagi poprawily sie i to znacznie.
(b3 80 1.8 NE 91)
Na Twoim miejscu udalbym sie do jakiegos porzadnego mechanika celem okreslenia stanu silnika.Jesli okaze sie ,ze silnik nie jest w najlepszym stanie na poprawe osiagow bym nie liczyl.Jesli podstawowe parametry silnika beda w normie trzeba bedzie poszukac przyczyny czasami zanieczyszczony uklad paliwowy/ np. gaznik / ,zla jego regulacja ,zapchany uklad wydechowy lub jakas inna usterka tez skutecznie potrafia ograniczyc osiagi silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie mam katalizatora,wyrzucilem,wstawiony jest lacznik elastyczny.Zdejmowalem tlumik i na oko fachowca jest drozny.Mysle ze gdyby byl problem z nakladka na gaznik od LPG to na benzynie powinien zasuwac nie?A efekt jest odrobine tylko lepszy.Cos slyszalem o podkladkach pod gaznik-kolektor.Tam moze moze byc problem?Jak powinna wygladac oryginalna?Moze jakas pala pchala tam lapy a ja teraz nie moge sie z audi dogadac.Prosze o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zmierz jakiej średnicy masz dziurę w mikserze, powinna mieć jakieś 32-34mm.
Może przepustnica drugiego przelotu się otwiera albo masz linkę źle ustawioną że po dodaniu gazu do dechy pierwsza przepustnica się nie otwiera do końca.
Ja miałem zeswapowany NE zamiast 1.6 PP 70KM, gaźnik był od tego słabszego ale 160km/h to nie był problem na gazie, bo na benzynie dobrze nie jechał. Jak się pociągnęło dłużej to i 170 można było złapać. Mikser miałem chyba palnik 32mm.
Popychacze w nim klekotały że chodził głośniej niż diesel pobierał trochę oliwy ale ciśnienie sprężania miał po około 14 bar.
Może przepustnica drugiego przelotu się otwiera albo masz linkę źle ustawioną że po dodaniu gazu do dechy pierwsza przepustnica się nie otwiera do końca.
Ja miałem zeswapowany NE zamiast 1.6 PP 70KM, gaźnik był od tego słabszego ale 160km/h to nie był problem na gazie, bo na benzynie dobrze nie jechał. Jak się pociągnęło dłużej to i 170 można było złapać. Mikser miałem chyba palnik 32mm.
Popychacze w nim klekotały że chodził głośniej niż diesel pobierał trochę oliwy ale ciśnienie sprężania miał po około 14 bar.
Może chodziło o podstawę gaźnika (takie coś gumowe elastycznie łączące gaźnik z kolektorem) ale jeśli by było z nią nie tak to przy wolniejszej jeździe byś to odczuł.Cos slyszalem o podkladkach pod gaznik-kolektor.Tam moze moze byc problem?