[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.
Problem jest następujący.
Są dwa wentylatory elektryczne, każdy ma brązową masę i plusa czerwonego, czyli w sumie 4 kabelki.
Z lewej strony na nadkolu mamy opornicę z 3 śrubami do których można się podpiąć.
Jak to teraz spiąć żeby działały poprawnie 2 biegi włączające wiatraki. Bo rozumiem że na początku mają oba wiatraki iść lekko, jak się sytuacja z temperaturą nie poprawia to powinien się włączyć 2-gi szybszy bieg.
Czy też jest tak że najpierw ma iść jeden a dopiero jak jest mało to oba?
Proszę o odp na pytanie ew. jakby ktoś miał fotkę, ew. dorysuje mi na rysunku poglądowym jak to podpiąć.
Są dwa wentylatory elektryczne, każdy ma brązową masę i plusa czerwonego, czyli w sumie 4 kabelki.
Z lewej strony na nadkolu mamy opornicę z 3 śrubami do których można się podpiąć.
Jak to teraz spiąć żeby działały poprawnie 2 biegi włączające wiatraki. Bo rozumiem że na początku mają oba wiatraki iść lekko, jak się sytuacja z temperaturą nie poprawia to powinien się włączyć 2-gi szybszy bieg.
Czy też jest tak że najpierw ma iść jeden a dopiero jak jest mało to oba?
Proszę o odp na pytanie ew. jakby ktoś miał fotkę, ew. dorysuje mi na rysunku poglądowym jak to podpiąć.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
chyba to tak nie jest jak piszesz, masz schemat i patrz ze sa trzy jeszcze przekazniki co nim steruja, a ten rezystor jes podlaczony swoja droga do instlacji
wynika z niego ze jeden przewod od wentylatorow idzie do oporniczy a drugi do skrzynki bezpiecznikow
z tego co pamietam umnie oba na 1szym biegu kreca sie wolno a na drugim szybciej
wynika z niego ze jeden przewod od wentylatorow idzie do oporniczy a drugi do skrzynki bezpiecznikow
z tego co pamietam umnie oba na 1szym biegu kreca sie wolno a na drugim szybciej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze jest taki schemat: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie masz po dwa z jednego wentylatora. Dajesz dwa do masy a dwa do jednego styku opornicy (do tego samego styku podłączasz też przekaźnik pełnej prędkości do środowego podłączasz przekaźnik wentylatora załączający niższą prędkość.
Mniej więcej tak http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
Mniej więcej tak http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba do wentylatorów (przynajmniej do jednego z biegów) idzie taki oznaczony 204. Ale jest ich sporo
Dokładnie ci nie powiem bo nie chce mi się sprawdzać bo w V6 opornica jest z trudno dostępnym miejscu. Na schemacie widać że do jednego ze skrajnych (oznaczony E3 na schemacie) idzie pełna prędkość a do środkowego wyjście z mniejszej prędkości którą to może załączyć klima.brax9 pisze:obojętnie do którego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No wg schematu jedno zostaje wolne: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
I w rzeczywistości chyba też tak jest.
I w rzeczywistości chyba też tak jest.