Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] linka hamulca ręcznego

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1Z] linka hamulca ręcznego

Post autor: hudy » 31 gru 2010, 16:29

witam.panowie ostatnio zauważyłem że nie odbija mi ręczny w prawym kole.brakuje ok 3-4 mm do tego by ten element za który ciągnie linka wrócił na swoja pozycje no i zwolnił do końca ręczny.zaciski były regenerowane rok temu.myślałem że to ich wina jednak przypuszczam że to wina linki.gdzieś chyba ją coś blokuje gdyż z tego co wiem powinna luźniutko się poruszać w pancerzu a niestety jest jakiś opór.tym bardziej jak zaciągnę ręczny i go spuszczę to wystarczy że pociągnę przy kole za końcówkę linki to ten element przy zacisku wraca na swoją pozycję a jak by to zacisk był winny to by tego nie robił... ale koniec tych opowieści.miech ktoś mi powie jakie ma numery linka hamulca ręcznego idąca do prawego koła w sedanie chodź chyba avant powinien mieć podobne rozmiary.może ktoś tez podać przypuszczalną cenę na jaką się muszę przygotować bo na allegro wodze rozbieżności od 35 do 90 zł...

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 31 gru 2010, 18:28

pewnie dostało się gdzieś troche wody, śniegu i lekko przymarza, taki sam problem ma mój wujek w Astrze, naprawym kole linka do końca nie oddaje ;-)
Szczęśliwego Nowego Roku <urodziny>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 gru 2010, 18:42

zamarzać raczej nie powinno bo samochód jest garażowany.ale pewnie dość sporo syfu dostało się do pancerza no i do tego jeszcze mam w jednym miejscu zagnieciony pancerz.a jak z tymi numerami tej linki, napisze ktoś??

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 02 sty 2011, 23:09

hudy, jako zestaw ,, b 8A0 609 721 AF '' długość linek 1741mm

jak oddzielnie to;
lewa ,, b 8A0 609 701 A ''
prawa ,, b 8A0 609 702 A ''

pewnie przez ten zgnieciony pancerz jest problem ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 sty 2011, 18:41

ok dzięki.kupiłem dziś linkę i założyłem .faktycznie teraz odbija bez problemu do końca.co do numerów to nie ma tych z końcówką 701,702 A tylko ta b 8A0 609 721 AF i to jest linka i do prawego i do lewego koła a jej długość to 1722mm.koszt linki 30zł ale porównując jakość oryginału a tego zamiennika to niebo a ziemia.sama linka oryginału była obtoczona jakimś tworzywem w zamienniku tego nie ma.pancerz zamiennika jest miękki w porównaniu z oryginałem no i jakość tych końcowych gumek zabezpieczających przed syfem tez daje dużo do myślenia jednak wole co parę lat wymieniać zmienik za 30zł niż raz oryginał pewnie za kilkaset zł <ok>

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 03 sty 2011, 18:55

ja podałem według etki :-P widziałem na allegro to zamienniki faktycznie nie maja końcówek 701,702A.

Ciekaw jestem ile ori linki kosztują :lol:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 sty 2011, 19:25

znajomy w sklepie sprawdzał na hurtowniach i ceny linek hamulca ręcznego do b4 z tarczami z tyłu wahały się w granicach od 34 do prawie 90 zł.to wszystko zamienniki wiec cena w ASO takiej linki na pewno będzie w granicach 200zł albo i lepiej...

tak na marginesie jak by ktoś wymieniał tą linkę lub chciał podciągnąć trochę ręczny to najlepszym sposobem na to jest ucięcie klucza 10 oczkowego by miał długość ok 4cm i w tedy możemy kręcić w kółko by poluzować lub naciągnąć linki bo dłuższym kluczem to 1/6 obrotu i trzeba przestawiać go na śrubie bo niestety nie ma nad tłumikiem wiele miejsca.można oczywiście spuścić tłumik z gum na których wisi ale nie robi się dużo więcej miejsca...
wymiana linki bez kanału to od 30 d0 60 minut pracy wszystko zależy jak się komu spieszy <ok>

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 12 sty 2011, 21:16

u mnie ręczny w prawym kole trzyma a lewe nic,nie rozbierałem
nożny też trzyma,od czego zacząć?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 sty 2011, 07:20

pewnie ci się zapiekł zacisk w lewym kole.tu masz o tym temat: https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm jest z tym trochę roboty ale zawsze można oddać do mechanika.ja tak zrobiłem jednak moich nie udało się zregenerować i musiał mi dać dwa używane zaciski.kosztowało mnie to 300zł w tym dwa zaciski,nowe uszczelnienia do nich oraz robocizna.moim zdaniem cena bardzo dobra gdyż używane zaciski na allegro to koszt od 150zł za sztukę no i pewnie trzeba było by je zregenerować...

hawkk5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2010, 09:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hawkk5 » 12 lut 2011, 18:13

mi też nie odbijał, trochę poczyszczone, trochę pozaciągałem w czasie jazdy, przetarł się i działa :]

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2011, 19:34

tylko na jak długo.zazwyczaj taka operacja starcza tylko na chwilę.niestety...

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 21 lut 2011, 10:06

nie chcem zakladac nowego tematu wiec pisze tu i mam pytannie nie odbijał mi reczny, linki byly zapieczone wiec je wywalilem kupie nowe ale moje pytanie czy reczny ma odbijac sam czy powinna byc tam jakas sprezyna ktora mu w tym pomaga bo u mnie zadnej sprezyny nie ma do tego mechanizum do ktorego zaczepiamy linke, moze jakies zdjecie z etki ktos ma?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 lut 2011, 15:04

z zewnątrz nie ma żadnej sprężyny...tu masz zdjęcia zacisku: https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 16 sty 2012, 20:54

U mnie ostatnio pojawil sie problem chyba z linka recznego. Przed wakacjami regenerowalem sam zaciski oba tylne, bo zdarzylo sie ze sie zapiekly obydwa raz. Reczny byl nawet ok, przynajmniej przeglady przechodzily bez problemu. Po regeneracji prawe koło trzyma ok, natomiast lewe slabo a linki sa naciagniete juz na max. Czy moze byc to wina ze linki sie naciagnaly i sa za dlugie, a przynajmniej ta lewa? Z prawym kolem natomiast mialem problem taki ze, niby reczny trzyma dobrze ale po nocnym postoju rano jak go puszczalem to prawe kolo trzyma dalej ale dzwignia na ktorej zamontowana jest linka wraca (czyli odbija). Moze to byc zapieczona albo zasyfiala i przymarznieta linka wewnatrz? Ostatnio napsikalem do niej WD bo nie dalo sie jej pociagnac, blokowalo. Po tym zabiegu i rozruszaniu nie bylo problemu. Ale znow sie zaczyna lekko cos blokowac. Wewnatrz auta objaw jest taki ze jak zaciagam reczny to od dolu jest duuzy luz, jakby i reczny sie nie zaciaga, dopiero wyzej. Zaciagam na 5 zabek a regulacji recznego juz brakuje aby podciagnac. Ktos mial cos podobnego? Mysle ze na 90% trzeba linke wymienic, tylko jaka dlugosć bedzie dobra w 1Z sedan na tarczach? Bo podaja dwie. Moze jak kupie krotsza to bedzie wiecej miejsca do regulacji recznego? Co sadzicie?
Troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze ktos cos odpisze mi na to :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 sty 2012, 21:09

najprostszym sposobem na sprawdzenie linki czy odbija jest zaciągnąć ręczny na max,spuścić go i samą dźwigienkę od ręcznego na którą zahaczona jest linka popchać do końca i wtedy będziesz widział czy linka idzie razem z dźwigienka (czy się chowa w pancerz) jak się nie chowa to wina linki a jak się chowa to wina zacisku i on ja trzyma...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl