Witam, mam problem z pompą wakum - stuki silnika. Początkowo myślałem, że to popychacze ale po wymianie okazało się, że dalej stuka. Po dokładnym osłuchaniu silnika stetoskopem okazało się, że dzwięk pochodzi od pompy zamontowanej do głowicy. Zdjąłem pompę z której wyskoczył popychacz. Zamontowałem ja bez tego popychacza i stuki zniknęły.
Mam pytaie:
- czy stuki pochodzą od wadliwego popychacza czy od wadliwej pompy?
- czy można jeździć bez tego popychacza (przez jakiś czas oczywiście)?
- czy są jakieś zamienniki tej pompy bo oryginał kosztuje ok. 1600 zł
Czyli chodzi mi o to jak poradzić sobie z tym problemem.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za porady.
[90 B3 2.3 NG] stuki pompy wakum
Dzięki za pomoc, dzisiaj spróbuję znaleźć nowy popychacz. Pochodzę po sklepach z zamiennikami i sprawdzę w serwisie VW.
[ Dodano: 2007-08-06, 13:06 ]
Popychacz kupiłem w serwisie VW, kosztował 81 zł. Zamontowałem go czym prędzej i ... Przez jeden dzień było ok. Nic nie stukało. Następnego dnia wyjechałem w trasę i po około 100 km usłyszałem znajome dźwięki. Po ok 200 były już słyszalne zawsze niezależnie od prędkości. W tym starym stukało tylko między 2000 a 3000 obr. Dziś założyłem ponownie stary popychacz lecz tym razem odwrotnie. Zaraz wyjeżdżam i przekonam się co się dzieje.
Może to jednak wałek?
[ Dodano: 2007-08-07, 12:54 ]
Witam wszystkich, mój silnik stuka na starym i na nowym popychaczu. Może to wina sprężyny w pompie a może wałka. Próbowałem poszukać takiej pompy ale bez rezultatów.
Czy może ktoś wie jak rozwiązać ten problem.
[ Dodano: 2007-08-24, 20:33 ]
Dwa misiące walczyłem z tymi stukami i w końcu się udało. Wszystko ucichło po wymianie pompy wakum. Miałem trochę problemów aby ją znaleźć, mało jest tych silników na szrotach, nie ma zamienników a nowa kosztuje ok 1600 zł.
Pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: 2007-08-06, 13:06 ]
Popychacz kupiłem w serwisie VW, kosztował 81 zł. Zamontowałem go czym prędzej i ... Przez jeden dzień było ok. Nic nie stukało. Następnego dnia wyjechałem w trasę i po około 100 km usłyszałem znajome dźwięki. Po ok 200 były już słyszalne zawsze niezależnie od prędkości. W tym starym stukało tylko między 2000 a 3000 obr. Dziś założyłem ponownie stary popychacz lecz tym razem odwrotnie. Zaraz wyjeżdżam i przekonam się co się dzieje.
Może to jednak wałek?
[ Dodano: 2007-08-07, 12:54 ]
Witam wszystkich, mój silnik stuka na starym i na nowym popychaczu. Może to wina sprężyny w pompie a może wałka. Próbowałem poszukać takiej pompy ale bez rezultatów.
Czy może ktoś wie jak rozwiązać ten problem.
[ Dodano: 2007-08-24, 20:33 ]
Dwa misiące walczyłem z tymi stukami i w końcu się udało. Wszystko ucichło po wymianie pompy wakum. Miałem trochę problemów aby ją znaleźć, mało jest tych silników na szrotach, nie ma zamienników a nowa kosztuje ok 1600 zł.
Pozdrawiam wszystkich