[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka
Aaa nom przyłącze się raz jeszcze. A bo widzisz u Ciebie w ABK na 9. pinie jest sygnał spalania a przewód żółty a u mnie na ECOTRONIC w B3 jest to 11. pin a przewód zielono-czerwony. Na to nie ma do końca reguły bo czytałem na których pinach mogą być sygnały spalania i jest to 8B, 10, 11, chyba 27, 38 ale tych dwuch nie jestem pewien i dla TDI (1Z) jest to pin 49. I właśnie to napięcie jest u mnie kosmiczne na sygnale spalania i żeby nie było, że podłącze sobie BC a tam jak WRC albo sowieckich czołgach spalanie sto na sto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mam pewne wątpliwości czy z tego komputera od gaźnika wychodzi jakiś sygnał spalania dla BC...
Jak u siebie sprawdzałem miernikiem ten sygnał to na wolnych miałem coś około 0,5V a jak się dodało gazu do podnosiło się do jakichś 7V.
Jeszcze kolega KLAKSON miał w swoim gaźniku bez żadnej elektroniki BC, był jakiś temat o podłączeniu map sensora z jakiegoś golfa który dawałby sygnał dla BC.
https://audi80.pl/audi-b3-18-ru-prob ... t34943.htm
Jak u siebie sprawdzałem miernikiem ten sygnał to na wolnych miałem coś około 0,5V a jak się dodało gazu do podnosiło się do jakichś 7V.
Jeszcze kolega KLAKSON miał w swoim gaźniku bez żadnej elektroniki BC, był jakiś temat o podłączeniu map sensora z jakiegoś golfa który dawałby sygnał dla BC.
https://audi80.pl/audi-b3-18-ru-prob ... t34943.htm
Kolego "Aldi" ja sam byłem zdziwiony, że mam coś takiego jak sterownik silnika. Masz rację mam gaźnik, ostatnio się jemu dobrze przyjrzałem przy okazji wymiany uszczelki pod głowica bo sam robiłem i powiem Ci szczerze, że pierwszy raz coś takiego na oczy widziałem. Odrazu siadłem na ETKE i Reguluje i naprawiam Audi czy jakoś tak no i to jest gaźnik oznaczany jako 2EE (sterowany elektronicznie). Tam jest tyle elektroniki, że szok jak na te lata produkcji samochodu. Wydarlem ECU w którym jest 27 pinów albo bardzo zbliżona do tego liczba na którym było napisane ECOTRONIK. Cena nowego z ASO ok 5tysi... z ciekawości sprawdziłem no ale wydaje mi się, że to jest sygnał spalania bo byłem na trasie z miernikiem i wszystko styka tak jak należy tyle, że ten zakres napięciowy trochę mnie niepokoił bo wszyscy pisali, że od 0,3 do 1,5 i myślę sobie, żeby z tego jakiś delorian nie wyszedł ale jak mówisz, że u Ciebie dochodzi do 7V to chyba pokusze się o BC a takie pytanko jeszcze jakie masz chwilowe spalanie jak chcesz przyszaleć ze skrzyżowania ? 70 ltr ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie zorientowałeś się wcześniej dzięki czemu działa kontrolka check-engine, którą wyrzezałeś.motora125 pisze:sam byłem zdziwiony, że mam coś takiego jak sterownik silnika.
Właśnie teraz spojrzałem do opisu Sylwiastego że pisał o 0,7V.motora125 pisze:Ciebie dochodzi do 7V to chyba pokusze się o BC
A ja zapamiętałem tylko tyle że pokrywały mi się wyniki z jakimś opisem bo nie zapamiętałem dokładnych wartości. Wiec może i miałem coś około 0,7.
Więcej jak pięćdziesiąt kilka mi nigdy nie pokazało.motora125 pisze:jakie masz chwilowe spalanie jak chcesz przyszaleć ze skrzyżowania ? 70 ltr ?
Ostatnio zastanawiam się nad wymiana licznika z wersji europejskiej na us.
Mam pytanie bo u siebie mam moduł MC. A chciałbym wymienić na np coś takiego. http://allegro.pl/licznik-z-komputerem- ... 04921.html
Czy to by się jakoś zgrało? Co ewentualnie musiałbym przerobić.
Mam pytanie bo u siebie mam moduł MC. A chciałbym wymienić na np coś takiego. http://allegro.pl/licznik-z-komputerem- ... 04921.html
Czy to by się jakoś zgrało? Co ewentualnie musiałbym przerobić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Musiałbyś podłączyć kable z kostki MC do kostki AC a brakujące sygnały z modułów kontroli żarówek czy poziomu płynu spryskiwaczy zastąpić masą.lars pisze:Ostatnio zastanawiam się nad wymiana licznika z wersji europejskiej na us.
Mam pytanie bo u siebie mam moduł MC. A chciałbym wymienić na np coś takiego. http://allegro.pl/licznik-z-komputerem- ... 04921.html
Czy to by się jakoś zgrało? Co ewentualnie musiałbym przerobić.
Stracisz też brzęczyk bo przy AC był on zewnętrzny.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Potwierdzam mam taki moduł u siebie od jakiegoś roku i spalanie pokazuje teraz idealnie, prawie identycznie jak u DYZIA. Przerobienie tej płytki działa w 100%.DYZIO pisze:U mnie wszystko działa prawidłowo teraz w zimie pokazuje średnią 6.1/6.2 ale to kręcenie się nie jeżdżenie a jak jeszcze nie było zimy to średnie wynosiło 5.4/5.6 (zalezy od jazdy) a na trasie to oczywiście poniżej 5Szara80tkaTdi pisze:jak wynik kalibrowania, czy wszystko dziala prawidlowo?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu