Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 all] kontrolka ciśnienia oleju a buczek

ODPOWIEDZ
Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

[b4 all] kontrolka ciśnienia oleju a buczek

Post autor: Filodendron » 03 sie 2007, 14:45

Czy podczas zapalenia/zapalania się kontrolki ciśnienia oleju podczas jazdy za każdym razem powinien włączyć się również dźwięk ostrzegawczy tzw. buczek?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 03 sie 2007, 22:48

U mnie się wtedy nic nie włącza

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 03 sie 2007, 23:04

U mnie sie zapaliła lampka i włączył buczek na zakręcie gdy miałem za niski stan oleju.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Re: [b4 all] kontrolka ciśnienia oleju a buczek

Post autor: paco » 03 sie 2007, 23:55

Filodendron pisze:Czy podczas zapalenia/zapalania się kontrolki ciśnienia oleju podczas jazdy za każdym razem powinien włączyć się również dźwięk ostrzegawczy tzw. buczek?
"Ciśnienie oleju w silniku Audi nadzorowane jest przez dwa olejowe wyłączniki ciśnieniowe i jedno urządzenie sterujące z brzęczykiem ostrzegawczym [...]

Działa to tak:

Przy włączonym zapłonie jedno przyłącze lampki kontrolnej ciśnienia oleju stale otrzymuje napięcie. Gdy ciśnienie oleju (przy wyłączonym silniku) jest mniejsze niż 0,3 bara wtedy olejowy wyłącznik ciśnieniowy 0,3 bara utrzymuje swe styki zamknięte i stwarza w ten sposób połączenie z masa dla drugiego przyłącza lampki kontrolnej - lampka świeci się.

Po uruchomieniu silnika wzrasta ciśnienie oleju, olejowy wyłącznik ciśnieniowy otwiera swe styki i lampka gaśnie. Olejowy wyłącznik ciśnieniowy 1,8 bara działa w sposób zespolony z urządzeniem sterującym. Gdy ciśnienie oleju w silniku spadnie poniżej 1,8 bara, wtedy wyłącznik otwiera swe styki i przerywa połączenie z masą dla urządzenia sterującego; pierwszy olejowy wyłącznik ciśnieniowy jeszcze nie włącza się do akcji.
Urządzenie sterujące przekazuje ten impuls do lampki kontrolnej dopiero wtedy, gdy ciśnienie oleju jest mniejsze niż 1,8 bara dłużej niż przez 1 sekundę! gdy ma to miejsce przy liczbie obrotów silnika większej niż 2100obr/min. Wtedy urządzenie sterujące powoduje miganie lampki kontrolnej ciśnienia oleju i włączenie sygnału ostrzegawczego.
Celem tego urządzenia jest zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju (np.przez zbyt niski poziom oleju)."

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 04 sie 2007, 02:22

Czy tak jest w każdym Audi 80 B4 ?

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 04 sie 2007, 18:14

A jeżeli u mnie zapala się (nie mruga) ta lampka jak chce i kiedy chce, obojętne czy mam mniej czy więcej niż 2100 obr bez załączania sygnału dźwiękowego (raz, nie wiem jakim cudem się żonie włączył buczek) to co może być przyczyną? Ciśnienie oleju mierzone, niby jest dobre, czujnik wymieniony, może to być wina samego minicheck'a?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl