[B4 2.0 ABT LPG] znaczne zurzycie oleju
- grubby_m
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
- Lokalizacja: kutno / łódzkie
- Kontakt:
[B4 2.0 ABT LPG] znaczne zurzycie oleju
Witam
Gdy kupiłem moje autko miało mały apetyt na olej lecz z czasem sie to zmienia.
na początku tylko gdy przeciągałem je powyżej 3-4tys obrotów zużywało ten olej lecz gdy jeździłem spokojnie to nie bylo to tak odczuwalne.
Podejrzewam ze pierścienie straciły swoje możliwości i puszczają już zbyt wiele.
Czy jest sens zmiany pierścieni? czy nie lepiej kupić używany ABT lub ABK możecie coś powiedzieć na ten temat pomóc troszkę?
Gdy kupiłem moje autko miało mały apetyt na olej lecz z czasem sie to zmienia.
na początku tylko gdy przeciągałem je powyżej 3-4tys obrotów zużywało ten olej lecz gdy jeździłem spokojnie to nie bylo to tak odczuwalne.
Podejrzewam ze pierścienie straciły swoje możliwości i puszczają już zbyt wiele.
Czy jest sens zmiany pierścieni? czy nie lepiej kupić używany ABT lub ABK możecie coś powiedzieć na ten temat pomóc troszkę?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Po pierwsze kolego ile ci tego oleju bierze? Po drugie są wycieki? Po trzecie w naszych Audi najczęściej za "branie" oleju odpowiadają zużyte uszczelniacze zaworowe. A po czwarte, nie skazuj zaraz silnika na śmierć, najpierw trzeba dobrze zdiagnozować problem bo często jest tak że winę za usterkę ponosi jakaś głupota typu na przykład te uszczelniacze (same uszczelniacze kosztują grosze).
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak jak pisałem: diagnoza, diagnoza i jeszcze raz diagnoza a później dopiero można myśleć co robić dalej. A najczęściej jest tak że nie szukamy przyczyn, nie badamy stanu silnika itp tylko wymieniam części bądź cały silnik w ciemno a potem się robi kupa, bo okazuje się że pakujemy kupę kasy a jest gorzej niż było.
Możesz diagnozować i nic z tego nie wyjdzie. W moim przypadku ubytek oleju był spory, wymienili mi uszcelniacze z hydropopychaczami odrazu, jakiś czas pojezdziłem, olej ubywał nieznacznie.
Mineło jakieś pułtora roku i teraz pobiera olej jak szalona, powyżej 4-5 tyś. obrotów albo powyżej 110 km/h mam za sobą niebieski obłok, tak samo rano przy odpalaniu. Ciśnienie będziesz miał pewnie przyzwoite bo olej troche uszczelnia to powinien wiedzieć karzdy.
Ja na twoim miejscu jak bym miał wymieniać uszczelniacze to wymienił bym też zawory i prowadnice jak są wyciuchane bo co ci z nowej gumki jak zawory mają luzy.
A przy okazji zobaczył byś czy niemasz progów w cylindrach bo jak są to szukaj drugiego serducha.
Mineło jakieś pułtora roku i teraz pobiera olej jak szalona, powyżej 4-5 tyś. obrotów albo powyżej 110 km/h mam za sobą niebieski obłok, tak samo rano przy odpalaniu. Ciśnienie będziesz miał pewnie przyzwoite bo olej troche uszczelnia to powinien wiedzieć karzdy.
Ja na twoim miejscu jak bym miał wymieniać uszczelniacze to wymienił bym też zawory i prowadnice jak są wyciuchane bo co ci z nowej gumki jak zawory mają luzy.
A przy okazji zobaczył byś czy niemasz progów w cylindrach bo jak są to szukaj drugiego serducha.
Moze i masz racje ale silnik ABT 90KM jest mniej naciagniety na moc niz na pelnym 115KMRafał 20 pisze:Możesz diagnozować i nic z tego nie wyjdzie. W moim przypadku ubytek oleju był spory, wymienili mi uszcelniacze z hydropopychaczami odrazu, jakiś czas pojezdziłem, olej ubywał nieznacznie.
Mineło jakieś pułtora roku i teraz pobiera olej jak szalona, powyżej 4-5 tyś. obrotów albo powyżej 110 km/h mam za sobą niebieski obłok, tak samo rano przy odpalaniu. Ciśnienie będziesz miał pewnie przyzwoite bo olej troche uszczelnia to powinien wiedzieć karzdy.
Ja na twoim miejscu jak bym miał wymieniać uszczelniacze to wymienił bym też zawory i prowadnice jak są wyciuchane bo co ci z nowej gumki jak zawory mają luzy.
A przy okazji zobaczył byś czy niemasz progów w cylindrach bo jak są to szukaj drugiego serducha.
Moja brala 600/700ml. /1000km. po wymianie uszczelniaczy TYLKO uszcz, przez pierwsze 60tys.km nic nie brala teraz mam zrobione 110tys,km to latem doleje 400 ml zima starcza to co na bagnecie
Wymiana oleju 2 razy w roku wiosna jesien co 12 000km <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: