[B3 2.0 3A] Problem z obrotami "czkawka"
[B3 2.0 3A] Problem z obrotami "czkawka"
Odwieczny problem z naszymi silnikami, ktory dotyczy obrotow... Wiem zalozylem nowy temat, ale szukajac odpowiedzi we wczesniejszych tematach, niczego podobnego do mojego przypadku nie znalazlem. Mianowicie : Silnik, podczas gdy jest zimny zapala dosyc dziwnie. Najpierw go poszarpie ( trwa to 2-3 sek ) potem wbija sie na 2 tys obrotow, po czym spada do 950. Podczas pracy, miedzy 50-90 stopni obroty faluja w sposob nieregularny. Kiedy temperatura osiagnie 92 st. obroty dostaja "czkawki". Czkawka objawia sie regularnym falowaniem pomiedzy 1000-1100. Najbardziej zdziwila mnie sytuacja, gdy ta sama czynnosc wykonalem z odpietym silnikiem krokowym. Dzieje sie tak samo. Jak sie silnik rozgrzeje obroty dostaja "czkawki". Od czego mam zaczac drodzy koledzy ?!
Po kilku miesiacach mordegi, poszukiwan przyczyn falowan obrotow, w koncu udalo mi sie usunac usterke. Wielkie podziekowania dla kolegi s-a-s-i-a-d.
Wymiana czujnika spalania stukowego oraz dokladne przeczyszczenie silnika krokowego dalo zniewalajacy efekt. Falowanie ustalo, trzyma rowno tak jak napisane w ksiazce Oprocz tego autko wkreca sie na obroty az milo
Wymiana czujnika spalania stukowego oraz dokladne przeczyszczenie silnika krokowego dalo zniewalajacy efekt. Falowanie ustalo, trzyma rowno tak jak napisane w ksiazce Oprocz tego autko wkreca sie na obroty az milo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:18
- Lokalizacja: Łomza
Czujnik spalania stukowego masz przykrecony do bloku silnika, kolo alternatora. Sprawdz czy nie masz peknietego gumowego "pancerza" w linku masz zdjecie gdzie tego szukac.
http://img233.imageshack.us/img233/3808 ... 979med.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/3808 ... 979med.jpg