Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[vw passat b5] puka w prawym przednim kole

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 07 sty 2011, 21:12

KoralB3 pisze:jak odniesiecie się do tego co napisał ryju :?:

Cytat:
Możliwe, że skrzynia biegów. Może jakiś ząbek poszedł?
Wtedy, niepokojące odgłosy byłyby słyszalne przez cały czas, a nie tylko podczas przyspieszania i zwalniania.
ori alu
Mimo tego, dalej nie dają mi spokoju te felgi.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 07 sty 2011, 22:19

Własnie czytam i miałem podobny problem........


Sprawdz sobie szybko , bo ja w b3 ustawiałem zbieżność i mi koleś nie dokręcił dolnej gałki ... tej co sie ustawia pochylenie kół .....


Objawy te same ....

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 07 sty 2011, 22:23

SzymekB, a gdzie on się znajduje ? bo nie za bardzo się orientuje . :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2011, 22:36

KoralB3 pisze:SzymekB, a gdzie on się znajduje ? bo nie za bardzo się orientuje .
Koledze chodzi chyba o sworzeń. W Passacie będzie to całkiem inaczej bo tam są dwa dolne wahacze z dwiema końcówkami. Są też inaczej montowane niż w B3/B4.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 07 sty 2011, 22:37

Kurde tu chodzi o paska b5 .... a ja mówiłem o b3 sorka :roll:

No nic może to Ci coś pomoże :

Spróbuj złapać za koło i szarpnąć no boki i przód .... wtedy sprawdzimy czy to to.. :-|

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2011, 22:42

SzymekB pisze:Spróbuj złapać za koło i szarpnąć no boki i przód .... wtedy sprawdzimy czy to to..
Z dolnymi sworzniami w Audi A4 czy też Passacie B5 nie jest tak łatwo jak w B3/B4. W 80tce jest jeden dolny sworzeń więc jeśli on ma jakieś luzy to łatwo można to wyczuć. W A4 i pasku są dwa osobne wahacze i dwie końcówki więc nawet jeśli jedna ma luz to pozostaje niejako druga co sprawia że wykrycie takiego luzu jest dość trudne.

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 07 sty 2011, 22:43

SzymekB pisze:Spróbuj złapać za koło i szarpnąć no boki i przód .... wtedy sprawdzimy czy to to..
ale co wtedy powinno się dziać ? koło powinno latać ? czy być sztywno ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2011, 22:45

KoralB3 pisze:
SzymekB pisze:Spróbuj złapać za koło i szarpnąć no boki i przód .... wtedy sprawdzimy czy to to..
ale co wtedy powinno się dziać ? koło powinno latać ? czy być sztywno ?
Koledze chodziło pewnie o luzy na sworzniu ale w twoim przypadku to raczej nie będzie to. Wybita gałka objawiała by się niestabilnością jazdy, szczególnie na koleinach czy wybojach, bo za tym stukałaby na dziurach.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 07 sty 2011, 22:45

Labiel pisze:
KoralB3 pisze:SzymekB, a gdzie on się znajduje ? bo nie za bardzo się orientuje .
Koledze chodzi chyba o sworzeń. W Passacie będzie to całkiem inaczej bo tam są dwa dolne wahacze z dwiema końcówkami. Są też inaczej montowane niż w B3/B4.

aha... a to nawet nie wiem jak to tam wygląda :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2011, 22:54

SzymekB pisze:aha... a to nawet nie wiem jak to tam wygląda
No zawieszenie jest już całkiem inne niż w 80tce, tak zwane wielowahaczowe. W 80tce wszystko w zasadzie opiera się na kolumnie mcpersona na której opiera się karoseria, ta zaś łączy się z piastą, ta następnie za pomocą sworznia z dolnym wahaczem. W A4 i passacie B5 jest już całkiem inaczej. Kolumna z amortyzatorem nie łączy się z piastą a z jednym z dolnych wahaczy. Piasta natomiast połączona jest w sumie dwoma dolnymi wahaczami i dwoma górnymi wahaczami.

Tu będziesz miał zdjęcie tego zawieszenia.

https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-wymia ... htm#381944

Sorki za zboczenie z tematu :oops:

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 07 sty 2011, 23:06

Tym co napisali mi tu w temacie oczywiście daje po "POMÓGŁ" jesli ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co to może byc to proszę pisać .. :roll: :roll:

[ Dodano: 2011-01-07, 23:07 ]
IC69 pisze:Mimo tego, dalej nie dają mi spokoju te felgi.
dlaczego ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2011, 23:13

KoralB3 pisze:dlaczego ?
Dlatego że to dość dobrze pasuje to objawów. Tłumaczyłoby odkręcanie się śrub, bicie kół może i nawet to pukanie przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem bo wtedy wibracje z koła mogłyby przenosić się gdzieś dalej powodując pukanie. No ale to tylko teoria :roll:

Ja jeszcze stawiam na to łożysko koła. Niewykluczone jednak że problem leży gdzie indziej, często bywa że całkiem gdzie indziej :-/

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 07 sty 2011, 23:18

Labiel, szkoda tylko ze niektórzy nasi kochani mechanicy są tacy że jak wjedziesz do nich i powiesz " Panie chyba przegub sie chrzani ale nie jestem pewien" to oni nie sprawdzą dalszej przyczyny tylko wymieniają przegub. :evil:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2011, 23:22

KoralB3 pisze:Labiel, szkoda tylko ze niektórzy nasi kochani mechanicy są tacy że jak wjedziesz do nich i powiesz " Panie chyba przegub sie chrzani ale nie jestem pewien" to oni nie sprawdzą dalszej przyczyny tylko wymieniają przegub.
No niestety, bo nasi mechanicy nie za bardzo nadają się do myślenia. Są za to dobrzy w wymienianiu części. Im więcej ich wymienią tym więcej skasują. A że często ich naprawa polega na bezmyślnym wymienianiu kolejnych części na zasadzie "może się uda trafić" to już inna sprawa. A czyim to kosztem? Naszym niestety :evil:

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 07 sty 2011, 23:22

Labiel pisze:
SzymekB pisze:aha... a to nawet nie wiem jak to tam wygląda
No zawieszenie jest już całkiem inne niż w 80tce, tak zwane wielowahaczowe. W 80tce wszystko w zasadzie opiera się na kolumnie mcpersona na której opiera się karoseria, ta zaś łączy się z piastą, ta następnie za pomocą sworznia z dolnym wahaczem. W A4 i passacie B5 jest już całkiem inaczej. Kolumna z amortyzatorem nie łączy się z piastą a z jednym z dolnych wahaczy. Piasta natomiast połączona jest w sumie dwoma dolnymi wahaczami i dwoma górnymi wahaczami.

Tu będziesz miał zdjęcie tego zawieszenia.

https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-wymia ... htm#381944

Sorki za zboczenie z tematu :oops:

Aha ... no tu całkiem co innego ... sorki za OT ale czy zawias audi b5 i pasata b5 to to samo ??

a to odkrecanie się to jakies kurde dziwne jest ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl