To troche wyjasnia. Zdejmij glowice, poskladac dasz rade, jak czegos nie bedziesz wiedzial pytaj, damy rade. Zlec uszczelniacze i gniazda zaworowe komus kto to robi, zaloz nowe uszczelki i bedzie gitara.Patrique pisze:kupując 5L pólsyntetyka na 2 miesiące
[B3 1.8PM 89] Samodzielny remont góry silnika
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Chyba mnie przekonałeś . W poniedziałek jadę kupować wszystkie części.Słonik pisze:Zdejmij glowice, poskladac dasz rade, jak czegos nie bedziesz wiedzial pytaj, damy rade. Zlec uszczelniacze i gniazda zaworowe komus kto to robi, zaloz nowe uszczelki i bedzie gitara.
Od razu poszukam jakiegoś zakładu gdzie by mi splanowali głowicę i założyli uszczelniacze.
Z resztą (wymiana uszczelniacza wałka, szpilek głowicy) myślę, że sobie poradzę.
Mam trochę literatury na ten temat, to przez weekend akurat poczytam sobie .
Jeszcze takie małe pytanko :-o . Jeśli wymieniałem pasek rozrządu 1000km temu, to czy mogę go ponownie założyć po uprzednim demontażu?
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Rozrzad mozesz zlozyc na starych czesciach. Glowice zrzucisz i zalozysz bez problemu filizofi nie ma. Tylko ze jak jezdziles na niedogrrzanym silniku to przygotuj sie na wydatek bo pewnie glowica popekala od roznicy temperatur. Polecam uszczelke victor reinz najtansza nie jest ale porzadna. Przy rozdlubywaniu glowicy zapamietaj co gdzie szlo bo wszystko ma znaczenie no i musisz miec konkretny klucz dynamometryczny bo walek dokreca sie stosunkowo mala sila. Zrobisz glowice i zobaczysz ze to nie to auto.
Mozesz rozrzad poskladac na starych gratach.
Chcesz ceny czesci w jakich moglbym ci je sprzedac :?: Jesli tak PW z danymi samochodu.
Do obrubki glowicy poszukaj u siebie w okolicy kogos godnego polecenia bo to wazna sprawajest zeby to zriobic dobrze, rob odrazu dotarcie gniazd zaworowych i niech posprawdza wszystko.
Chcesz ceny czesci w jakich moglbym ci je sprzedac :?: Jesli tak PW z danymi samochodu.
Do obrubki glowicy poszukaj u siebie w okolicy kogos godnego polecenia bo to wazna sprawajest zeby to zriobic dobrze, rob odrazu dotarcie gniazd zaworowych i niech posprawdza wszystko.
Podłącze się pod temat
Mam silnik JN, przebieg 265tyś (jestem pewny), poci się uszczelka pod głowica od strony kolektorów - jest wyciek oleju na rozrusznik i z przodu silnika. Moc jest, spaliny nie idą w układ chłodzenia, nie ma w nim także oleju, nie bierze płynu, nie kopci przy odpalaniu, jak jest nagrzany puści lekki dymek. bierze ok 400ml oleju na ok 1500km ale przypuszczam że większość właśnie ucieka przez uszczelkę po bloku. Jako że tym autem planuję pojeździć jeszcze dobrych kilka lat więc mam pytanie czy wymiana tych elementów wystarczy do regeneracji głowicy:
-uszczelka pod głowicę-Elring
-uszczelniacz wałka rozrządu, pokrywa pod dekiel zaworów, uszczelka pod króciec z czujnikami, króciec z tyłu głowicy-Elring
-popychacze nowe - te co mam nie hałasują i są w dobrym stanie ale jak już robie to dałbym nowe - myślałem nad tymi firmy INA - polecacie czy nie?
-uszczelniacze zaworów - Elring ?
-prowadnice zaworów - znalazłem tylko Febi - wie ktoś czy prowadnice do zaw. ssacych i wydechowych są takie same ? jakie wymiary ?
-śruby głowicy - Elring - numer 819.817?
-uszczelka kolektorów dolotowego i wydechowego plus nowe nakrętki od wydechowego - Elring
-rozrząd wymieniałem 10tyś km temu ale tez myśle dać nowy - Contitech i napinacz INA
-uszczelniacz koła pasowego i wałka pośredniego
-nie ruszałbym pompy wody bo mam nową i miski bo jest sucha i nie leje.
Co do głowicy to - planowanie (o ile to konieczne), sprawdzenie szczelności, dotarcie gniazd zaworowych, wprasowanie nowych prowadnic
Czy to wszystko potrzebne do wymiany uszczelki pod głowicą czy cos pominąłem - podobnie czy trzeba coś zrobić jeszcze przy głowicy? Po tym mogę zalac nowy olej czy musze jeszcze po pewnym przebiegu zlac nowy olej i wtedy od nowa już nalać go?
i dodatkowo zapomniałem uszczelki na wtryskiwaczach żeby tez nie robić 2 razy heh
[ Dodano: 2016-01-02, 19:11 ]
Podbijam
Mam silnik JN, przebieg 265tyś (jestem pewny), poci się uszczelka pod głowica od strony kolektorów - jest wyciek oleju na rozrusznik i z przodu silnika. Moc jest, spaliny nie idą w układ chłodzenia, nie ma w nim także oleju, nie bierze płynu, nie kopci przy odpalaniu, jak jest nagrzany puści lekki dymek. bierze ok 400ml oleju na ok 1500km ale przypuszczam że większość właśnie ucieka przez uszczelkę po bloku. Jako że tym autem planuję pojeździć jeszcze dobrych kilka lat więc mam pytanie czy wymiana tych elementów wystarczy do regeneracji głowicy:
-uszczelka pod głowicę-Elring
-uszczelniacz wałka rozrządu, pokrywa pod dekiel zaworów, uszczelka pod króciec z czujnikami, króciec z tyłu głowicy-Elring
-popychacze nowe - te co mam nie hałasują i są w dobrym stanie ale jak już robie to dałbym nowe - myślałem nad tymi firmy INA - polecacie czy nie?
-uszczelniacze zaworów - Elring ?
-prowadnice zaworów - znalazłem tylko Febi - wie ktoś czy prowadnice do zaw. ssacych i wydechowych są takie same ? jakie wymiary ?
-śruby głowicy - Elring - numer 819.817?
-uszczelka kolektorów dolotowego i wydechowego plus nowe nakrętki od wydechowego - Elring
-rozrząd wymieniałem 10tyś km temu ale tez myśle dać nowy - Contitech i napinacz INA
-uszczelniacz koła pasowego i wałka pośredniego
-nie ruszałbym pompy wody bo mam nową i miski bo jest sucha i nie leje.
Co do głowicy to - planowanie (o ile to konieczne), sprawdzenie szczelności, dotarcie gniazd zaworowych, wprasowanie nowych prowadnic
Czy to wszystko potrzebne do wymiany uszczelki pod głowicą czy cos pominąłem - podobnie czy trzeba coś zrobić jeszcze przy głowicy? Po tym mogę zalac nowy olej czy musze jeszcze po pewnym przebiegu zlac nowy olej i wtedy od nowa już nalać go?
i dodatkowo zapomniałem uszczelki na wtryskiwaczach żeby tez nie robić 2 razy heh
[ Dodano: 2016-01-02, 19:11 ]
Podbijam