Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All 1,6D] Brak ciśnienia oleju i wspomagania hamulca

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[All 1,6D] Brak ciśnienia oleju i wspomagania hamulca

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2011, 19:44

Witam

Pacjent to passat B2 1,6D. Z dnia na dzień pojawił się mały problem. Nagle znikło ciśnienie oleju (kompletne zero zarówno na czujniku w podstawie filtra oleju jak i głowicy) oraz wspomaganie siły hamowania. Kontrolka oleju starszemu kiedyś już migała, ale problem został zbagatelizowany bo działo się to sporadycznie i w między czasie mierzył ciśnienie i było ok. Nie wiem czy łączyć te dwie sprawy czy nie. Jedyne co łączy jedno jak i drugie to wałek pośredni - napędza i pompę vacum jak i pompę oleju.

Rozkręciliśmy więc pompę vacum aby sprawdzić czy się kręci - kręci się czyli pozornie działa.

Smok pompy oleju również sprawdzony.

Starszy wyłowił jeszcze z miski olejowej jakiś metalowy element. Ciężko stwierdzić co to jest, bo element jest mały, półokrągły. Wygląda tak jak kawałek zakończenia wałka rozrządu - wałek sprawdzony, jest cały. Nie jest jednak pewne czy element pochodzi z aktualnego uszkodzenia gdyż kiedyś starszemu ułamała się ta końcówka wałka rozrządu (jak wracaliśmy z kupna mojej A4 :mrgreen: ) i być może jakaś pozostałość gdzieś zapodziała się jeszcze w silniku - zwłaszcza że element wygląda jak oderwany już dość dawno.

Chcemy jeszcze sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze przełożyć pompę olejową na inną - ta niby jest ok, ale kto to wie. Mamy jeszcze dwie inne sprawne więc będzie można wykluczyć pompę olejową. Jeśli to nie pomoże to proponuję starszemu wyjęcie wałka pośredniego - ale nie wiem czy to ma sens.

Jakieś inne propozycję?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 21:59

Ok, sprawa wyjaśniona. Winna była pompa olejowa. Starszy niby ją sprawdzał ale widocznie mało dokładnie. Zablokowany w pozycji otwartej był zawór w pompie, przez co olej zamiast do układu wracał do miski olejowej. Po wymianie na inną pompę jest już ok.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 00:41

Ważna wskazówka i uwaga. Może to kilka jednostek uratować przed niepotrzebnym remontem generalnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl