Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciekawostka - generacja napędu quattro (teoria vs praktyka)

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 30 lis 2010, 10:44

cytat z jednego artykułu: " torsen I generacji jest mnożnikiem momentu. Ponieważ zawsze mnoży moment z osi o gorszej przyczepności, toteż jeśli pod jej kołami znajdzie się lód auto nie ruszy bo zero razy cokolwiek=0. Taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko..."

Bardzo rzadko ale jednak - chociażby ten mój wymyślony wjazd do garażu przez śliski próg. Zatem wiem już że w tym przypadku audi z napędem quattro nie podjedzie - trzeba bedzie wjechać "z rozpędu"

Jeśli trakcję straci jedno z przednich kół to ... to co?
i Jeśli trakcję straci jedno z tylnych kół to pomoże nam blokada tylnego dyferencjału - po jej załączeniu oba tylne koła pomogą ruszyćz miejsca..lecz gdy któreś przednie koło wjedzie na lód i straci przyczepność dalej stoimy? bo zero momentu na przednim kole *0=0?

Dobrze ja to rozumuję? proszę poprawcie i wytłumaczcie dobitnie jak idiocie :):):)
arekkrosno pisze:Poczekamy na śnieg i zrobię o tym filmik bo na co dzień nie jeździ się na rolkach ani po lesie. Brat ma A4 quattro z '98 i zobaczymy jakie są różnice.
czekam z niecierpliwością :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 lis 2010, 11:10

oj podjedzie podjedzie. Trzeba tylko umieć korzystać z hamulca (w tym przypadku nożnego, a gdyby uślizg byl na tylnej osi - z awaryjnego, popularnie zwanego ręcznym).

w jaki przypadku straci opór jedno przednie koło ? Chyba tylko jak stoi na rolce tym kołem.

przypomnę, że pierwsze cywilne quattro miało 3 otwarte dyfry z blokadami i .... jeździ po śniegu równie dobrze.

[ Dodano: 2010-11-30, 11:16 ]
na dodanie:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 30 lis 2010, 13:49

Oj tam panowie, byscie zobaczyli mojego punciaka na nowych zimowkach jak sie przedziera przez zaspy, quattro siada :-P

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 30 lis 2010, 15:05

keczy pisze:mojego punciaka
Toż to grzech, nie poznaje kolegi ;-)
Linki do tematów z naszymi autami TYLKO na naszym forum: audi-80-90-b4/

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 30 lis 2010, 17:53

kacper85 pisze:
keczy pisze:mojego punciaka
Toż to grzech, nie poznaje kolegi ;-)
Hehe, oczywiscie audiczka nadal ma pierwsze miejsce, ale wozi mnie po pracy, do pracy i na katy smiga punciak 1.2 turbo w gazie :mrgreen:

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 02 gru 2010, 15:04

Kolego kriss w sumie masz rację, ale nie ma takiej możliwości, żeby koło nie miało żadnego oporu (nawet w powietrzu ma bezwładność, trzeba też policzyć tarcie wewnętrzne), czyli to takie 0,0001 x coś tam, ale tak jak wyżej piasane audi 80quattro to nie nissan patrol

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 gru 2010, 15:05

Mechanizm Torsen trafił do Audi w 1986 r. i był to strzał w dziesiątkę.
Zastąpienie klasycznego mechanizmu różnicowego śrubowym samoblokującym dało możliwość samoczynnej zmiany rozdziału mocy pomiędzy osiami w zależności od warunków. Torsen T1 jest swoistym „mnożnikiem momentu” tzn. jest w stanie kierować na oś o lepszej przyczepności kilka razy więcej momentu obrotowego. Zwykle stosunek ten wynosił 4:1 tzn. 80% momentu trafia na oś o lepszej przyczepności a pozostałe 20% na oś o gorszej przyczepności.

myślę że tu jest wystarczająco napisane do zrozumienia.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 09 sty 2011, 19:44

arekkrosno
cytat:

Poczekamy na śnieg i zrobię o tym filmik bo na co dzień nie jeździ się na rolkach ani po lesie. Brat ma A4 quattro z '98 i zobaczymy jakie są różnice.

no i gdzie filmiki??!!

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 10 sty 2011, 07:31

Kurde, wytrzymajcie jeszcze bo młyn mam na budowie z papierami (kto się budował to wie co to). Co się odwlecze to nie uciecze...
Auto - https://audi80.pl/garage.htm?mode=vi ... cle&CID=40
Opis - https://audi80.pl/80-b4-23-ng-avant- ... htm#364445
-------------------Vorsprung durch Technik--------------------

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 10 sty 2011, 15:14

arekkrosno pisze: Co się odwlecze to nie uciecze...
no jak to nie uciecze? zima już uciekła :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga