[80 B3] Prawidłowa pozycja koła w Swietle błotnika???
[80 B3] Prawidłowa pozycja koła w Swietle błotnika???
Koledzy co może być przyczyną cofniętych obu kół przedniej osi w świetle błotnika 3do9?
Czyli od tyłu błotnika do opony mam 3cm a od strony zderzaka 9cm czyli koła są cofnięte nie są centralnie w środku światła błotnika.
Czy to wina wahaczy? Auto jest po geometrii i zbierzności
Czyli od tyłu błotnika do opony mam 3cm a od strony zderzaka 9cm czyli koła są cofnięte nie są centralnie w środku światła błotnika.
Czy to wina wahaczy? Auto jest po geometrii i zbierzności
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dla lepszego rozeznania napisz jaki masz rozmiar opon.
Jeśli chodzi o to przesunięcie to może być tak że miałeś robiony przód auta przez " osiedlowego speca Miecia " mam tylko nadzieje że nie jest KOWALEM z zamiłowania bo gdyby był z zawodu to by dobrze wyklepał :mrgreen:
A tak na serio to możesz mieć zamienione " Sworznie Wahacza " lewy z prawym , a prawy z lewym. One są lekko wyprofilowane ( tak jakby wygięte w jedną stronę ).
Jeśli chodzi o to przesunięcie to może być tak że miałeś robiony przód auta przez " osiedlowego speca Miecia " mam tylko nadzieje że nie jest KOWALEM z zamiłowania bo gdyby był z zawodu to by dobrze wyklepał :mrgreen:
A tak na serio to możesz mieć zamienione " Sworznie Wahacza " lewy z prawym , a prawy z lewym. One są lekko wyprofilowane ( tak jakby wygięte w jedną stronę ).
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Si, kiedyś u siebie założyłem je właśnie odwrotnie bo myślałem że koła się wyrównają, zamiast tego poszły jeszcze bardziej do tyłu. Więc u mnie to nie był ten problem.A tak na serio to możesz mieć zamienione " Sworznie Wahacza " lewy z prawym , a prawy z lewym. One są lekko wyprofilowane ( tak jakby wygięte w jedną stronę ).
Auto miało jedno bliskie spotkanie z Manem. Prawy przód. sam go klepałem ale rama była nie naruszona. w ogóle w tym momencie pokochałem to auto w innym pewnie bym zginął a tak ucierpiał tylko błotnik, lampy powypadały. obudowa filtra powietrza i wygiął się właśnie sworzeń wahacza niebawem będę je wymieniał wiec się okaże czy to one zawiniły.
Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy wasze b3 tez zaczynają się zbierać dopiero powyżej 2,5 tys obr? Jestem po wymianie gaźnika i nie jestem pewien czy jest dobrze wyregulowany. Poza tym powyżej 3 tys przy zmianie biegu z 3 na 4 i z 4 na 5 auto lubi zostać na obrotach i samo ciągnie mimo, że noga zdjęta z gazu. Dzieje się to nie za każdym razem ale jednak i tylko na tych biegach na niższych jeszcze sie nie zdarzyło. co to może byc? aha i przy odpalaniu na zimnym silniku kiedy wcisnę pedał sprzęgła obroty rosną o ok. 100 obr/min kiedy zdejme sprzegło obroty spadają o te 100
Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy wasze b3 tez zaczynają się zbierać dopiero powyżej 2,5 tys obr? Jestem po wymianie gaźnika i nie jestem pewien czy jest dobrze wyregulowany. Poza tym powyżej 3 tys przy zmianie biegu z 3 na 4 i z 4 na 5 auto lubi zostać na obrotach i samo ciągnie mimo, że noga zdjęta z gazu. Dzieje się to nie za każdym razem ale jednak i tylko na tych biegach na niższych jeszcze sie nie zdarzyło. co to może byc? aha i przy odpalaniu na zimnym silniku kiedy wcisnę pedał sprzęgła obroty rosną o ok. 100 obr/min kiedy zdejme sprzegło obroty spadają o te 100
Z obrotami to jest to że olej w skrzyni jest gęsty przy wciśnięciu sprzęgła kreci się sam silnik a na luzie silnik przez sprzęgło obraca wałkiem w skrzyni i mimo że koła zębate są luzem olej zwłaszcza gdy zimny jest gesty i lepki powoduje że z wałkiem niektóre koła zębate się obracają a te które stoją przez olej powodują jakiś tam opór suma sumarum silnik ma trochę ciężej i spada tę trochę z obrotów.Dlatego w zimie zaleca się wciskanie sprzęgła żeby rozrusznik miał lżej.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Młody440, dobrze mówi, zwłaszcza jeśli ktoś uzupełniał olej w skrzyni jakimś mineralnym hipolem. W te mrozy wyprowadzałem z podwórka kupeli seata - w skrzynie miała właśnie hipol. Przy delikatnym puszczaniu sprzęgła czuć była jak auto delikatnie rusza do przodu mimo iż było na luzie. A to wszystko przez gęsty olej.
No dobra to jedna zagwozdka rozwikłana a co resztą??
[ Dodano: 2011-01-10, 22:16 ]
[ Dodano: 2011-01-10, 22:16 ]
Pep000 pisze:zy wasze b3 tez zaczynają się zbierać dopiero powyżej 2,5 tys obr? Jestem po wymianie gaźnika i nie jestem pewien czy jest dobrze wyregulowany. Poza tym powyżej 3 tys przy zmianie biegu z 3 na 4 i z 4 na 5 auto lubi zostać na obrotach i samo ciągnie mimo, że noga zdjęta z gazu. Dzieje się to nie za każdym razem ale jednak i tylko na tych biegach na niższych jeszcze sie nie zdarzyło. co to może byc?
U mnie jako tako idzie ale faktem ma kopa dopiero powyżej 2,5.Sprawdź czy może ci się coś klinuję np. linka gazu.U mnie przy położeniach pedału w okolicach samej podłogi pedał zostaje przez moment w podłodze po czym odbija nie mogłem dojść czemu się to klinuje ale doszedłem do tego gdy przepustnica otwierana podciśnieniowo się otwiera wtedy coś się blokuje na moment tak gdy jest zamknięta jest wszystko ok ale nie doszedłem jeszcze do tego czemu się tak robi.Nie wiem na jakiej zasadzie się ona otwiera dokładnie ale jeśli mniej więcej proporcjonalnie do wielkości podciśnienia morze być tak że na wyższych biegach przyśpiesza się dłużej a przepustnica otwiera się na pewno z jakimś opóźnieniem na niższych biegach zanim się otworzy zmieniasz bieg dlatego ten objaw nie występuje.Można sprawdzić to na 3 sposoby albo przyspieszać jak dziadek wtedy na żadnym biegu nie powinno tego być albo ostro i ciągnąc po biegach wtedy objaw powinien być na każdym biegu prawdopodobnie albo 3 możliwość 100% pewna odłączyć te przepustnice i sprawdzić co się będzie działo jeśli tylko straci na mocy ale objawy te same przyczyna jest gdzieś indziej.