[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Barteq jak nie chcesz zczytywać błędów tylko je wykasować to wystarczy odpiąć na kilkanaście minut aku. W ten sposób skasujesz błędy i zresetujesz ECU. Po resecie trzeba jeszcze zaadoptować ECU ponownie do benzyny przez odpalenie (najlepiej zimnego) silnika i poczekanie aż osiągnie nominalną temperaturę, teraz gasisz i już. Na dobrą sprawę w ABT niewiele można zrobić z Vagiem, więc nie wiem czy na Twoim miejscu warto wywalać kasę. Ale skoro masz takie życzenie to chyba najlepsze na rynku są fejsy od Viakena. W zależności od tego jakim PC-tem dysponujesz (tzn. czy ma wejście COM czy tylko USB wybierasz fejs z takim wyjściem do PC. Kupując fejs zwróć uwagę na możliwość obsługi starszych modeli ECU (OBD 1), bo te nowsze fejsy mają problemy ze starszymi sterownikami. Na stronie Viakena jest rozpiska, który fejs co obsłuży.
Na czym polegają Twoje problemy? Może uda się je rozwiązać bez podpinania VAG-a? Masz LPG?
Na czym polegają Twoje problemy? Może uda się je rozwiązać bez podpinania VAG-a? Masz LPG?
Danek dzieki za info. mam lpg! miesiac temu poprzez odpiecie aku pomoglo-bo mialem ten sam problem-silnik odpala i gasnie mam nadzieje ze i teraz pomoze...wydawalo mi sie ze skoro ma mi sie tak powtarzac to warto sie zaopatrzec w jakis sprzet czyt.Vag+interfejs. Ps.mowisz ze odpiecie na kilka minut pomoze??nie jest konieczne 12 godzin?? i jeszcze jedno..skad on moze lapac takie bledy??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Moim zdaniem to wina braku lub źle ustawionej emulacji lambdy. Celowo nie piszę, że to nie jest wina gazu bo gaz nie jest tu niczemu winny, tylko spartolona robota gazownika.barteq289 pisze:Danekmam jeszcze pytanie. czy to gasniecie silnika-bledy komp.moga byc spowodowane zalozeniem sterownika centralnego zamka z pilota i modulu domykania szyb z pilota??
Centralny i domykanie szyb nie ma nic do rzeczy. Ja też mam dołożone sterowanie centralnego z pilota, a problemów niet :mrgreen:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ok. to wystarczy. Zapytaj panów gazowników jak są ustawione: typ sondy lambda oraz emulacja sondy lambda w kompie LPG.
Typ sondy ma być na: sonda 0-1V
Typ emulacji "brak/odłączona" lub "masa" - w żadnym wypadku "przebieg", bo to właśnie powoduje rozjeżdżanie mapy wtrysku benzyny.
Zapytaj też, a najlepiej sprawdź sam, czy sonda wogóle została "rozcięta" i puszczona przez kompa LPG. Niektórzy partacze wpinają kompa LPG równolegle do sondy nie rozcinając przewodu sygnałowego. Powoduje to, że albo sonda podaje do ECU rzeczywisty sygnał podczas jazdy na LPG i to rozjeżdża mapę, albo do sygnału sondy na dodatek dodaje się się sygnał emulatora z kompa LPG, a to już totalna kicha.
Dla wszystkiego możesz spytać jak są ustawione: próg sondy lamba - ma być na maximum 0,52V, a minimum 0,44V. Powyżej 0,5, będzie mocniejszy ale wzrośnie mu apetyt na gaz, a poniżej 0,46 spadnie dynamika, troszkę może zmniejszyć się spalanie, ale jednocześnie mocno zuboży mieszankę, wzrośnie temperatura spalania i w efekcie wystąpi duże niebezpieczeństwo wypalenia zaworów i gniazd. To tyle. Jakby co wal na priv albo na GG 1797625. Jak siedzę przy kompie to się odezwę niezależnie od statusu.
Typ sondy ma być na: sonda 0-1V
Typ emulacji "brak/odłączona" lub "masa" - w żadnym wypadku "przebieg", bo to właśnie powoduje rozjeżdżanie mapy wtrysku benzyny.
Zapytaj też, a najlepiej sprawdź sam, czy sonda wogóle została "rozcięta" i puszczona przez kompa LPG. Niektórzy partacze wpinają kompa LPG równolegle do sondy nie rozcinając przewodu sygnałowego. Powoduje to, że albo sonda podaje do ECU rzeczywisty sygnał podczas jazdy na LPG i to rozjeżdża mapę, albo do sygnału sondy na dodatek dodaje się się sygnał emulatora z kompa LPG, a to już totalna kicha.
Dla wszystkiego możesz spytać jak są ustawione: próg sondy lamba - ma być na maximum 0,52V, a minimum 0,44V. Powyżej 0,5, będzie mocniejszy ale wzrośnie mu apetyt na gaz, a poniżej 0,46 spadnie dynamika, troszkę może zmniejszyć się spalanie, ale jednocześnie mocno zuboży mieszankę, wzrośnie temperatura spalania i w efekcie wystąpi duże niebezpieczeństwo wypalenia zaworów i gniazd. To tyle. Jakby co wal na priv albo na GG 1797625. Jak siedzę przy kompie to się odezwę niezależnie od statusu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
a ja podłączyłem się do swojego auta i odczytałem wydaje mi się dość sporo np:Danek pisze:Skuciok, muszę Cię zmartwić. W ABT za wiele nie zwojujesz VAG-iem. Po prostu ten sterownik ECU jest bardzo ubogi w funkcje diagnostyczne, to jest trochę "udoskonalona" wersja ECU z diagnostyką migową. "Udoskonalenie" polega na umożliwieniu czytania błędów na PC-ie, a nie "miganiem" oraz umożliwia przetestowanie paru elementów osprzętu silnika (m.in. nastawnika przepustnicy stąd zapewne to pyrkotanie w silniku), no i oczywiście skasowanie ewentualnych błędów. Niestety żadnych parametrów pracy typu temp., kąt wtrysku, napięcie lambdy itp. nie odczytasz . W każdym razie mi jak dotąd się to nie udało (w ciągu rocznej zabawy z VAG-iem), nawet ABS-u nie chce zdiagnozować (brak połączenia).
dane wszystkich sterowników
temp. silnika
masę przepływu powietrza
temp. zasysanego powietrza
czas wtrysku
dynamikę zapłonu
obroty silnika
sygnał Lambda
prędkość
parametry skrzyni biegów:aktualny bieg, prędkość, obroty,temp. oleju,moment zmiany biegu
parametry ABS
poduszkę mam OK
znam dokładną temp. załączenia wentylatora
napięcie ładowania(zasilania)... - fajnie wszystko pracuje on RUN
chociaż porównując to co mogłem odczytać w Fabi teścia to faktycznie niewiele
i wszystko przy pomocy VAG-COMa 303, którego dostałem od Danka - dzięki wielkie
teraz szukam danych serwisowych dotyczących nastaw nominalnych
- Doc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Re: [B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
Wobec tego i ja mam prośbę.Skuciok pisze:Postanowiłem założyć temat o diagnostyce za pomocą Vag'a problemach itp.
Czy możesz wespoł z kolegami, którzy mają o tym pojecie conajmniej dostateczne zebrać informacje które tu piszecie, fotki z internetu, itp i zrobić jakieś krótkie FAQ w wordzie ? dałbym to do centrum i zapewne przydałoby sie wszystkim do pobrania lub poczytania w poradach.
Jeśli mogę prosić to przeslij mi cos takiego mailem lub PW w wordzie.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Postaram się coś pomyśleć, już pisałem do kolegi jimm i napiszę krótką rozprawkę o spalaniu paliwa a tematu z z vagiem jeszcze dogłębnie nie drążyłem... ale to wkrótce, teraz już chyba będę miał odrobinę czasu to coś tam poszperam i postaram się skombinować, a w tym temacie możecie pozamieszczać jakieś materiały do obczajenia
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
I po małym wypoczynku .
Commandor, a ja trochę z innej beczki. Jaki typ komputera ECU Ci wyświetliło na VAG-u i z którego roku jest Twoja niunia, bo coś mi się zdaje, że masz nowszą wersję ECU i softu w nim zaimplementowanego i dlatego udało Ci się to wszystko odczytać. Chyba, że coś źle robię, ale nie sądzę.
Commandor, a ja trochę z innej beczki. Jaki typ komputera ECU Ci wyświetliło na VAG-u i z którego roku jest Twoja niunia, bo coś mi się zdaje, że masz nowszą wersję ECU i softu w nim zaimplementowanego i dlatego udało Ci się to wszystko odczytać. Chyba, że coś źle robię, ale nie sądzę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
po program zgłoś się do DANKA - w sumie to jego "własność" - dostałem go od niego i nie chcę być wobec niego nie fair - mam nadzieję, że rozumiesz.Skuciok pisze:opisz proszę co dokładnie gdzie klikałeś i jakie wartości wpisywałeś, mogę cię prosić o przesłanie programu na Adam.Hulboj[małpa]audi80klub.pl
DANEK jutro postaram się zamieścić wszystkie dane bo nie zapisałem logów. Moja niunia jest 1994, sterowniki cztery: ECU, ABS, Air Bag i Automatyczna skrzynia. Jutro chcę luknąć do ABS-u (jest sprawny, ale mam trochę czasu).W teścia Fabi jest właśnie problem z ABS-em.Chce sprawdzić kanały od 01 do 08, a głównie 06 (pompę zwrotną), 01,02,03,04 to prędkości podawane z czujników przy kołach od 1-19km/h (VAG testuje ABS tylko do 20km/h)
później załącza ABS do normalnej pracy i odcina test)więc tu nic nie zobaczę bo odczyt będzie statyczny - bateria w laptopie mi zdycha :evil: ,a nawiasem to dop. różnica z kół to +/- 1km/h itd.
Wszystkie wyniki odczytywałem przy uruchomionym silniku w zakładce "bloki pomiarowe" w dziale silnik lub ABS lub Auto trans.(skrzynia)Miałem tylko problem z VAG-Scope- jutro też chce to sprawdzić.