Opornice masz schowaną za schowkiem na wentylatorze, wyjmij ją, zmostkuj ostatni (goły) opornik i sprawdź. Jak działa to poskładaj i śmigaj :mrgreen:gacur pisze:koledzy ja mam taki problem, że rozebrałem tunel, wyjołem popielniczke, odkręciłem 4 śrubki z panelu sterowania nawiewem i nie wiem jak odpiąć wtyczkę od pokrętła sterowania siłą nawiewu, bo też mi wieje tylko na 3 i 4 biegu.
[80 B3 SD]Nie działa regulacja prędkości nawiewu
Tak jak pisałem sprawdzić nie zaszkodzi, pewnie masz rację
axel_gumis, ja również zacząłem od tych blaszek a okazało się że wystarczyło zrobić obejście i po problemie... a zrobić obejście jest łatwiej niż sprawdzić blaszki wiem bo sprawdzałem blaszki i przy okazja jak miałem je wyciągnięte przeczyściłem :mrgreen: sprawdziłem również silnik dmuchawy bo czasem delikatnie piszczał przesmarowałem czymś w stylu WD40 (ważne by korzystać z czegoś co nie przewodzi prądu) i można przepsikać cały silnik
gacur, tu masz fotkę co trzeba ominąć (poprowadź kabel tak jak leci czerwona linia)
gacur, tu masz fotkę co trzeba ominąć (poprowadź kabel tak jak leci czerwona linia)
Czyszczenie blaszek, co do tej kostki to chyba nie jest to jakiś wielki problem mi, kolega wymieniał cały sterownik i zajęło mu to z 15min.(nie wyciągał popielniczki) W pracy mam stary jak chcesz mogę Ci jutro porobić foto od tyłu jak to wygląda.
[ Dodano: 2011-01-11, 16:10 ]
[ Dodano: 2011-01-11, 16:10 ]
Wygląda na to że ja miałem rację <urodziny>Arturo997 pisze:axel_gumis, rezystor zazwyczaj pada stopniowo... najpierw brak 1 biegu później 2 a następnie 3 ale czasem padają od razu 3 pierwsze biegi a zostaje tylko 4 ponieważ jest podłączony bezpośrednio
gacur, posprawdzaj może te blaszki bo skoro zmostkowałeś i nie lata to pewnie wina blaszek. Co do wyciągnięcia całego panelu od sterowania nawiewami to jakiś czas temu to wyciągałem ale jak to zrobiłem to sam nie wiem, wiem że zrobiłem to na chama i wyciągnąłem też radio żeby sobie ułatwić i pomogło... Trzeba się trochę naszarpać ale jest to wykonalne. Chyba lewą stronę panelu chowałem do środka a prawą ciągnąłem do siebie tak żeby pod kątem to wyciągnąć albo raczej wyszarpać jaki już wyciągniesz to po lewej stronie będziesz miał te blaszki które są przykręcone chyba na 3 śrubki (od górny panelu) które wykręcisz a później ściągniesz cały ten element z blaszkami i będziesz musiał je przelecieć jakimś delikatnym papierem ściernym na sucho w miejscu gdzie się zwierają (jest tam trudnym dostęp ale też da się to zrobić ja skorzystałem z pilnika do paznokci mojej siostry :mrgreen: )
axel_gumis, tym razem Ty mnie wyprzedziłeś :mrgreen: A ja nie mówiłem że nie masz racji tylko że łatwiej sprawdzić ten bezpiecznik niż wyciągać cały ten panel - tym bardziej jak się wcześniej tego nie robiło.. :mrgreen: Zrób ładnie koledze fotki co ma przeczyścić bo ja nie mam zapasowego
axel_gumis, tym razem Ty mnie wyprzedziłeś :mrgreen: A ja nie mówiłem że nie masz racji tylko że łatwiej sprawdzić ten bezpiecznik niż wyciągać cały ten panel - tym bardziej jak się wcześniej tego nie robiło.. :mrgreen: Zrób ładnie koledze fotki co ma przeczyścić bo ja nie mam zapasowego
No to na początek masz widok od tyłu interesujących nas blaszek, a dokładnie skupiamy się na miejscu które pokazuje strzałka:
Blaszki te jak już pewnie wiesz są po lewej stronie (od kierownicy) na panelu sterującym.
Teraz widok z boku ( z góry przepraszam za jakoś zdjęć, nie miałem jak ich sprawdzić w robocie ) w miejscu które pokazuje strzałka jest szczelina ok.2mm. Jest otwarta całkowicie jak gałka leży w położeniu poniżej 1 biegu, z każdym następnym biegiem blaszki się po kolei stykają.
Na tej fotce jak się dobrze przyjrzysz szczelina jest otwarta.
I ostatnie foto położenie gałki 3 bieg szczelina całkowicie zamknięta:
Co do samego czyszczenia, po pierwsze i najważniejsze wyjmij radio, odkręć panel. Postaraj się go delikatnie prawą stroną wsunąć w kokpit, analogicznie lewą delikatnie wysuwając na zewnątrz. Nic na siłę (chyba że siłę spokoju) żebyś cięgien nie pogiął. Jak wysuniesz panel to nawiew na sam dół i najlepiej jakimś cienkim pilniczkiem parę szlifów, na koniec możesz psiknąć czymś na styki żeby poprawić przewodnictwo.
Blaszki te jak już pewnie wiesz są po lewej stronie (od kierownicy) na panelu sterującym.
Teraz widok z boku ( z góry przepraszam za jakoś zdjęć, nie miałem jak ich sprawdzić w robocie ) w miejscu które pokazuje strzałka jest szczelina ok.2mm. Jest otwarta całkowicie jak gałka leży w położeniu poniżej 1 biegu, z każdym następnym biegiem blaszki się po kolei stykają.
Na tej fotce jak się dobrze przyjrzysz szczelina jest otwarta.
I ostatnie foto położenie gałki 3 bieg szczelina całkowicie zamknięta:
Co do samego czyszczenia, po pierwsze i najważniejsze wyjmij radio, odkręć panel. Postaraj się go delikatnie prawą stroną wsunąć w kokpit, analogicznie lewą delikatnie wysuwając na zewnątrz. Nic na siłę (chyba że siłę spokoju) żebyś cięgien nie pogiął. Jak wysuniesz panel to nawiew na sam dół i najlepiej jakimś cienkim pilniczkiem parę szlifów, na koniec możesz psiknąć czymś na styki żeby poprawić przewodnictwo.