Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] coś chrupie (film)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1Z] coś chrupie (film)

Post autor: hudy » 09 sty 2011, 15:20

witam.Panowie od pewnego czasu coś chrupie przy silniku jakby rozwalone łożysko lub coś podobnego.wydaje mi się że ten odgłos dochodzi z pompy wody ale przedstawiam wam film na którym doskonale to słychać i chciałbym byście ocenili co to może być.pompa ma już prawie 120 tys przebiegu więc może już przyszedł na nią czas.druga sprawa jest taka że do wymiany rozrządu mam ok 13 tys km.zastanawiam się czy nadal z tym jeździć czy może wymienić rozrząd wcześniej razem z pompą wody.z tego co się orientuje to by wymienić pompę trzeba rozpinać rozrząd więc jeśli kończyła by się pompa to może watro było by pokusić się o wcześniejszą wymianę rozrządu tym bardziej że to 13tys będę robił pewnie ponad rok <ok>

a oto film:

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 09 sty 2011, 15:46

Wydaje mi się ze to pompa wspomagania,zdejmij pasek i obracaj ręcznie ,przy takim grzechotaniu napewno wyczujesz .U mnie było podobnie obracając kólko pompy wspomagania wyraźnie było czuć w reku cze coś haczy.Za używkę dałem coś w okolicach 100 zł.

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 09 sty 2011, 15:46

Sprawdź czy pasek od pompy jak o od wspomagania jest dobrze naciągnięty. Może to pompa wody a może pompa wspomagania. Ja na Twoim miejscu zdjąłbym pasek z pompy wody i nią pokręcił, zobaczył czy ma luzy, jeżeli byłaby to pompa wody to biedy nie ma, można ją wymienić bez rozpinania rozrządu. A chrupocze tak tylko na zimnym silniku czy cały czas???

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 09 sty 2011, 15:47

Hudy ściag pasek od wspomagania,jesli nie bedzie chrupać to pompa wspomagania siedzi :idea:
jeszcze sie nie spotkałem z tym żeby tak łożyska w pompie wody sie tłukły, predzej zacznie cieknąć niz łozyska sie skończą :idea:

co do drugiego pytania zmieniam rozrzad co 60-70tys.i nie ma że boli, z tym nie ma żartów.pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 sty 2011, 18:05

fredi99vv pisze:Hudy ściag pasek od wspomagania,jesli nie bedzie chrupać to pompa wspomagania siedzi
w tedy napewno nic nie będzie chrupać bo i pompa wody i wspomagania sa na tym samym pasku wiec ani to ani to nie będzie sie obaracać.
zupens pisze: A chrupocze tak tylko na zimnym silniku czy cały czas???
z tego co zauważyłem to chrupie głównie w tedy jak postoi długo przy niskich temperaturach.ostatni raz chrupało w w sobotę jak stał cały dzień na zewnątrz.wczoraj i dziś nic nie słyszałem.byłem z tym u znajomego mechanika i powiedział żebym najpierw wymienił pasek bo ten co mam po pierwsze już się ślizga i do tego mówi że miał podobny przypadek że pasek wydawał takie dźwięki jak dostała się do niego wilgoć i zimno.był luźny i podczas obrotów strzelał właśnie w taki sposób.jutro wymienię pasek i będę nasłuchiwał...
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 17:40 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 10 sty 2011, 21:58

na ślizgający pasek jest jeszcze taki sposób z WD40 psikasz po pasku i ślizganie mija na jakiś czas. wiec to da sie wykluczyć nawet bez kupna nastepnego. <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 sty 2011, 22:17

no tak ale to nie jest długotrwały sposób a pasek to koszt 20zł...
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 17:40 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 10 sty 2011, 23:16

jak pamiętam to w audi lepszy dostęp jest do tego paska od spodu nawet na jakiś najazdach wtedy wiecej widać co odkręcać ale jak dobrze pamiętam to wystarczy by zwolnić pasek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 sty 2011, 18:22

no więc dziś wymieniłem pasek.przy okazji miałem możliwość pokręcenia na luźno pompa wspomagania i wody.pompa wspomagania kręci się luźno,nic ją nie blokuje ani nie słychać żadnych szumów.jednak problem jest z pompą wody która także nie ma luzów jednak strasznie rzęzi czego nie słychać podczas pracy silnika.do wymiany rozrządu mam 13tys km a nie chce mi się za bardzo dwa razy z tym robić.czy jeśli pompa nie cieknie,nie ma luzów tylko skrzypi jak na filmie można na niej zrobić jeszcze te kilka tys km?? oto filmik:

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 11 sty 2011, 18:32

Cześć,Hudy sprawdz jeszcze uchwyt na którym, trzyma sie pompa wspomagania mógł on pęknąći jedna krawędz może trzeć o drugą
miałem coś podobnego u siebie.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 11 sty 2011, 20:20

te 13 tyś. zrobisz bez problemu bo to uszczelniacz się odzywa.

guma ma prawo z twardnieć <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 sty 2011, 08:42

hudy, jak już wiesz pompy latają na oddzielnym pasku ;-) no 130 tyś na pompę wody to dużo ;-) Jak z niej nie leje to czekaj na rozrząd i wtedy wymieniaj za jednym zamachem. :->

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 sty 2011, 22:05

Dziś mi padla pompa wody też jak zdemontowałem rzęzi i się rozciekła na 13 tyś wątpię że da rady ;-) Po prostu końcówa pompy ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 sty 2011, 22:30

joandaw pisze:Dziś mi padla pompa wody też jak zdemontowałem rzęzi i się rozciekła na 13 tyś wątpię że da rady ;-) Po prostu końcówa pompy ;-)
U mnie pompa wody zaczęła cieknąć już rok temu. Łożyska już nieźle chrupią, ale pompa daje rade <ok> . W końcu wymieniona na ori w 1996 roku 8-) . Czyli jest na niej zrobione jakieś 130.000km. Na wiosnę planuje ją zregenerować, o czym już wspominałem w osobnym temacie :-o .

Co do filmiku, to ja mam podobny dźwięk, właśnie jak auto stoi całą noc. Jak się nagrzeje to jest trochę ciszej. Choć mimo wszystko łożysko trze.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 sty 2011, 22:39

U mnie za dużo płynu uciekło przez kilka dni a auto muszę mieć sprawne nie chcę potem nie spodzianek przez zaniedbanie ;-) Każdy robi jak uważa ;-) Jak dbasz tak masz :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl