[b3 20]sprzeglo nie odskuje, biegi ciezko wchodza....
[b3 20]sprzeglo nie odskuje, biegi ciezko wchodza....
co jest powodem , ze na zimnym silniku nie chca mi wchodzic biegi. na jedynke wrzuce, a potem nie da rady wrzucic na luz. sprzeglo na zimnym nie odskakuje jak by sie przymrozilo chodzi z oporami biegi rowniez wskauja opornie. wszystko zaczyna chodzic jak silnik ma 90 stopni. biegi czsem nawet na cieplym silniku wskauja z opormi jak by cos je blokowalo ale nic nie zgrzyta, nie raz na cieplym chodza normalnie.
Jeśli przyczyną problemu jest olej mineralny ( bo tak zakładamy ) , to sprawę sprzęgła trzeba odrzucić .
Tak się tylko wydaje , że ono nie odskakuje . W rzeczywistości to po naciśnięciu pedału sprzęgła następuje rozłączenie silnika od skrzyni , ale jednocześnie wszystko w niej staje - przestaje się kręcić , bo jest tam gęsto i ciasno z racji kaszany która tam jest wlana ( bywa też , że w skrzyni jest sucho ) . Oczywiście pomijam tu usterki sprzęgła jak i samej skrzyni , ale z tego co czytam z pierwszego wpisu - wypisz wymaluj za gęsta oliwa albo jej brak .
Nie wierzyłem mechanikowi jak mi tołkował że do skrzyni minerała się nie zalewa i musiałem spróbować .
Teraz już wiem że to prawda .
Tak się tylko wydaje , że ono nie odskakuje . W rzeczywistości to po naciśnięciu pedału sprzęgła następuje rozłączenie silnika od skrzyni , ale jednocześnie wszystko w niej staje - przestaje się kręcić , bo jest tam gęsto i ciasno z racji kaszany która tam jest wlana ( bywa też , że w skrzyni jest sucho ) . Oczywiście pomijam tu usterki sprzęgła jak i samej skrzyni , ale z tego co czytam z pierwszego wpisu - wypisz wymaluj za gęsta oliwa albo jej brak .
Nie wierzyłem mechanikowi jak mi tołkował że do skrzyni minerała się nie zalewa i musiałem spróbować .
Teraz już wiem że to prawda .
Jeśli wyjdziemy z założenia że Polska to kraj krętaczy , oszustów i złodziejuf , ja wybrał bym Elfa , bo ten nie jest u nas rozlewany tylko gdzieś w Belgii czy Francji , a tam ludziska porządne i nieskazitelne .
Osobiście tak nie uważam i kupuję Mobila który jest konfekcjonowany w baraku u Jantka Krzoka z Wulkigołemski .
No i na bańce ma być wymalowane 75W/90 . -To podstawa .
Osobiście tak nie uważam i kupuję Mobila który jest konfekcjonowany w baraku u Jantka Krzoka z Wulkigołemski .
No i na bańce ma być wymalowane 75W/90 . -To podstawa .
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, a czy trudno jest samemu zmienić olej w skrzyni manualnej? Moja wersja silnikowa to 1.8 PM AKM skrzynia piątka. Nie jestem pewien czy nie mam wlanego mienerała, bo jak jest silny mróz to skrzynia chce mi zatrzymać silnik :-o .
Poza tym tego oleju jest chyba za mało bo zdarza się zgrzyt podczas wrzucania z 1 na 2 :roll: . Jak sprawdzić w skrzynce poziom oliwy?
Poza tym tego oleju jest chyba za mało bo zdarza się zgrzyt podczas wrzucania z 1 na 2 :roll: . Jak sprawdzić w skrzynce poziom oliwy?
chodzilo mi o jakosc oleju danych firm ale juz firmowo wybralam. w kazdym badz razie, dziekuje za odpowiedzi. bylam juz na wymianie oleju zobaczymy jak z rana sie teraz bedzie spisywac. pozdrawiamantoni pisze:Jeśli wyjdziemy z założenia że Polska to kraj krętaczy
EDIT
po wymianie oleju biegi wchodzily lepiej ale dalej zle, sprzeglo dalej nie odskakiwalo. po czasie od wymiany oleju coraz gorzej biegi wskakiwaly zaczelo "chrupac". byla kolejna wizyta u mechanika, zostala wymieniania pomka jakies wysprzegliki i cos jeszcze. teraz sprzeglo odskuje, biegi wchodza juz tak jak powinny - czyli dobrze. wiec na to, ze biegi wchodza z oporem nie zawsze wplywa olej mozna miec cos posypanego. pozdrawiam