Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b3 pm ] wymiana silnika , jaki ???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

[audi 80 b3 pm ] wymiana silnika , jaki ???

Post autor: pawcio16zsp » 12 sty 2011, 11:12

Witam ponownie w zwiazku z tym ze moje 1,8S umarło w zasadzie nie opłaca sie go remontować bo koszt wyszedł by ok 1200 zł :-) tak wiec postanawiam włozyc nowe serduszko do audi i tu pytanie czy zostac przy PM ? choć preferował bym cos mocniejszego co polecacie zeby obyło sie bez wiekszych i drogich przerobek ??? 8-)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 08:24 przez pawcio16zsp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 sty 2011, 12:31

Ja bym Ci proponował poszukać zdrowego 1,6 Turbo D SB wraz z osprzętem :-)
Wiem, że to nie będzie zbyt tania zabawa, ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
No i eksploatacja dużo tańsza :-D

pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

Post autor: pawcio16zsp » 12 sty 2011, 17:39

pawelrybak15 pisze:Ja bym Ci proponował poszukać zdrowego 1,6 Turbo D SB wraz z osprzętem :-)
Wiem, że to nie będzie zbyt tania zabawa, ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
No i eksploatacja dużo tańsza :-D

Jakos nie mam przekonania do diesli caly czas posiadalem benzyniaki i tego chce sie trzymac tylko chcialbym cos mocniejszego;-) ale jednak benzynka .... zdecydowalem sie na wymiane silnika a nie jego remont ze wzgledu na koszty a auta nie zmieniam bo poki co za duzo pieniazkow w nie wlozylem

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 12 sty 2011, 17:52

Kolego jakaś 16V z DIGI :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 sty 2011, 18:01

A jaki układ wtrysku chcesz bo to jest ważna sprawa? Jak dalej monowtrysk to tylko blok wystarczy że wymienisz z głowicą z dowolnego 1,8 90km. Jak mechaniczny to musisz jeszcze cały wtrysk, pompe paliwa, i czesc układu elektrycznego. Jak coś innego to kolejne koszty rosną.

pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

Post autor: pawcio16zsp » 12 sty 2011, 18:07

GerB3 pisze:A jaki układ wtrysku chcesz bo to jest ważna sprawa? Jak dalej monowtrysk to tylko blok wystarczy że wymienisz z głowicą z dowolnego 1,8 90km. Jak mechaniczny to musisz jeszcze cały wtrysk, pompe paliwa, i czesc układu elektrycznego. Jak coś innego to kolejne koszty rosną.
nie wiem wlasnie a powiedzcie mi tak orientacyjnie ile by mnie wyniosla wymiana na 2.0 115 km badz tez 1,9 E co trzeba robic co wymieniac

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 12 sty 2011, 18:22

Jak przekladka na inny motor to zmienic musisz instalacje elektryczna silnika, skrzynia zostac moze, jak zmienisz na 2.0 lub 1.9 to musisz sie liczyc tez z wymiana ukladu wtryskowego, hamulce powiny wystarczyc.

Jak by co to mam namiary na silnik 2.0 8v z kompletnym osprzeatem za 300zl lub tez 16 kompletna za 1200 lub 400 nie pamietam dokladnie.

Ile by wyniosla to ciezko powiedziec, bo jesli bedziesz robil to sam to koszt silnika + jakies ew. 500zl na dodatkowe koszta.
Co do warsztatu to mysle ze 1000zl za robocizne musisz policzyc (chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi)

MolibdynowyGość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Łódź.

Post autor: MolibdynowyGość » 12 sty 2011, 18:45

wszystko sie rozchodzi o pieniazki jakimi dysponujesz. Ja rowniez sklanialbym sie ku dieslowi :D

Awatar użytkownika
proket
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 25 lut 2007, 18:08

Post autor: proket » 12 sty 2011, 18:51

A co myślicie żeby wrzucić AVF lub AWX do B3 czy lepiej AFN? Z czym mniej roboty? <ok>

pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

Post autor: pawcio16zsp » 12 sty 2011, 19:23

konrad81 pisze:Jak przekladka na inny motor to zmienic musisz instalacje elektryczna silnika, skrzynia zostac moze, jak zmienisz na 2.0 lub 1.9 to musisz sie liczyc tez z wymiana ukladu wtryskowego, hamulce powiny wystarczyc.

Jak by co to mam namiary na silnik 2.0 8v z kompletnym osprzeatem za 300zl lub tez 16 kompletna za 1200 lub 400 nie pamietam dokladnie.

Ile by wyniosla to ciezko powiedziec, bo jesli bedziesz robil to sam to koszt silnika + jakies ew. 500zl na dodatkowe koszta.
Co do warsztatu to mysle ze 1000zl za robocizne musisz policzyc (chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi)
jezeli chodzi o pieniazki to cos kolo 1400-1500 nie chcialbym tego przekroczyc ...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 sty 2011, 21:46

pawelrybak15 pisze: ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
DZ-ta też :!: :?:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 sty 2011, 23:53

skoti pisze:
pawelrybak15 pisze: ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
DZ-ta też :!: :?:
A cóż to za zwierzątko ? Mógłbyś Skoti podać ile to ma KM i Nm ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: audi 80 b3 pm ] wymiana silnika , jaki ???

Post autor: Patrique » 13 sty 2011, 00:14

pawcio16zsp pisze:Witam ponownie w zwiazku z tym ze moje 1,8S umarło w zasadzie nie opłaca sie go remontować bo koszt wyszedł by ok 1200 zł
A co się dokładnie stało? Moje PM prawie całe zalane olejem ale jako tako się trzyma.
Jaki masz przybliżony przebieg/rok silnika? Silnik zagazowany?

Żeby nie zakładać osobnego tematu pozwolę się podczepić (skoro już wspomnieliście o swapie na diesla 8-) )
Ja jednak mam problemy z dużym spalaniem PB <osohozi> .
Myślałem, żeby wstawić LPG jednak chyba sobie odpuszczę, mimo wszystko obawiam się problemów z jakim borykają się posiadacze niuniek z gazownią na pokładzie.
Coraz częściej myślę nad swap`em na 1.6TD.
Teoretycznie elektryka ograniczy się do paru podstawowych elementów, więc nie będę musiał wymieniać chyba wiązek.
:arrow: Czy jeśli znajdę gdzieś kompletny silnik ze skrzynią to będzie pasowało plug & play?
:arrow: Czy reszta typu zbiornik paliwa, katalizator, układ wydechowy i ssący może pozostać ten sam?
:arrow: Jak wygląda kwestia napędu osprzętu?
:arrow: Czy podejdzie mi pompa wspomagania z obecnym kołem napędzającym
:arrow: Czy obecne półośki podejdą do nowej skrzynki przekładniowej?
:arrow: Czy przednie springi udźwigną klekotka?
:arrow: Jak wygląda sprawa kostka stacyjki a ukł. zapłonowy? Czy dużo trzeba rezac?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 sty 2011, 00:19

Seryjny Sb pewnie by z nim dostał ale ,,ulepszony'' , to mnie ciekawi <ok>

Tyle z suchych danych :-P
SB - moc 80KM, moment 152, waga 1090, obciążenie jednostkowe mocy [kg/KM]13,6
DZ - moc 112KM, moment 160 ,waga 1050, obciążenie jednostkowe mocy [kg/KM]9,4

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 sty 2011, 01:03

Seryjny SB na pewno by go nie łyknął, ale zmodzony poźre go na śniadanie <ok>
Mój jest tylko po podstawowych modach, które nic nie kosztują i jeździ naprawde dobrze, a taki z pompą 10mm i porządnym turbo to już na pewno poradzi sobie z DZtem :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl