Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Nierówna praca po odpaleniu,duże zużycie lpg/pb

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
waldas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:29
Kontakt:

[B4 ABT] Nierówna praca po odpaleniu,duże zużycie lpg/pb

Post autor: waldas » 13 sty 2011, 00:09

Witajcie
Korzystając z wiadomości na forum rozwiązałem kilka problemów :-) jednak nie wszystkie - wiele sugestii jest nieprecyzyjnych.

Samochód nie chciał palić na zimnym silniku.Przy długim kręceniu łapał i zdychał.Raz na 10x zaskoczył i wtedy palił chyba na 3 może dwa cylindry.Telepało go z 2 minuty strasznie i mocno kopcił na czarno. Po minucie dwóch wszystko OK.
Wymieniłem
- niebieski czujnik,świece,kopułka,palec,przewody,filtry - wszystko było marne.

Teraz odpala na dotyk ale:
- dobrze pracuje na wolnych obrotach
- przy próbie dodania gazu szarpie,pracuje nierówno i trwa to 1-2 minuty jak wcześniej
tylko mniej go szarpie,potem jest już wszystko dobrze.
- dalej w tym czasie kopci

Dodatkowe informacje:
- zużycie PB ok.13l cykl mieszany LPG 16-17l
- wolne obroty przy starcie 1100 potem spadają do 900-950 i są stabilne
- świece czarne
- oleju,płynu nie ubywa
- reset sterownika nie wnosi zmian pomimo jazdy tylko na pb / 100km /
- vag nie wykazuje żadnych błędów / poza hallem ale bez odpalania /

Gaz II Lovato/Detec Super - przejechane 10.000km

Jest jeszcze kontrolka temperatury - zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu
razem z innymi ale zapala się ponownie po ok.30sek i miga.Odłączyłem czujnik poziomu płynu i bez reakcji.

Co mogę samodzielnie jeszcze sprawdzić aby nie wymieniać zbędnych elementów

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 13 sty 2011, 01:47

A sprawdzałeś przepustnicę w jakim zakresie otwiera dawkę? Często jest tak że szarpanie powodowane jest zwiększoną dawką paliwa. Czy była robiona analiza spalin na jałowych?

waldas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:29
Kontakt:

Post autor: waldas » 13 sty 2011, 13:13

Domyślam się że nierówna praca może być powodowana za bogatą mieszanką /dlatego pewnie kopci i czuć paliwo przez ten krótki czas / tylko co to powoduje.
Ktoś pisał że niebieski czujnik temp pomimo prawidłowych pomiarów to powodował a po wymianie miał OK.
Nie bardzo wiem jak zabrać się za tę przepustnicę.
analizy spalin nie było

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 13 sty 2011, 15:27

Zrób analizę wpierw. Będziesz wiedział jak mocno przelewa Ci paliwo. Potem odepnij czujnik temperatury... i zobacz co się wtedy będzie działo (napisz o wynikach). Co do samej przepustnicy to zostaw ją sobie na sam koniec.

waldas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:29
Kontakt:

Post autor: waldas » 13 sty 2011, 21:31

Dobra,zobaczę co pokaże analiza,obadam ten czujnik.

A co może być z ta kontrolką temperatury skoro nie poziom płynu
a zapala się krótko po odpaleniu

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 14 sty 2011, 21:06

Do sprawdzenia
1.Kąt wyprzedzenia zapłonu
2.Sonda lambda
[quote="waldas"]Jest jeszcze kontrolka temperatury - zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu
razem z innymi ale zapala się ponownie po ok.30sek i miga.Odłączyłem czujnik poziomu płynu i bez reakcji. [/quoteś
Czy to napewno kontrolka temperatury?(nie np. płynu hamulcowego?)

waldas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:29
Kontakt:

Post autor: waldas » 14 sty 2011, 22:10

adam28k pisze:Czy to napewno kontrolka temperatury?(nie np. płynu hamulcowego?)
Wydaje mi się że tak.Lewa górna.Ta kontrolka powinna zapalać się po włączeniu zapłonu i gasnąć po odpaleniu jeśli wszystko OK.Ma ona zapalać sie jako alarmowa przy wysokiej temperaturze chyba 120st oraz wskazywać też niski poziom płynu w zbiorniku.Odpiąłem zbiorniczek i bez zmian,odłączyłem czujnik temp ten 3pinowy i dalej miga.Może coś w zagarach?

Sprawdziłem też niebieski czujnik - po odpięciu minimalny skok w obrotach w dół na obrotomierzu nawet niezauważalny jedynie "na ucho" ale dalej chodzi stabilnie.
W zasadzie ten czujnik niedawno wymieniałem.


sonde to pewnie trzeba na oscyloskopie pomierzyć

[ Dodano: 2011-01-25, 12:38 ]
I co z ta kontrolką.Nie przychodzi nikomu żaden pomysł.Czyżby trzeba wyjąć żarówkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl