[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - zwiększenie mocy
[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - zwiększenie mocy
Witam. Jestem nowy na forum i nie wszystkie tematy znam. Moje pytanie jest takie czy jest możliwość jakimś prostym sposobem zwiększyć moc silnika w B4 2.0 90KM?
Samochód przywieziony z Niemiec oryginalny udokumentowany przebieg 173 tys. książka serwisowa prowadzona do końca. Wiem że 90KM to nie jest cudo i pewnie też mój samochód jest muł bo ma dłuższe przełożenie skrzyni. Np na 5 biegu przy 100km/h mam 2200obr/min.
Mój tata też ma Audi B4 ABT przebieg 290tys. (o ile nie cofany) i on przy 100km/h ma prawie 3000obr/min to już wiemy że przełożenie jest mniejsze i szybciej się zbiera. Jak na jego moc 90KM to chodzi jak rakieta Ale mimo to coś mi się wydaje że moje audi jest zamulone. Czasami jak chce przygazować to ciężko się zbiera na obroty. Nie wiem czy coś jest przydkane czy może zapłon źle ustawiony, hm..?? Proszę o pomoc
Samochód przywieziony z Niemiec oryginalny udokumentowany przebieg 173 tys. książka serwisowa prowadzona do końca. Wiem że 90KM to nie jest cudo i pewnie też mój samochód jest muł bo ma dłuższe przełożenie skrzyni. Np na 5 biegu przy 100km/h mam 2200obr/min.
Mój tata też ma Audi B4 ABT przebieg 290tys. (o ile nie cofany) i on przy 100km/h ma prawie 3000obr/min to już wiemy że przełożenie jest mniejsze i szybciej się zbiera. Jak na jego moc 90KM to chodzi jak rakieta Ale mimo to coś mi się wydaje że moje audi jest zamulone. Czasami jak chce przygazować to ciężko się zbiera na obroty. Nie wiem czy coś jest przydkane czy może zapłon źle ustawiony, hm..?? Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 12:15 przez hikok20, łącznie zmieniany 1 raz.
Po pierwsze doprowadź autko do jak najlepszego stanu technicznego. Czyli wymień filtr powietrza, oleju, paliwa oraz wymień sam olej w silniku. Jeśli masz jakieś wycieki oleju z silnika to zajmnij się nimi. Możesz również wywalić kata i wsadzić tam tłumnik przelotowy silnik wtedy będzie szybciej wyzbywał się spalin. Możesz również zrobić podobnie jak kolega P17er, wszystko masz opisane w linku poniżej:
https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm
Jeśli chcesz znacznie podnieść mon to zostaje swamp albo uturbienie silnika ale to kosztowne zabiegi :mrgreen:
https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm
Jeśli chcesz znacznie podnieść mon to zostaje swamp albo uturbienie silnika ale to kosztowne zabiegi :mrgreen:
-
Onlinedamian_xyz
- Moderator
- Posty: 656
- Rejestracja: 10 wrz 2007, 15:34
- Imię: Damian
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1.3 FY
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Olej wymieniałem, leje mobila 10W40 ,filtry zmienione, świece czyste, kable i kopułka nowe, silnik czysty i suchy ani pod głowicą ani pod miską nie leje. Sam przebieg mówi o tym że auto mało jeździo mimo tylu lat. Kolega mi proponuje wsadzić turbo z 80-tki 1,9 TDI. Tylko koszta i koszta a ja nie mam tyle kasy choć chiałbym sobie zrobić auto na cacy. Kolega mówił że koleś robił taki zabieg z turbo i był na hamowni, uzyskał 128KM
damian_xyz, ma rację... tanio nie podniesiesz mocy... Jakiś czas temu czytałem artykuł na temat tuningu aut. miał tytuł "od czego zacząć tuning" czy coś koło tego. Tuning auta powinno zacząć się od zawieszenia, nie mówię o zmianie na gewinde i skręcenie na maxa ale o tym by trochę obniżyć autko i usztywnić je by podczas zakrętu nie wylecieć z zakrętu (większa moc = wyższa prędkość również na zakrętach). Poza tym przyśpieszenie to nie wszystko co z hamowaniem?? Będziesz szybciej się bujał po mieście a co w przypadku gdy będziesz musiał nagle zahamować?? Zastanów się najpierw nad tym jeśli ważne jest dla Ciebie bezpieczeństwo Twoje i innych. Nie mówię od razu że jeździsz jak pirat i ciągniesz do odcięcia ale wątpię żebyś chciał odnosić moc od tak...
Nie myśle o wariactwie i nie po to mi dużo kuci i mocy żeby szaleć bo sam jestem przeciwny szybkiej jeździe tylko żebym przy wyprzedzaniu Malucha nie musiał się zastanawiać czy zdążę go łyknąć zanim coś z przeciwka nadjedzieArturo997 pisze:damian_xyz, ma rację... tanio nie podniesiesz mocy... Jakiś czas temu czytałem artykuł na temat tuningu aut. miał tytuł "od czego zacząć tuning" czy coś koło tego. Tuning auta powinno zacząć się od zawieszenia, nie mówię o zmianie na gewinde i skręcenie na maxa ale o tym by trochę obniżyć autko i usztywnić je by podczas zakrętu nie wylecieć z zakrętu (większa moc = wyższa prędkość również na zakrętach). Poza tym przyśpieszenie to nie wszystko co z hamowaniem?? Będziesz szybciej się bujał po mieście a co w przypadku gdy będziesz musiał nagle zahamować?? Zastanów się najpierw nad tym jeśli ważne jest dla Ciebie bezpieczeństwo Twoje i innych. Nie mówię od razu że jeździsz jak pirat i ciągniesz do odcięcia ale wątpię żebyś chciał odnosić moc od tak...
tanio to się modyfikuje diesla czyli wtryski, nowy komp i już przyrost mocy jest, kolego a w benzynce to kosztowniejszy zabieg, a najważniejsze to zdrowy silnik, i zawieszenie w innym przypadku takie modyfikacje żle moga sie skończyć.chciałbym widzieć foty itd.tego kogoś kto zwiększał moc turbiną tdi.może coś masz? a jak sie kogoś wyprzedza to zredukujesz bieg i go połkniesz :mrgreen:
Doprowadź do serii to nie będziesz się zastanawiał przy wyprzedzaniu maluchahikok20 pisze:Nie myśle o wariactwie i nie po to mi dużo kuci i mocy żeby szaleć bo sam jestem przeciwny szybkiej jeździe tylko żebym przy wyprzedzaniu Malucha nie musiał się zastanawiać czy zdążę go łyknąć zanim coś z przeciwka nadjedzie
Ja tam mam ABT do tego na szerokiej feldze z szerszymi niż seryjne opony do tego podtlenek LPG i nie muszę się zastanawiać przy wyprzedzaniu malucha czy zdarzęchybo101 pisze:Doprowadź do serii to nie będziesz się zastanawiał przy wyprzedzaniu maluchahikok20 pisze:Nie myśle o wariactwie i nie po to mi dużo kuci i mocy żeby szaleć bo sam jestem przeciwny szybkiej jeździe tylko żebym przy wyprzedzaniu Malucha nie musiał się zastanawiać czy zdążę go łyknąć zanim coś z przeciwka nadjedzie