Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - zwiększenie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
hikok20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:01
Lokalizacja: Muszyna

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - zwiększenie mocy

Post autor: hikok20 » 13 sty 2011, 19:23

Witam. Jestem nowy na forum i nie wszystkie tematy znam. Moje pytanie jest takie czy jest możliwość jakimś prostym sposobem zwiększyć moc silnika w B4 2.0 90KM?
Samochód przywieziony z Niemiec oryginalny udokumentowany przebieg 173 tys. książka serwisowa prowadzona do końca. Wiem że 90KM to nie jest cudo i pewnie też mój samochód jest muł bo ma dłuższe przełożenie skrzyni. Np na 5 biegu przy 100km/h mam 2200obr/min.
Mój tata też ma Audi B4 ABT przebieg 290tys. (o ile nie cofany) i on przy 100km/h ma prawie 3000obr/min to już wiemy że przełożenie jest mniejsze i szybciej się zbiera. Jak na jego moc 90KM to chodzi jak rakieta Ale mimo to coś mi się wydaje że moje audi jest zamulone. Czasami jak chce przygazować to ciężko się zbiera na obroty. Nie wiem czy coś jest przydkane czy może zapłon źle ustawiony, hm..?? Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 12:15 przez hikok20, łącznie zmieniany 1 raz.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 sty 2011, 19:41

Po pierwsze doprowadź autko do jak najlepszego stanu technicznego. Czyli wymień filtr powietrza, oleju, paliwa oraz wymień sam olej w silniku. Jeśli masz jakieś wycieki oleju z silnika to zajmnij się nimi. Możesz również wywalić kata i wsadzić tam tłumnik przelotowy silnik wtedy będzie szybciej wyzbywał się spalin. Możesz również zrobić podobnie jak kolega P17er, wszystko masz opisane w linku poniżej:
https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm
Jeśli chcesz znacznie podnieść mon to zostaje swamp albo uturbienie silnika ale to kosztowne zabiegi :mrgreen:

Online
Awatar użytkownika
damian_xyz
Moderator
Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 10 wrz 2007, 15:34
Imię: Damian
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1.3 FY
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: damian_xyz » 13 sty 2011, 19:45

Tanio i prosto się nie da zwiększyć mocy. ;-)

Awatar użytkownika
hikok20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:01
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: hikok20 » 13 sty 2011, 19:57

Olej wymieniałem, leje mobila 10W40 ,filtry zmienione, świece czyste, kable i kopułka nowe, silnik czysty i suchy ani pod głowicą ani pod miską nie leje. Sam przebieg mówi o tym że auto mało jeździo mimo tylu lat. Kolega mi proponuje wsadzić turbo z 80-tki 1,9 TDI. Tylko koszta i koszta a ja nie mam tyle kasy choć chiałbym sobie zrobić auto na cacy. Kolega mówił że koleś robił taki zabieg z turbo i był na hamowni, uzyskał 128KM

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 sty 2011, 20:26

damian_xyz, ma rację... tanio nie podniesiesz mocy... Jakiś czas temu czytałem artykuł na temat tuningu aut. miał tytuł "od czego zacząć tuning" czy coś koło tego. Tuning auta powinno zacząć się od zawieszenia, nie mówię o zmianie na gewinde i skręcenie na maxa ale o tym by trochę obniżyć autko i usztywnić je by podczas zakrętu nie wylecieć z zakrętu (większa moc = wyższa prędkość również na zakrętach). Poza tym przyśpieszenie to nie wszystko co z hamowaniem?? Będziesz szybciej się bujał po mieście a co w przypadku gdy będziesz musiał nagle zahamować?? Zastanów się najpierw nad tym jeśli ważne jest dla Ciebie bezpieczeństwo Twoje i innych. Nie mówię od razu że jeździsz jak pirat i ciągniesz do odcięcia ale wątpię żebyś chciał odnosić moc od tak...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 sty 2011, 21:32

Załóż podtlenek azotu oraz kompresor.

Awatar użytkownika
hikok20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:01
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: hikok20 » 13 sty 2011, 21:40

Arturo997 pisze:damian_xyz, ma rację... tanio nie podniesiesz mocy... Jakiś czas temu czytałem artykuł na temat tuningu aut. miał tytuł "od czego zacząć tuning" czy coś koło tego. Tuning auta powinno zacząć się od zawieszenia, nie mówię o zmianie na gewinde i skręcenie na maxa ale o tym by trochę obniżyć autko i usztywnić je by podczas zakrętu nie wylecieć z zakrętu (większa moc = wyższa prędkość również na zakrętach). Poza tym przyśpieszenie to nie wszystko co z hamowaniem?? Będziesz szybciej się bujał po mieście a co w przypadku gdy będziesz musiał nagle zahamować?? Zastanów się najpierw nad tym jeśli ważne jest dla Ciebie bezpieczeństwo Twoje i innych. Nie mówię od razu że jeździsz jak pirat i ciągniesz do odcięcia ale wątpię żebyś chciał odnosić moc od tak...
Nie myśle o wariactwie i nie po to mi dużo kuci i mocy żeby szaleć bo sam jestem przeciwny szybkiej jeździe tylko żebym przy wyprzedzaniu Malucha nie musiał się zastanawiać czy zdążę go łyknąć zanim coś z przeciwka nadjedzie

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 14 sty 2011, 09:41

tanio to się modyfikuje diesla czyli wtryski, nowy komp i już przyrost mocy jest, kolego a w benzynce to kosztowniejszy zabieg, a najważniejsze to zdrowy silnik, i zawieszenie w innym przypadku takie modyfikacje żle moga sie skończyć.chciałbym widzieć foty itd.tego kogoś kto zwiększał moc turbiną tdi.może coś masz? a jak sie kogoś wyprzedza to zredukujesz bieg i go połkniesz :mrgreen:

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 14 sty 2011, 12:19

hikok20 pisze:Nie myśle o wariactwie i nie po to mi dużo kuci i mocy żeby szaleć bo sam jestem przeciwny szybkiej jeździe tylko żebym przy wyprzedzaniu Malucha nie musiał się zastanawiać czy zdążę go łyknąć zanim coś z przeciwka nadjedzie
Doprowadź do serii to nie będziesz się zastanawiał przy wyprzedzaniu malucha :-P

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 14 sty 2011, 15:09

chybo101 pisze:
hikok20 pisze:Nie myśle o wariactwie i nie po to mi dużo kuci i mocy żeby szaleć bo sam jestem przeciwny szybkiej jeździe tylko żebym przy wyprzedzaniu Malucha nie musiał się zastanawiać czy zdążę go łyknąć zanim coś z przeciwka nadjedzie
Doprowadź do serii to nie będziesz się zastanawiał przy wyprzedzaniu malucha :-P
Ja tam mam ABT do tego na szerokiej feldze z szerszymi niż seryjne opony do tego podtlenek LPG i nie muszę się zastanawiać przy wyprzedzaniu malucha czy zdarzę :-P

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 sty 2011, 19:29

Czyli pogodziles sie z brakiem możliwosci wyprzedzania :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 sty 2011, 20:10

Najszybszy sposób na polepszenie osiagów w B4 to pozbyc sie tych ok 200kg nadwagi w stosunku do B3 :-P

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 14 sty 2011, 20:21

PI7er pisze:Czyli pogodziles sie z brakiem możliwosci wyprzedzania :mrgreen:
Rozszyfrowałeś mnie <osohozi>

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 sty 2011, 22:21

Arturo997 pisze:
PI7er pisze:Czyli pogodziles sie z brakiem możliwosci wyprzedzania :mrgreen:
Rozszyfrowałeś mnie <osohozi>
NIe ma co plakac, najwazniejsze, że maluchy Ciebie nie dymaja <ok>

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 14 sty 2011, 22:44

Najtanszym sposobem na podniesienie mocy w Twoim silniku to zmiana ukaldu wtrysku paliwa, tlokow na te z ABK + glowica zmodyfikowana z ABK mozesz ja tez lekko obnizyc, po odpowiednim wystrojeniu bedziesz mial kolo 120-130 koni.

Mozesz tez obrobic sama glowice przyniesie Ci to ok 10km.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl