[1,9 AAZ]Problemy z odpalaniam ( obojętne od pogody)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Wydaje mi się, że jeśli akumulator jest w stanie zakręcić rozrusznikiem na tyle, że auto odpala, to i świece są nagrzewane do właściwej temperatury. Przecież rozrusznik źre o wiele więcej prądu niż świece <ok>
Ja na zajechanym aku który był tak szrotowaty, że po całej nocy ładowania rano od razu po odłączeniu palił niespecjalnie i później gdy wracałem z pracy do domu często po ponad 10h kręcił tak, że ledwo odpalał problemów z grzaniem świec nie miałem :roll:
Ja na zajechanym aku który był tak szrotowaty, że po całej nocy ładowania rano od razu po odłączeniu palił niespecjalnie i później gdy wracałem z pracy do domu często po ponad 10h kręcił tak, że ledwo odpalał problemów z grzaniem świec nie miałem :roll:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Albo nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć.
Świece grzeją dalej, mimo że kontrolka zgasła. Jak dodatkowo obciążysz aku rozrusznikiem to będzie źle palił. Bo żeby doszło do samozapłonu rozrusznik musi rozkręcić silnik na odpowiednie obroty bądź temperatura w komorze spalania musi mieć odpowiednią wartość. Prościej już się nie da tłumaczyć.
Mierzyłeś czas do momentu pyknięcia przekaźnika czy tylko się kontrolką sugerowałeś? Sprawdzałeś układ odpowiedzialny za zapalenie się kontrolni czy jest taki sam jak w 1.6 TD?
Komory wirowe w AAZ są większe niż w SB więc świece mają wiecęj do podgrzania.
Świece grzeją dalej, mimo że kontrolka zgasła. Jak dodatkowo obciążysz aku rozrusznikiem to będzie źle palił. Bo żeby doszło do samozapłonu rozrusznik musi rozkręcić silnik na odpowiednie obroty bądź temperatura w komorze spalania musi mieć odpowiednią wartość. Prościej już się nie da tłumaczyć.
Mierzyłeś czas do momentu pyknięcia przekaźnika czy tylko się kontrolką sugerowałeś? Sprawdzałeś układ odpowiedzialny za zapalenie się kontrolni czy jest taki sam jak w 1.6 TD?
Komory wirowe w AAZ są większe niż w SB więc świece mają wiecęj do podgrzania.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No ja doskonale rozumiem na czym polega zimny rozruch Diesla
Zatem faktycznie w AAZ to musi działać nieco inaczej, pozatym pstryknięcie przekaźnika jest niesłyszalne, ja jeszcze nigdy go nie usłyszałem, dlatego przy odpalaniu sugeruje się tylko kontrolką. Wiem natomiast że w silniku SB świece grzeją jeszcze nawet parę sekund po odpaleniu silnika (ze zmniejszoną mocą), a także podczas pracy samego rozrusznika. Wiadomo że jak akumulator jest już tak kiepski, że nie jest w stanie obrócić rozrusznika, albo obraca skokowo, zamiast płynnie to auto nie odpali.
Zatem faktycznie w AAZ to musi działać nieco inaczej, pozatym pstryknięcie przekaźnika jest niesłyszalne, ja jeszcze nigdy go nie usłyszałem, dlatego przy odpalaniu sugeruje się tylko kontrolką. Wiem natomiast że w silniku SB świece grzeją jeszcze nawet parę sekund po odpaleniu silnika (ze zmniejszoną mocą), a także podczas pracy samego rozrusznika. Wiadomo że jak akumulator jest już tak kiepski, że nie jest w stanie obrócić rozrusznika, albo obraca skokowo, zamiast płynnie to auto nie odpali.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jest słyszalne przy zamkniętych drzwiach i oknach, bo przekaźnik jest duży i znajduje się w podszybiu. Sprawdź sam, niech zgaśnie kontrolka i odczekaj kilkanaście sekund.pawelrybak15 pisze:pozatym pstryknięcie przekaźnika jest niesłyszalne,
To prawda, po zapaleniu silnika zawsze mam przez kilka sekund dodatkowy pobór prądu.pawelrybak15 pisze:SB świece grzeją jeszcze nawet parę sekund po odpaleniu silnika
Wydaje mi się, że to jest to dogrzewanie, które występuje po zgaszeniu kontrolki ale jeszcze przed pstryknięciem przekaźnika.pawelrybak15 pisze:a także podczas pracy samego rozrusznika.
Nie wystarczy obrócić by zapalić. Trzeba to robić z odpowiednią prędkością obrotową, ponieważ powietrze ma mała pojemność cieplą i przy zbyt wolnym sprężaniu zdąży "oddać" swoje ciepło na tłok/blok/zawory/wtryskiwaną zimną ropę, która przy rozpylaniu dodatkowo się ochładza. Silnik musi być kręcony odpowiednio szybko, im zimniej tym szybciej.pawelrybak15 pisze:że jak akumulator jest już tak kiepski, że nie jest w stanie obrócić rozrusznika, albo obraca skokowo,
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Cóż, mój SB odpalał przy prawie -10 st C mimo strasznie wolnego kręcenia rozrusznikiem, więc tutaj chyba nie ma reguły, jeden silnik odpali drugi nie. A co do tego przekaźnika to wsłucham się przy najbliższej okazji, ale auto zawsze odpalam z zamkniętymi drzwiami i oknami i naprawde nie słyszę żadnego przekaźnika
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Witam.
Podłaczę się pod temat jeśli można tyle ze mój problem jest nieco inny szukałem coś na ten temat ale nie znalazlem nic.
A mianowicie chodzi o to że jak auto postoi dłużęj to silnik ma straszne opory podczas krecenia tak jak by go coś blokowalo. Już brakuje mi pomysłów. świece grzeją wtryski sprawdzone rozrusznik tez robiony.aku sprawny az za bardzo gdyż bez porzadnego aku nawet nie ma o czym rozmawiac.do odpalenia bralem nawet aku 185ah i cos okolo 1800A,
silnika 1.6 td sb audi 80 b3
Podłaczę się pod temat jeśli można tyle ze mój problem jest nieco inny szukałem coś na ten temat ale nie znalazlem nic.
A mianowicie chodzi o to że jak auto postoi dłużęj to silnik ma straszne opory podczas krecenia tak jak by go coś blokowalo. Już brakuje mi pomysłów. świece grzeją wtryski sprawdzone rozrusznik tez robiony.aku sprawny az za bardzo gdyż bez porzadnego aku nawet nie ma o czym rozmawiac.do odpalenia bralem nawet aku 185ah i cos okolo 1800A,
silnika 1.6 td sb audi 80 b3
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Poprawiałem już tyle "zrobionych "rzeczy że stawiam na ten "zrobiony"rozrusznikfifinio11 pisze:chodzi o to że jak auto postoi dłużęj to silnik ma straszne opory podczas krecenia tak jak by go coś blokowalo. Już brakuje mi pomysłów. świece grzeją wtryski sprawdzone rozrusznik tez robiony.aku sprawny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To diesel ,więc lekko jak w benzynce nie będzie :mrgreen: gdyby to była wina silnika i jego oporów ,to już dawno byś go zatarł .Jak chcesz zobaczyć czy silnik kręci się bez oporów ,to odkręć świece żarowe albo wtryski :mrgreen: Ale szkoda na to czasu ,moim zdaniem ,lepiej przyjrzyj się rozrusznikowi ,bo ma co robić ,biorąc pod uwagę że zamiast oleju zalewaszfifinio11 pisze:Ale nawet jak chce przekręcić wal zakładając klucz na śrubę kola pasowego to tak samo strasznie ciężko.
[ Dodano: 2011-02-20, 21:05 ]
Jak pisze trepek, zalewasz silnik smołą ,nie olejem :roll: przy -15 stopniach w tym superolu stanie łyżka :mrgreen:fifinio11 pisze:15w40 superol jakis.