Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z]Nie było wizyty u Doctora sam zrobiłem

ODPOWIEDZ
audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

[80 B4 1.9TDI 1Z]Nie było wizyty u Doctora sam zrobiłem

Post autor: audimen » 14 sty 2011, 07:13

Witam wszystkich i na wstępie prosto z mostu oznajmiam,że ... jest ok. wszystko gra,piszczy i burczy
Pisalem,ze bylem umówiony o fachowca :evil: , olał mnie i mój nr. tel. nie zaprosił na spotkanie, kij mu w oko. Sam sobie poradziłem.
1. niesprawny n75 (jakiś czas temu rozbierałem go i odrobinka poxipolu zablokowała w środku tłoczek, dziś rano rozebrałem ponownie i ostrożnie skleiłem kropelką,tłoczek sie rusza jak marzenie).
2. Wymontowałem gruszkę z popychaczem pod turbiną , rozruszałem ją i wyregulowałem dł. cięgna(klapka nie dokładnie zamykała się w turbinie,ok 1mm luzu).
3. Nieszczelne przewody podciśnieniowe (czerwony do turbiny i jakiś co idzie od IC do chyba zaworu bezpieczeństwa który jest zamocowany na błotniku obok-naprzeciw N75 , przełamana ciekna plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM) <-- o tej rurce po tem coś napiszę.

I teraz tak, autko dostało kopa, turbinę zaczynam słyszeć już przy 1900 obr. przynajmniej tak mi sie wydaje.

Przewody podciśnieniowe podłączyłem wg. 1. załączonego obrazka tylko mnie zastanawia
jedna rzecz , mam takiego znajomego , który stwierdził, ze wlaśnie ta cienka plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM powinna być zamocowana na zaworze n75 na górnym pionowym krućcu,co Wy na to ?

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 14 sty 2011, 09:24

audimen pisze:2. Wymontowałem gruszkę z popychaczem pod turbiną , rozruszałem ją i wyregulowałem dł. cięgna(klapka nie dokładnie zamykała się w turbinie,ok 1mm luzu).
w jaki sposób wyregulowałeś gruche?? autko pod vagiem było czy robiłeś to na oko ??
audimen pisze:mam takiego znajomego , który stwierdził, ze wlaśnie ta cienka plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM powinna być zamocowana na zaworze n75 na górnym pionowym krućcu,co Wy na to ?
że nie słuchaj znajomego :-P wszystko ma być tak jak jest na zdjęciu kolego ;-)

a gdzie masz fotki dokonanych prac dla potomnych? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 sty 2011, 12:08

audimen pisze:ta cienka plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM powinna być zamocowana na zaworze n75 na górnym pionowym krućcu,co Wy na to ?
Jest dobrze, powinna być wpięta do N18 (zawór od sterowania EGR).

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

Post autor: audimen » 14 sty 2011, 20:00

Witam, gruszkę wyregulowałem na "oko" , jedną reką przytrzymałem klapkę i docisnąłem do oporu, a drugą dopasowywałem do otworu na cięgle, bardzo proste. :-P

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 15 sty 2011, 11:17

czyli teraz masz wszystko ok? czujesz turbo od 1900 obrotów czy póżniej

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [80 B4 1.9TDI 1Z]Nie było wizyty u Doctora sam zrobiłem

Post autor: UKI_XX » 15 sty 2011, 18:54

audimen pisze:2. Wymontowałem gruszkę z popychaczem pod turbiną , rozruszałem ją i wyregulowałem dł. cięgna(klapka nie dokładnie zamykała się w turbinie,ok 1mm luzu).
to zrobiłeś prawidłowo, chociaż nie zaszkodziłoby użyć manometru żeby sprawdzić czy jest idealnie ustawiona <ok>
audimen pisze:3. Nieszczelne przewody podciśnieniowe (czerwony do turbiny i jakiś co idzie od IC do chyba zaworu bezpieczeństwa który jest zamocowany na błotniku obok-naprzeciw N75
to nie zawór bezpieczeństwa tylko map sensor (czujnik ciśnienia doładowania)
audimen pisze:mam takiego znajomego , który stwierdził, ze wlaśnie ta cienka plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM powinna być zamocowana na zaworze n75 na górnym pionowym krućcu,co Wy na to ?
bardzo szybka droga do rozwalenia gruszki przy turbinie i kosztownej naprawy <ok>

poza tym jak wężyk z serwa idzie do króćca ATM to masz źle podłączone, ten wężyk powinien iść do króćca VAC (Vaccum) w zaworze N18, a najlepiej to go zatkać i mieć z głowy ten kłopotliwy EGR ;-)

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

Post autor: audimen » 16 sty 2011, 09:46

dzieki za zainteresowanie sie tematem :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl