Witam wszystkich i na wstępie prosto z mostu oznajmiam,że ... jest ok. wszystko gra,piszczy i burczy
Pisalem,ze bylem umówiony o fachowca :evil: , olał mnie i mój nr. tel. nie zaprosił na spotkanie, kij mu w oko. Sam sobie poradziłem.
1. niesprawny n75 (jakiś czas temu rozbierałem go i odrobinka poxipolu zablokowała w środku tłoczek, dziś rano rozebrałem ponownie i ostrożnie skleiłem kropelką,tłoczek sie rusza jak marzenie).
2. Wymontowałem gruszkę z popychaczem pod turbiną , rozruszałem ją i wyregulowałem dł. cięgna(klapka nie dokładnie zamykała się w turbinie,ok 1mm luzu).
3. Nieszczelne przewody podciśnieniowe (czerwony do turbiny i jakiś co idzie od IC do chyba zaworu bezpieczeństwa który jest zamocowany na błotniku obok-naprzeciw N75 , przełamana ciekna plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM) <-- o tej rurce po tem coś napiszę.
I teraz tak, autko dostało kopa, turbinę zaczynam słyszeć już przy 1900 obr. przynajmniej tak mi sie wydaje.
Przewody podciśnieniowe podłączyłem wg. 1. załączonego obrazka tylko mnie zastanawia
jedna rzecz , mam takiego znajomego , który stwierdził, ze wlaśnie ta cienka plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM powinna być zamocowana na zaworze n75 na górnym pionowym krućcu,co Wy na to ?
[80 B4 1.9TDI 1Z]Nie było wizyty u Doctora sam zrobiłem
w jaki sposób wyregulowałeś gruche?? autko pod vagiem było czy robiłeś to na oko ??audimen pisze:2. Wymontowałem gruszkę z popychaczem pod turbiną , rozruszałem ją i wyregulowałem dł. cięgna(klapka nie dokładnie zamykała się w turbinie,ok 1mm luzu).
że nie słuchaj znajomego wszystko ma być tak jak jest na zdjęciu kolegoaudimen pisze:mam takiego znajomego , który stwierdził, ze wlaśnie ta cienka plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM powinna być zamocowana na zaworze n75 na górnym pionowym krućcu,co Wy na to ?
a gdzie masz fotki dokonanych prac dla potomnych? :mrgreen:
Re: [80 B4 1.9TDI 1Z]Nie było wizyty u Doctora sam zrobiłem
to zrobiłeś prawidłowo, chociaż nie zaszkodziłoby użyć manometru żeby sprawdzić czy jest idealnie ustawiona <ok>audimen pisze:2. Wymontowałem gruszkę z popychaczem pod turbiną , rozruszałem ją i wyregulowałem dł. cięgna(klapka nie dokładnie zamykała się w turbinie,ok 1mm luzu).
to nie zawór bezpieczeństwa tylko map sensor (czujnik ciśnienia doładowania)audimen pisze:3. Nieszczelne przewody podciśnieniowe (czerwony do turbiny i jakiś co idzie od IC do chyba zaworu bezpieczeństwa który jest zamocowany na błotniku obok-naprzeciw N75
bardzo szybka droga do rozwalenia gruszki przy turbinie i kosztownej naprawy <ok>audimen pisze:mam takiego znajomego , który stwierdził, ze wlaśnie ta cienka plastikowa rurka idąca od serwa do zaworu ATM powinna być zamocowana na zaworze n75 na górnym pionowym krućcu,co Wy na to ?
poza tym jak wężyk z serwa idzie do króćca ATM to masz źle podłączone, ten wężyk powinien iść do króćca VAC (Vaccum) w zaworze N18, a najlepiej to go zatkać i mieć z głowy ten kłopotliwy EGR