[all] wymiana zwyklych zegarow na zegary z auto-check
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz numery pinów.kolorystyki kablow mi brakuje ;/
A kostkę do AC możesz zastąpić wtyczką z taśmy do dysku twardego. Tą metodę zastosował Oofol, chyba w jego temacie są fotki jak to zrobił. https://audi80.pl/b3-oofola-edit-310 ... -vt248.htm
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
AC nowa 26 pinowa wtyczka
w b3 cisnienie oleju miezy dodatkowy przekaznik, w przypadku dolozenia AC nie bedzie juz potrzebny
pod 3 pin - podlaczasz mase jesli silnik ma 5 cyl
pod 16 pin - podlaczasz wyjscie z pompki spryskiwacza jesli ma wbudowany ona czujnik poziomu wody
pod 17 pin - 2.5bar, 1.8bar, 0.9bar - bialo szary przewod z wtyczki MC pin 4 (dla b3 bialo-szary przewod z przekaznika 443919082 Diesel, 813919082A/B Benzyna)
pod 18 pin - wyjscie z przekaznika badajacego lampy przednie, jesli go nie masz to laczysz to z masa, abys nie mial nonstop komunkikatu o spalonych zarowkach
pod 19 pin - 0.3bar - bialo niebieski przewod z wtyczki MC pin 7 (dla b3 niebiesko-czarny przewod z przekaznika 443919082 Diesel, 813919082A/B Benzyna)
pod 20 pin - radio pin opisany jako ENABLED
pod 21 pin - radio pin opisany jako CLOCK
pod 22 pin - radio pin opisany jako DATA, tych przewodow do radia mozna nie podlaczac
pod 23 pin - zielono niebieski przewod z wtyczki MC pin 3 - sygnal liczby obrotow
pod 25 pin - wyjscie z przekaznika badajacego lampy pozycyjne i stopu, jesli go nie masz to laczysz to z masa, abys nie mial nonstop komunkikatu o spalonych zarowkach
kilka przewodow zostanie nie uzywanych po starej wtyczce z MC
wtyczke do AC mozna tez zrobic z nieuzywanej kostki licznikowej zoltej lub niebieskiej, nozykiem do tapet, scinasz "kodowanie" wtyczki i juz masz gotowa
w b3 cisnienie oleju miezy dodatkowy przekaznik, w przypadku dolozenia AC nie bedzie juz potrzebny
pod 3 pin - podlaczasz mase jesli silnik ma 5 cyl
pod 16 pin - podlaczasz wyjscie z pompki spryskiwacza jesli ma wbudowany ona czujnik poziomu wody
pod 17 pin - 2.5bar, 1.8bar, 0.9bar - bialo szary przewod z wtyczki MC pin 4 (dla b3 bialo-szary przewod z przekaznika 443919082 Diesel, 813919082A/B Benzyna)
pod 18 pin - wyjscie z przekaznika badajacego lampy przednie, jesli go nie masz to laczysz to z masa, abys nie mial nonstop komunkikatu o spalonych zarowkach
pod 19 pin - 0.3bar - bialo niebieski przewod z wtyczki MC pin 7 (dla b3 niebiesko-czarny przewod z przekaznika 443919082 Diesel, 813919082A/B Benzyna)
pod 20 pin - radio pin opisany jako ENABLED
pod 21 pin - radio pin opisany jako CLOCK
pod 22 pin - radio pin opisany jako DATA, tych przewodow do radia mozna nie podlaczac
pod 23 pin - zielono niebieski przewod z wtyczki MC pin 3 - sygnal liczby obrotow
pod 25 pin - wyjscie z przekaznika badajacego lampy pozycyjne i stopu, jesli go nie masz to laczysz to z masa, abys nie mial nonstop komunkikatu o spalonych zarowkach
kilka przewodow zostanie nie uzywanych po starej wtyczce z MC
wtyczke do AC mozna tez zrobic z nieuzywanej kostki licznikowej zoltej lub niebieskiej, nozykiem do tapet, scinasz "kodowanie" wtyczki i juz masz gotowa
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 22:20 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 4 razy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jak najlepszej eksploatacji kazdemu posiadaczowi Audi 80 w nowym roku, i aby ten samochod cieszyl w stanie orginalnym takim jaki jest
absolutnie nic z C4 nie podejdzie , przerabialem ten temat, jedynie co mozna pokombinowac to kupic dla sprawnych wyswietlaczy i wstawic to do AC/BC z b3 lub b4, czesto ktos ma z wylanymi ekranikami, bo zamocno sa skrecone i to je uszkadza
mam wlasnie taki licznik na czesci na pelnym wypasie z 94r, mial elektoniczny reset km dziennych wszystkie zegary, 4 wyswietlacze, czego on wlasciwie niemial ? :mrgreen: juz wiem, niemial zegarka elektronicznego w obrotomierzu tylko w tych trzech malych zegarkach po prawej
absolutnie nic z C4 nie podejdzie , przerabialem ten temat, jedynie co mozna pokombinowac to kupic dla sprawnych wyswietlaczy i wstawic to do AC/BC z b3 lub b4, czesto ktos ma z wylanymi ekranikami, bo zamocno sa skrecone i to je uszkadza
mam wlasnie taki licznik na czesci na pelnym wypasie z 94r, mial elektoniczny reset km dziennych wszystkie zegary, 4 wyswietlacze, czego on wlasciwie niemial ? :mrgreen: juz wiem, niemial zegarka elektronicznego w obrotomierzu tylko w tych trzech malych zegarkach po prawej
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
nie ma takiego czegos jak "komunikat zeby wlaczyc swiatla", ten napis co ci sie pokazuje - brems licht, moze byc jako brake lights lub symbol malej zaroweczki w nawiasach, to tak jako info i dotyczy swiatel stopu, symbol duzej zarowki dotyczczy swiatel pozycyjnych i mijaniadr.lolek pisze:wlancza sie komunikat zeby wlaczyc swiatla potem ikona zaroweczki
jezeli niemasz przekaznikow do badania zarowek to odpowiednie przewody laczysz do masy bo wprzeciwnym razie pokaze sie komunikat ze masz spalone zarowki
jezeli ci swieci komunikat o zlym cisnieniu oleju to albo zle przepioles przewody albo masz nieodpowiedni modul AC
jezeli ci sie pokaze symbol wkrzyknika w kolku czerwonym czyli brak lub malo plynu hamulcowego to akurat AC niema na to wplywu
symbole w kolorze czeronym pokazuja sie po okolo 4sek, i wtedy sie nie zobaczy tych co byly na zolto, zalanczajacy sie symbol czerwony robi trzy sygnaly dzwiekowe
musiales zle przepiac kable
przeczytaj moj post jeszcze raz o nr pinow i sprawdz czy dobrze sie podlaczyles do AC
BC już działa - dziękuję Wszystkim za pomoc - bez Was nic bym nie zrobił
Chcę jeszcze dopisać co nie co, co może się przydać posiadaczom b3 z motorem 6A
Audi 80 B3 typ silnika 6A , wtrysk mechaniczny KE-Motronic
Sygnał z komputera jest na pojedynczej wtyczce nad nogami kierowcy do której dochodzi kabelek zielono-żółty , wtyczka była mocno zakopana w gąszczu kabli
Jeszcze chcę napisać (może już Ktoś pisał o tym ale nie widzę) o parametrze który mówi nam ile jeszcze możemy przejechać kilometrów do skończenia się paliwa
Aby ten parametr mówił nam prawdę to należy go wykalibrować tak samo jak rezerwę paliwa
W tym celu kanister z paliwem do bagażnika i jedziemy autem aż do skończenia się paliwa
Jak już auto pierwszy raz nam zgaśnie na zakręcie ( tak się to robi w moim B3 - potem jeszcze można przejechać około 2 km z ciągłym gaszeniem silnika na zakręcie ) stajemy na boku , wyciągamy zaślepkę od regulacji rezerwy paliwa i cienkim śrubokręcikiem takim który przejdzie nam na wylot przez inbus od regulacji analogowego wskaźnika paliwa regulujemy potencjometrem który się znajduje za tym inbusem tak by na komputerze pokazało nam 0 km
Potem to wiadomo - wlewamy z kanistra paliwo i w drogę
Chcę jeszcze dopisać co nie co, co może się przydać posiadaczom b3 z motorem 6A
Audi 80 B3 typ silnika 6A , wtrysk mechaniczny KE-Motronic
Sygnał z komputera jest na pojedynczej wtyczce nad nogami kierowcy do której dochodzi kabelek zielono-żółty , wtyczka była mocno zakopana w gąszczu kabli
Jeszcze chcę napisać (może już Ktoś pisał o tym ale nie widzę) o parametrze który mówi nam ile jeszcze możemy przejechać kilometrów do skończenia się paliwa
Aby ten parametr mówił nam prawdę to należy go wykalibrować tak samo jak rezerwę paliwa
W tym celu kanister z paliwem do bagażnika i jedziemy autem aż do skończenia się paliwa
Jak już auto pierwszy raz nam zgaśnie na zakręcie ( tak się to robi w moim B3 - potem jeszcze można przejechać około 2 km z ciągłym gaszeniem silnika na zakręcie ) stajemy na boku , wyciągamy zaślepkę od regulacji rezerwy paliwa i cienkim śrubokręcikiem takim który przejdzie nam na wylot przez inbus od regulacji analogowego wskaźnika paliwa regulujemy potencjometrem który się znajduje za tym inbusem tak by na komputerze pokazało nam 0 km
Potem to wiadomo - wlewamy z kanistra paliwo i w drogę
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tu pisze tyle ze po angielsku http://www.s2central.net/autocheck_05.html :mrgreen: