Witam,
Bije mi ktoras tarcza w samochodzie, objawy sa standardowe.
Sytuacja u mnie wyglada tak, ze z przodu klocki i tarcze zostaly wymienione na nowe (ate+ebc). Z tylu natomiast, jedna z tarcz zostala zeszlifowana kontówka :shock: poniewaz klocek sie przykleil :mrgreen:
I tutaj moje pytanie, czy tylna krzywa tarcza ma wplyw na bicie, jesli udzial tylu w hamowaniu jest niewielki
[B4 All] Bicie hamulca
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na kierownicy raczej nie będzie to wyczuwalne. Jedną tarczę miałem z tyłu taką ją ty. Podczas hamowania waliła jak nie wiem - w sensie hałasu, czułem to też po pedale hamulca, ale na kierownicę nie przenosiły mi się drgania.I tutaj moje pytanie, czy tylna krzywa tarcza ma wplyw na bicie, jesli udzial tylu w hamowaniu jest niewielki
Jak najbardziej ma na to wpływ- bicie na pedale hamulca oraz delikatne na kierownicy. Przerabiałem taką sytuację u siebie. Po wymianie tylnych tacz i klocków hamulcowych objawy zniknęły (tak od siebie to nie polecam szlifowania rantu tarcz).pilocik69 pisze:I tutaj moje pytanie, czy tylna krzywa tarcza ma wplyw na bicie, jesli udzial tylu w hamowaniu jest niewielki
Pozdrawiam.
[B4 All] Bicie hamulca
Ja tylko dopiszę, że ma kolego znaczenie. Ja w zeszłym tygodniu zmieniłem tarcze i klocki (ATE i Brembo) na tylnej osi. Z przodu było już słychać tarcie blachy i tłukło po kierownicy i pedale hamulca, z tyłu zaś, kierownica bardzo słabiutko reagowała, bardziej zaś pedał hamulca, jak pisał Labiel. Osobiście polecam wymianę kompletuna całą oś, bez zabaw w szlifowanie. Dlaczego tak twierdzę, może dlatego, że uważam iż audik, jeśli będzie palił 20l/100km, to jest to tylko kwestia finansowa silnika, natomiast od hamulców zależy nie tylko Twoje życie, ale i przypadkowych przechodniów, więc na hamulcach nie ma co oszczędzać. Pozdrawiam
Witam, chciał bym się dołączyć do tematu. Jakieś trzy miesiące temu wymieniłem komplet tarcz i klocków (Tarcze ATE, klocki TRW) i jak jadę 120km/h i hamuję do 85km/h to czuję niezłe drgania na kierownicy. Może to być wina tarcz? Są nowe a nie były katowane. Do tego chwyta mi ABS przy prędkości 10km/h. Włącza się i pedał drga.
I kolejne pytanie. Odpowietrzanie układu ma się odbywać przy zapalonym silniku ?
I kolejne pytanie. Odpowietrzanie układu ma się odbywać przy zapalonym silniku ?