Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,3 NG] Avant, Quattro 1993. Mój nowy wózek.

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 20 paź 2009, 08:31

No to jest właśnie mankament że na LPG jeździ 2 lata i nie jeździ już na benzynie. Więc tak jak pisałem wcześniej do wymiany pompa paliwowa na pewno (nie pompuje paliwa) Ale nie wiem czy rozdzielacz wtrysku też nie poleciał, więc założyłem z góry że też będzie do wymiany. Przekalkulowałem i tak mi się będzie opłacać. Remont jeszcze nie jest konieczny ale i tak jak zrobię remont silnika (góra i dół) i resztę mechanicznych części którą opisałem (bez rezania) powinienem się zamknąć ze wszystkim w 10 tys.

Oglądałem już wiele audi 80 b4 quattro i b4 TDi i uwierz mi bardzo ciężko o dobry egzemplarz, a 14 tys. za ponoć bardzo dobry nie dam bo mnie nie stać.
Ten ma blachy w miarę zadbane, zawieszenie prawie całe nowe (faktury) i napędy bez luzów. W połowie wystawionych quattro które oglądałem nie załącza się blokada dyfra - u mnie działa. Wnętrze zadbane i elektryka cała działa. Silnik się zawsze zrobi i wiesz co masz, a blachy i torsen ciężko i drogo doprowadzić do porządku. Nie twierdzę że się nie da ale koszta zbyt duże. W porównaniu z resztą które widziałem (ok. 14 szt. audi) ten wypadł najlepiej. Silnik może potrzebuje trochę pracy ale wszystko z MIŁOŚCI DO AUDI.

Co do ABS-u to jest moja prywatna dygresja i jej nie zmienię. Jeździłem 2 lata z ABS-em uczyłem się jeździć na bocznych drogach i jest fajnie póki nie dojdzie do prawdziwej sytuacji awaryjnej. Nie mam w nawyku wciskania pedału hamulca w deskę (wiele ludzi też nie) i się już chyba nie nauczę. Mi ABS przeszkadza.

Życzę ci szerokości bez konieczności używania ABS-u

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 20 paź 2009, 09:56

Ładna audiczka z dobrym silnikiem i świetnym napędem. Życze bezproblemowych km ;-)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 20 paź 2009, 10:51

No i dalej nikt mi nie wyjaśnił na czym polega "umieć używać ABS"...
Piszecie że lepiej bez lub z ale nikt nie pisze jak to jest "używać dobrze".

Otóż ABS zwalnia kierowce z wcale nie łatwej czynności jaką jest dozowanie siły hamowania,by nie doprowadzić do poślizgu i utraty sterowności.
Jedyne co można rozumieć pod tytułem "umieć kożystać z ABS" to wyeliminowanie strachu(pochodzącego z doświadczeń w uzytkowaniu ham.bez ABS)przed zblokowaniem kół.Poprostu ludzie za słabo hamują w początkowej fazie zamiast zdecydowanie depnąć(mowa o sytuacji awaryjnej),przez co nie wykorzystują w pełni systemu ABS i skuteczności hebla.
W cywilnej jezdzie zdecydowanie polecam ABS jest potrzebny,może uratorać pupe w krytycznej sytuacji.
Osobiście preferuję hebel bez ABS ale wymaga on większej uwagi i precyzji w dozowaniu siły hamowania.Daje więcej możliwości:

Np."idziesz zakręt bokiem spózniłeś kontrę i nie można już mocniej skręcić kół ani wyciągnąć gazem-auto zacieśnia zakręt i zachwile wylecisz dupą z zakrętu i co?I blokujesz kołą auto posuwa się w bok poszerzając okręg po którym idzie potem pędzel i wychodzisz.Z abs albo wjeżdżasz przodem w wewnętrzną stronę zakrętu(np.murek.płotek ;-) ) albo nie heblując lecisz dupą na zewnątrz.

Przykład drugi:wyłącz ABS i zrób pełne hamowanie na suchym szutsze do zera,zaobserwujesz wysiadając z auta że koła "wryły się" w nawieszchnie.
Potem próba z ABS porównaj drogi ta z ABS będzie dłuższa.Dotyczy to jedynie w/w nawieszchni.

Z ABS jest jak z babami jedni wolą blondynki a drudzy brunetki.
sorki za OT.

Arku nie zrażaj się, i nie słuchaj marudzenia jaki NG jest straszny.
Żadna frajda kupić wychuchany wózek i inwestować w szampon i odświeżacze ;-)

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 20 paź 2009, 13:25

Na razie widzę tylko same zalety silnika NG. A zrażać się nie zamierzam bo to jest forum dyskusyjne więc z nazwy dyskutuje się. Każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii i trzeba to uszanować.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 paź 2009, 16:52

Kolego ciesze się że kupileś wresczie quattro, oby długo i bezawaryjnie służyło. Mam nadzieje że na spocie jakimś najbliższym podotykam :-P

Prosze jednak o nie używanie w postach słów powszechnie uznawanych za nieładne. To forum publiczne. Wymoderowałem w pierwszym poście takie słowa. pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 20 paź 2009, 21:37

Wiem, że dobre quattro jest w wysokiej cenie lub nie do sprzedania. Dobrze, że masz takie podejście to na pewno wszystko pokonasz i będzie cacy. Zapomniałem dodać, ale moje ACE jest 100 kg lżejsze od Twojego NG. Ciekawe czy przez silnik czy nadwozie.

Co do ABS każdy przyzna, że na ulicy jest praktyczniejszy. Ja jestem z epoki w której, szkolą i uczą jeździć przy użyciu ABSu, w rodzinie same auta z ABS, dlatego jak jeździłem pierwszą B4 bez ABS to nie czułem się komfortowo i nie było wesoło w deszcz czy śnieg. Zupełny brak doświadczenia (pierwsze auto od razu po zdaniu egzaminu) i śliska lub mokra nawierzchnia to trzeba było mega uważać.

A magiczny przycisk DIFF i ABS do wściekania nie ma, nie bez powodu się wtedy wyłącza.

Powodzonka kolego, będę patrzył na bieżąco jak Twoje <quattro> odżywa.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 21 paź 2009, 07:56

spiczi pisze:Kolego ciesze się że kupileś wresczie quattro, oby długo i bezawaryjnie służyło. Mam nadzieje że na spocie jakimś najbliższym podotykam :-P

Prosze jednak o nie używanie w postach słów powszechnie uznawanych za nieładne. To forum publiczne. Wymoderowałem w pierwszym poście takie słowa. pozdrawiam <ok>
Ołkej ajm sory - podekscytowałem się. Celowo użyłem sprytnej zamiany liter żeby się nikt nie kapnął. Widać nie dość sprytnej - Pozdrawiam

Co do tego abs-u to przestańcie bo zaczynacie mnie powoli przekonywać.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 21 paź 2009, 09:45

gornik pisze:ale moje ACE jest 100 kg lżejsze od Twojego NG. Ciekawe czy przez silnik czy nadwozie.
I jedno i drugie.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 21 paź 2009, 10:06

Dobre quattro nie jest złe :!: ;-) Cieszę się że jest więcej ludzi z podejściem takim że przymykam oko na wady, na pewno uda się podprowadzić do porządku. Cieszy takie podejście bo to ratuje dobre auta przed szrotem.
Powodzenia w naprawach ;-)

A propos ABSu, mam teraz pierwszy raz to cuś pod nogą, nie leży mi w niektórych sytuacjach, będziem rezać odcięcie ;-)
ABSa za to chciałbym mieć w motocyklu, nowe sztuki mają to i z opisu wynika że super to działa.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 31 sie 2010, 07:37

Właśnie - to jest dobry pomysł!

Czy rezał już ktoś kiedyś odcięcie ABS-u? Za cholerę nie mogę znaleźć.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 19 sty 2011, 14:53

No tom se pojeździł.
Po naprawieniu układu paliwowego współpracującego z LPG przyszedł ten cholerny dzień gdy dostałem strzała w dolot. Trzeba było się z tym liczyć wskrzeszając benzynę.
Efekt: Ugięta klapa przepływomierza, pogięty talerzyk, pęknięta guma dolotu (za dobrze była uszczelniona) i pęknięta listwa podtrzymująca wtryski.

Części kupiłem u kolegi Misiek_Stce bardzo dobra cena a jakość -okaże się. Jak pojeździłem chwilę na benzynie to okazało się że nie podoba mi się jazda na LPG w ogóle. Z prawie 140KM zostało chyba z 90. 50 koni uciekło przez źle skonstruowaną zagrodę.

Po przekalkulowaniu kosztów utrzymania w NG instalacji LPG w należytej kondycji czyli:
- częstsza wymiana świec, kabli, kopułki, palca rozdzielacza
- większy pobór oleju (0,7 na 1000 km - to ja mniej pije)
- większy koszt przeglądu
- regulacje gazu 2x do roku
- wymiana klapy przepływomierza, talerzyka, gumy, listwy podtrzymującej wtryski (po strzale niestety trzeba)
- koszty nieudolnych mechaników którzy każą wymieniać wszystko po kolei jak leci.
- koszty mechanika który się na tym zna (nie łatwo znaleźć)
- spalanie na poziomie 15l LPG średnio (niewielka oszczędność)
- słabszy silnik (czuć że się męczy)
- I najważniejsze: Koło zapasowe walające się po bagażniku :)

Podjąłem decyzję o wymontowaniu instalacji LPG na stałe. Przywrócę go do oryginalnego stanu. Jedyną instalacją LPG którą będę miał to ta w zapalniczce.

Nie byłem i nie jestem jakoś strasznie uprzedzony do zakładania gazu do auta, ale wiem jedno. W moim aucie LPG nie działa tak jak powinno i z tego co wiem to w innych NG też jest jak się uda. I wolę zainwestować te pieniądze w benzynę niż w nowe rozwiązania, min. Blos, ciekawe i dziwne odcięcia paliwa itp.

Moja poprzednia 90 quattro paliła na trasie 6,8 a po mieście 10,6 [EcoDriving] w woli zanotowania najniższego spalania

Obrazek
mam tylko zdjęcie z ustrzelonym zadkiem

więc AvantQ wiele więcej nie będzie palił.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 14:43 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 sty 2011, 14:12

chyba pamietam tamto audi jeszcze jak śmigało po mieście.;)

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 21 sty 2011, 09:17

Ale ja nie długo jeździłem, bo w drodze powrotnej do domu zaraz po zakupie auta bratu wjechał w zadek jakiś koleś bo nie wyhamował brat też wjechał w zadek mi. Po odzyskaniu odszkodowania zaraz sprzedałem auto (jeżdżące). No i kilka wiosen musiało upłynąć żeby kupić w końcu kolejne quattro.
[center]Obrazek Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 21 sty 2011, 09:41

Piękne autko, tylko blenda jak dla mnie i git :) , na paliwku musi chodzić nie ma co , wiem jak to jest. Kilka dni i <ok>

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 21 sty 2011, 09:48

Czołem. Też miałem wcześniej skodę 105L (wersja L - Luxus - bo była z radiem mono).
A co do blendy to właśnie. Czy da się do Avanta założyć całą czerwoną blendę? I od czego pasuje. Bo widziałem Audi 100 lub pierwsza A6 (w moim kolorze) z taką czerwoną blendą i muszę powiedzieć że wygląda extra.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl