Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90/7A] ginie iskra

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ramonek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: STAROGARD GDAŃSKI

[90/7A] ginie iskra

Post autor: ramonek21 » 19 sty 2011, 18:03

[2.3 20v 7a ]
witam jestem tu nowy mam taki problem ze gdy auto stoi na dworzu na deszczu lub wjade w kaluze ginie iskra gdy auto wyschnie w garazu jest dobrze dodam jeszcze ze gdy iskra zginie krece rozrusznikiem i przestawiam zaplon najpierw w prawo i wracam w lewo to iskra sie pojawi a nawet zapali ale gdy wylacze zaplon to dalej ginie i czynnosc trzeba powtorzyc zeby sie pojawila iskra .
wielkie dzieki za wszelkie info
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 22:11 przez ramonek21, łącznie zmieniany 3 razy.

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 19 sty 2011, 18:07

Może to moduł zapłonowy, bądź cewka???
Sprawdzałeś czy gdzieś nie ma przebicia???

[ Dodano: 2011-01-19, 18:14 ]
Ewentualnie przewody zapłonowe. Może ten po między cewką a aparatem zapłonowym jest uszkodzony i gdy kręcisz aparatem to iskra raz jest a za chwile znika???

ramonek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: STAROGARD GDAŃSKI

Post autor: ramonek21 » 19 sty 2011, 18:17

tylko ze to za kazdym razem w tym zamym miejscu ale jak jest suchyh to jest ok

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 19 sty 2011, 18:22

No właśnie dlatego pytam czy nie ma przebicia bo jak zalewa go wodą to iskra naturalnie ginie.
Może gdzieś jakieś przewody masz uszkodzone???
Wtyczka która wchodzi do aparatu do czujnika halla ok???

ramonek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: STAROGARD GDAŃSKI

Post autor: ramonek21 » 19 sty 2011, 18:30

jak ja kupilem tez tak robila wymienilem hala i kable wygladaja na dobre przebicia ni maja ale sprawdze je ciekawi mnie ten deszcz kurka takze wtyczka i hala ok

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 19 sty 2011, 18:41

W tej chwili nie przychodzi mi nic innego do głowy. Warto sprawdzić wiązkę która idzie do aparatu. Myślę, że jakiś przewód jest przetarty albo coś podobnego.
Jak dobrze, że moja nie ma takich zajawek :-D

ramonek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: STAROGARD GDAŃSKI

Post autor: ramonek21 » 19 sty 2011, 18:51

no no gratuluje sprawnego sprzetu i dzieki za pomonc bede szukal dalej

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 19 sty 2011, 18:54

Dzięki, ale nie jest taki idealny i ciągle wymaga pracy ale i tak jest w stanie coraz lepszym :)
Mam nadzieję, że dojdziesz co jest przyczyną.
A są jeszcze jakieś inne objawy przy tym???
Na suchym kompletnie nic się nie dzieje???

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 19 sty 2011, 20:19

Jeśli dobrze pamiętam to na allegro stało audi z takimi objawami, bodajże w Świeciu, dobrze myślę?
Mam identyczne audi i mieszkam blisko, więc jeśli będziesz potrzebował pomocy to zapraszam, mi też pomógł właściciel 7A, jestem mu za to bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 19 sty 2011, 20:55

Panowie

Napiszę to co zawsze, gdy ktoś ma problemy z 20V. Po co wydawać kasę... sprawdź najpierw kody błyskowe błędów, ewentualnie VAGa (jeżeli masz rok produkcji od 03.90)

Na 20v.org znajdziesz sposób podłączenia, odczytu i kody błędów.

Co do zachowania Twojego auto to w 20V nie ma regulacji zapłonu poprzez kręcenie aparatem, komputer sam to ustala i nic Twoje przestawianie nie pomoże.

Problemem może być czujnik położenia wału i czujnik prędkości obrotowej - umieszczone przy obudowie skrzyni biegów, ja miałem tylko uszkodzoną izolację od tych przewodów i był problem, nawet po ich ponownej izolacji. Może też być to kwestia Halla albo cewki.

Generalnie zacznij od odczytu błędów, to może albo rozwiązać problem albo ukierunkować na jego rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 sty 2011, 22:57

otóż to, niewielu ludzi wie, że w tych (tego typu) silnikach kręcenie aparatem nic nie daje... :/

ramonek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: STAROGARD GDAŃSKI

Post autor: ramonek21 » 20 sty 2011, 16:20

a wlasnie ze daje wiem ze tam sie sam zaplon ustawia. panowie fakt jest taki ze jak przekrece zaplon w prawo i go cofam to sterownik hitachi co jest pod nogami pasazera tostaje bzika i daje iskre tak cos mi mowil elektryk. tak to jest ta ze swiecia co byla na alegro.bylem na kompie i pokazalo tylko hala wymienilem i nic dodam jeszcze ze jak odpali to nie ma swojej mocy do konca

[ Dodano: 2011-01-20, 16:31 ]
kris na suchym nie ma calej mocy i obroty troszke faluja a poza tym ok

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 20 sty 2011, 18:13

kręcenie zapłonem nic nie daje!!!pokrec na odpalonym silniku i zobaczysz ze niema zadnej ruznicy-jedyne co sie zmieni to to ze po zgaszeniu nie odpalisz.Jeśli wymieniłeś HALA w aparacie i nie pomogło to sprawdz czujniki położenia wału ,te które są na skrzyni.a jak wyglada zebatka aparatu??

[ Dodano: 2011-01-20, 18:18 ]
a jak bedziesz potrzebował drugi sterownik to daj znac na pw

ramonek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: STAROGARD GDAŃSKI

Post autor: ramonek21 » 20 sty 2011, 20:53

zebatka jest stalowa i dobra a te sterowniki jak mozna sprawdzic?i czy wogole mozna?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 20 sty 2011, 21:40

sterownik zostaw w spokoju, ale jak będziesz miał przeskoki iskry lub inne zwarcią da mu to się we znaki a ceny ich są conajmniej chore, więc by nie mieć problemów
podstawy musisz mieć idealne czytaj nowe: świece, przewody WN, kopułka, palec.
Po tym zabiegu już możesz spokojnie szukać dalszej awarii , skłaniałbym się ku wypowiedzi
jmm pisze: Problemem może być czujnik położenia wału i czujnik prędkości obrotowej - umieszczone przy obudowie skrzyni biegów
czujniki do przeglądu/wymiany
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 14:30 przez Dziki, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl