Witam.
Mam Audi 80 B3 1.8 silnik PM 66kW na Mono-Motronic z 1991roku - skrzynia automat.
czy mógłby mi ktoś poradzić jak prawidłowo zmierzyć opór na czujniku temperatury - czujnik niebieski, 2-pinowy.
Mam go u siebie w domu i wsadziłem do w wodę z lodem - jak przykładam do niego multimetr ustawiony na 200kohm to pokazuje mi się opór - i tak:
jak przyłożę czerwony przewód do jednego styku a czarny do drugiego to mam opór na wyświetlaczu 0.50 i cały czas rośnie a jak podłączę te kabelki z miernika odwrotnie do pinów to mam na wyświetlaczu o połowę mniejszą wartość i też rośnie.
jak powinienem prawidłowo zmierzyć ten opór. Ile czasu powinienem go mierzyć i czy prawidłowy jest sposób mojego pomiaru.
jeżeli gdzieś było to już opisane to chętnie prosiłbym o linka - bo sam nie znalazłem info jak prawidłowo go zmierzyć - szukałem na forum od kilku dni.
cenne będą każde wskazówki - dzięki
Marcin
[B3 1.8 PM 66kW] Prawidłowy pomiar czujnika temperatury
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
tomek1982: dzięki za szybką odpowiedź.
a więc tak - zadzwoniłem do kolegi - elektryka samochodowego i powiedział mi żebym ustawił miernik na 20k i wtedy mierzył.
i tak - temeratura wody, w której mierzę czujnik ma niecałe 20st C a miernik wskazuje mi 8.60kohm(dodam że takie wskazanie jest od razu jak przytknę miernik i z czasem cały czas rośnie - czy jest jakaś granica ile czasu powinienem mierzyć?) - rozumiem że może to być winą tego że strasznie ciężko zapali mi samochód na zimnym silniku oraz że jak się rozgrzeje to pali mi znacznie więcej niż wcześniej?
kolega doradził mi kupno nowego czujnika EPS, czy coś takiego. Teraz mam VDO. Co myślicie o tym EPS - warte kupna czy nie bawić się wogóle w zamienniki?
- kurcze coś strasznie dziwnego - jak zmierzyłem znów ten czujnik po około 5 min to znów ma przy mierniku = 20k wskazanie 0.20 i rośnie - coś dziwnego
rozumiem że czujnik jest uwalony?
pozdrawiam
a więc tak - zadzwoniłem do kolegi - elektryka samochodowego i powiedział mi żebym ustawił miernik na 20k i wtedy mierzył.
i tak - temeratura wody, w której mierzę czujnik ma niecałe 20st C a miernik wskazuje mi 8.60kohm(dodam że takie wskazanie jest od razu jak przytknę miernik i z czasem cały czas rośnie - czy jest jakaś granica ile czasu powinienem mierzyć?) - rozumiem że może to być winą tego że strasznie ciężko zapali mi samochód na zimnym silniku oraz że jak się rozgrzeje to pali mi znacznie więcej niż wcześniej?
kolega doradził mi kupno nowego czujnika EPS, czy coś takiego. Teraz mam VDO. Co myślicie o tym EPS - warte kupna czy nie bawić się wogóle w zamienniki?
- kurcze coś strasznie dziwnego - jak zmierzyłem znów ten czujnik po około 5 min to znów ma przy mierniku = 20k wskazanie 0.20 i rośnie - coś dziwnego
rozumiem że czujnik jest uwalony?
pozdrawiam
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
hmmm...dziwna sprawa ... miernik w sumie dzisiaj kupiłem - i nie jest ten najtańszy, ale jutro sprawdzę z innym miernikiem - bo jak mierzyłem opór na żarówce to też w ciągu 10 sekund wartość mi rosła.
Jak stwierdzę że miernik jest ok to chyba podjadę do sklepu po nowy czujnik i napiszę jak i co.
pozdrawiam.
Jak stwierdzę że miernik jest ok to chyba podjadę do sklepu po nowy czujnik i napiszę jak i co.
pozdrawiam.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk