Passat B5 TDI By Rafal102 202KM 415NM afn
Passat B5 TDI By Rafal102 202KM 415NM afn
Czas pokazać moje maleństwo..
OPIS Auta:
Marka: VW PASSAT
Model: B5 3B
Kolor: Błękitny
Moc seria: 110 KM
Moc obecna: 202KM 415NM
Pojemność: 1989 cm3
Oznaczenie silnika: AFN
Zawieszenie: Gwint no name
Autko jest bogato wyposażone:
- Czarna skóra wentylowana
- Klimatyzacja ( niestety nie klimatronik)
- Podgrzewane siedzenia przednie
- Klimatyzowany schowek
- 4x elektryczne szyby
- 4 poduszki
- nawigacja
- ABS
- Tempomat z resetem
- Centralny Zamek
- Immobiliser
- Podłokietnik z przodu i z tyłu
- Manualna skrzynia biegów
- Czujniki parkowania
- Radio JVC
- Autko kupiłem również na aluminiowych felgach
No i oczywiście fotki mojego cacuszka ..
Modyfikacje
Stage 1
Kiedy cieszyłem się autkiem za każdym razem kiedy szedłem do niego denerwowały mnie przednie żółte kierunki jak i grill. Postanowiłem zająć się tym jak najszybciej.
Następnym posunięciem było przyciemnić szybki w autku. Gdy jednak oglądałem zdjęcia samochodów nie bardzo widziały mi się przyciemnione szyby tylko na tylnych szybach, dlatego przyciemniłem 7 szyb w aucie, w tym, że przednie boczne dałem trochę delikatniejsze przyciemnienie. Autko w dniu przyciemnienia szyb zmieniło dużo na wyglądzie... moim zdaniem na duży plus..
Zająłem się również pokrywą silnika i został położony czarny lakier..
W następnym etapie modyfikacji przyszła kolej na lampy. Zacząłem od tylnych. Chciałem zrobić autko w lampach diodowych i zacząłem szukać. Na początku znajdowałem lampy czarne albo srebrne diodowe, a taki kolor nie pasowałby do mojego koloru autka. W końcu doczekałem się lamp czerwonych i myślę, że to był najlepszy wybór pod ten kolor.
Jak się bawić to się bawić pomyślałem, i wywaliłem boczne kierunki na diodowe...
Jak przyszedł czas na tył tak i musiała przyjść kolej na przód. I z przodu również był problem, ale postanowiłem trzymać się diód i znalazłem ładne lampy dedykowane do passata od Audi A5. I nie czekając zbyt długo zamówiłem i od razu znalazły się na aucie.
Również denerwowało mnie oświetlenie wnętrza samochodu. Żółte światło było męczące dla oczu, dlatego wszystko wymieniłem na żarówki diodowe koloru tzw. Biały zimny. Efekt jaki uzyskałem był super. Dużo lepsze mocniejsze i milsze dla oczu światło..
Między czasie zrobiłem trochę remontów takich jak wymiana oleju. Oczywiście Olej jaki został zalany to Motul pełensyntetyk. Wymiana filtrów powierza i paliwa.
Następnie wymiana drążków kierowniczych i kompletu wahaczy LEMFORDER.
Po za tymi wymianami nie miałem więcej problemów z samochodem.
Następnie pomyślałem, że przydało by się trochę basu w samochodzie, ale nie chciałem robić w nim jakiegoś wielkiego car audio, dlatego głośniki ory. są na tyle rewelacyjne, że zostały dokupiłem tylko subofer aktywny i to na moje potrzeby spisuje się bardzo dobrze.
W końcu przyszła wymiana hamulców. A, że lubię szybko jeździć to nie chciałem zakładać byle czego. Teraz czekam aż przód przyjdzie do wymiany i wtedy postaram się zamontować również coś na prawdę dobrego. Teraz czekam na płyn hamulcowy Motul660 i od razu idzie do wymiany.
Po długim oczekiwaniu przyszła kolej na podniesienie mocy. Śledząc forum golfa postanowiłem pójść za waszymi radami i wymienić na początek wtryski. I po skontaktowaniu się z COWBOY-em zamówiłem od niego wtryski, i jestem z nich bardzo zadowolony.
Oczywiście radość nie mogła się na tym skończyć, to była zachęta przed udaniem się do Tunera.. Na początku zapisałem się na liste grupową do Warszawy do rogala. Jednak nie udało mi się ustalić z nim terminu ponieważ on w soboty nie pracuje a ja w tygodniu nie mam możliwości... ale po zatelefonowaniu do TUNE_UP w Gdańsku, z Robertem szybko udało nam się znaleźć kompromis i już jestem szczęśliwym posiadaczem 152KM i 336NM..
I w taki oto sposób zakończyłem pierwsze turę prac nad paskiem. Było dużo światełek, trochę chromu trochę więcej mocy i tak zostało do pewnego czasu..
Stage 2
Drugi etap prac nad autem skupił się w większości na stylistyce auta.
Ale najpierw wymiana IC ..
Po przespaniu sezonu zimowego stwierdziłem, że chrom i diody nie pasują do auta.. to nie wesołe miasteczko. Dlatego postanowiłem, wywalić przedni grill na czarny do tego wywaliłem przednie lampy diodowe i wsadziłem FK plus kseno 6000k. Do tego przyszły listwy w kolor auta i spojler na tylną klapę jak i przednia dokładka została zmieniona. Do tego felgi s-line 17'' i autko zyskało blask na jakim mi zależało..
I film w roli głównej moje wozidło..
I kolejny Etap został zakończony.
Stage 3
Kiedy doprowadziłem auto do zewnętrznego wyglądu jaki chciałem uzyskać to zająłem się sprawami mechanicznymi. Chciałem przełamać granicę 200KM/400NM
jako pierwsze na odstrzał poszło sprzęgło gdyż dwumas odmawiał mi posłuszeństwa.
Zakupiłem sztywne koło zamachowe od silnika 1Z i zamówiłem sprzęgło od audi 2.0 16V 136KM
Niestety po montażu nie zdawało to swojego zadania..
I miałem problem bo chciałem więcej KM I NM ale nie było jak tego przenieść bo sprzęgło nie dawało rady..
Ale dziwnym trafem udało się natrafić na skrzynię 6 biegową..!!!! z tarczą 240mm która spokojnie daje rady przenieść moce rzędu ponad 200KM i 400NM ( 5 biegowa ma 228mm)
Także nie tracąc czasu zakupiłem skrzynię, jednak okazało się, że nic nie pasuje.. Każdy twierdził, ze nie będzie problemu, ale kłamali.. Po dorobieniu łap mocujących, nowych wybieraków, nowej wajchy do zmiany, nowego rozrusznika, wywaleniu łapy mocującej turbinę, dorobieniu dystansów do klimy, skrzynia wraz z nowym sprzęgłem 240mm zagościła w passacie..
Także nie tracąc komfortu jazdy dzięki większemu dwumasowi mam również dłuższą skrzynię..
Kiedy udało mi się przenieść moc na koła postanowiłem dłubnąć w silniku.
I tak o to doszły następujące modyfikacje:
1. Wywalenia kata i zaślepienie EGR i założenie strumienicy i wtryski 230
2. Wymiana Turbiny na BRD
3. Wymiana kolektora od AWX
4. No i wymiana pompy wtryskowej na 11mm..
Te wszystkie zabiegi dały Paskowi moc rzędu 180KM i 380NM.
Mimo włożenia dużo pracy i mocnego osprzętu, nie dało się osiągnąć zamierzonego celu i przełamać 200/400 .. i z takim niedosytem zakończyłem kolejny etap prac
Stage 4
Po ochłonięciu z porażki, jaką otrzymałem po ostatnich modach, pomyślałem, że za daleko zaszedłem, żeby teraz to wszystko zaprzepaścić..
Wziąłem się do roboty i na odstrzał poszły wtryski na 260..
Następną blokadą był mapsensor dlatego został wymieniony...
I nie czekając ani chwili dłużej ruszyłem do Rob555 ( Tune-Up) i udało się...
202KM i 415NM
Osiągnąłem co chciałem osiągnąć, czyli wygląd z którego jestem dumny i moc która również mnie zadowala..
DALSZE PLANY:
Dalszych planów nie brakuje.. miałem skończyć już pracę nad autkiem, ale nie pozwala mi sumienie..
Z wyglądu zewnętrznego..
- Wymiana felg na 18' albo 19; s-line
- wymiana przedniej dokładki na taką samą bo ta się uszkodziła w zimę..
Z mechanicznych
- Wstawienie zegarów: doładowanie, ciśnienie oleju, temp oleju, temp. spalin.
- Wstawienie chłodniczki oleju
- Wymiana uszczelki pod głowicą i nowych szpilek
Jeżeli to zrobię, to może dorzucę mu parę koników..
- wywalić zwykły filtr i wstawić dobrej firmy wkładkę
- zrobić przelot
Mam nadzieję, że do sezonu zakończę co zaplanowałem..
OPIS Auta:
Marka: VW PASSAT
Model: B5 3B
Kolor: Błękitny
Moc seria: 110 KM
Moc obecna: 202KM 415NM
Pojemność: 1989 cm3
Oznaczenie silnika: AFN
Zawieszenie: Gwint no name
Autko jest bogato wyposażone:
- Czarna skóra wentylowana
- Klimatyzacja ( niestety nie klimatronik)
- Podgrzewane siedzenia przednie
- Klimatyzowany schowek
- 4x elektryczne szyby
- 4 poduszki
- nawigacja
- ABS
- Tempomat z resetem
- Centralny Zamek
- Immobiliser
- Podłokietnik z przodu i z tyłu
- Manualna skrzynia biegów
- Czujniki parkowania
- Radio JVC
- Autko kupiłem również na aluminiowych felgach
No i oczywiście fotki mojego cacuszka ..
Modyfikacje
Stage 1
Kiedy cieszyłem się autkiem za każdym razem kiedy szedłem do niego denerwowały mnie przednie żółte kierunki jak i grill. Postanowiłem zająć się tym jak najszybciej.
Następnym posunięciem było przyciemnić szybki w autku. Gdy jednak oglądałem zdjęcia samochodów nie bardzo widziały mi się przyciemnione szyby tylko na tylnych szybach, dlatego przyciemniłem 7 szyb w aucie, w tym, że przednie boczne dałem trochę delikatniejsze przyciemnienie. Autko w dniu przyciemnienia szyb zmieniło dużo na wyglądzie... moim zdaniem na duży plus..
Zająłem się również pokrywą silnika i został położony czarny lakier..
W następnym etapie modyfikacji przyszła kolej na lampy. Zacząłem od tylnych. Chciałem zrobić autko w lampach diodowych i zacząłem szukać. Na początku znajdowałem lampy czarne albo srebrne diodowe, a taki kolor nie pasowałby do mojego koloru autka. W końcu doczekałem się lamp czerwonych i myślę, że to był najlepszy wybór pod ten kolor.
Jak się bawić to się bawić pomyślałem, i wywaliłem boczne kierunki na diodowe...
Jak przyszedł czas na tył tak i musiała przyjść kolej na przód. I z przodu również był problem, ale postanowiłem trzymać się diód i znalazłem ładne lampy dedykowane do passata od Audi A5. I nie czekając zbyt długo zamówiłem i od razu znalazły się na aucie.
Również denerwowało mnie oświetlenie wnętrza samochodu. Żółte światło było męczące dla oczu, dlatego wszystko wymieniłem na żarówki diodowe koloru tzw. Biały zimny. Efekt jaki uzyskałem był super. Dużo lepsze mocniejsze i milsze dla oczu światło..
Między czasie zrobiłem trochę remontów takich jak wymiana oleju. Oczywiście Olej jaki został zalany to Motul pełensyntetyk. Wymiana filtrów powierza i paliwa.
Następnie wymiana drążków kierowniczych i kompletu wahaczy LEMFORDER.
Po za tymi wymianami nie miałem więcej problemów z samochodem.
Następnie pomyślałem, że przydało by się trochę basu w samochodzie, ale nie chciałem robić w nim jakiegoś wielkiego car audio, dlatego głośniki ory. są na tyle rewelacyjne, że zostały dokupiłem tylko subofer aktywny i to na moje potrzeby spisuje się bardzo dobrze.
W końcu przyszła wymiana hamulców. A, że lubię szybko jeździć to nie chciałem zakładać byle czego. Teraz czekam aż przód przyjdzie do wymiany i wtedy postaram się zamontować również coś na prawdę dobrego. Teraz czekam na płyn hamulcowy Motul660 i od razu idzie do wymiany.
Po długim oczekiwaniu przyszła kolej na podniesienie mocy. Śledząc forum golfa postanowiłem pójść za waszymi radami i wymienić na początek wtryski. I po skontaktowaniu się z COWBOY-em zamówiłem od niego wtryski, i jestem z nich bardzo zadowolony.
Oczywiście radość nie mogła się na tym skończyć, to była zachęta przed udaniem się do Tunera.. Na początku zapisałem się na liste grupową do Warszawy do rogala. Jednak nie udało mi się ustalić z nim terminu ponieważ on w soboty nie pracuje a ja w tygodniu nie mam możliwości... ale po zatelefonowaniu do TUNE_UP w Gdańsku, z Robertem szybko udało nam się znaleźć kompromis i już jestem szczęśliwym posiadaczem 152KM i 336NM..
I w taki oto sposób zakończyłem pierwsze turę prac nad paskiem. Było dużo światełek, trochę chromu trochę więcej mocy i tak zostało do pewnego czasu..
Stage 2
Drugi etap prac nad autem skupił się w większości na stylistyce auta.
Ale najpierw wymiana IC ..
Po przespaniu sezonu zimowego stwierdziłem, że chrom i diody nie pasują do auta.. to nie wesołe miasteczko. Dlatego postanowiłem, wywalić przedni grill na czarny do tego wywaliłem przednie lampy diodowe i wsadziłem FK plus kseno 6000k. Do tego przyszły listwy w kolor auta i spojler na tylną klapę jak i przednia dokładka została zmieniona. Do tego felgi s-line 17'' i autko zyskało blask na jakim mi zależało..
I film w roli głównej moje wozidło..
I kolejny Etap został zakończony.
Stage 3
Kiedy doprowadziłem auto do zewnętrznego wyglądu jaki chciałem uzyskać to zająłem się sprawami mechanicznymi. Chciałem przełamać granicę 200KM/400NM
jako pierwsze na odstrzał poszło sprzęgło gdyż dwumas odmawiał mi posłuszeństwa.
Zakupiłem sztywne koło zamachowe od silnika 1Z i zamówiłem sprzęgło od audi 2.0 16V 136KM
Niestety po montażu nie zdawało to swojego zadania..
I miałem problem bo chciałem więcej KM I NM ale nie było jak tego przenieść bo sprzęgło nie dawało rady..
Ale dziwnym trafem udało się natrafić na skrzynię 6 biegową..!!!! z tarczą 240mm która spokojnie daje rady przenieść moce rzędu ponad 200KM i 400NM ( 5 biegowa ma 228mm)
Także nie tracąc czasu zakupiłem skrzynię, jednak okazało się, że nic nie pasuje.. Każdy twierdził, ze nie będzie problemu, ale kłamali.. Po dorobieniu łap mocujących, nowych wybieraków, nowej wajchy do zmiany, nowego rozrusznika, wywaleniu łapy mocującej turbinę, dorobieniu dystansów do klimy, skrzynia wraz z nowym sprzęgłem 240mm zagościła w passacie..
Także nie tracąc komfortu jazdy dzięki większemu dwumasowi mam również dłuższą skrzynię..
Kiedy udało mi się przenieść moc na koła postanowiłem dłubnąć w silniku.
I tak o to doszły następujące modyfikacje:
1. Wywalenia kata i zaślepienie EGR i założenie strumienicy i wtryski 230
2. Wymiana Turbiny na BRD
3. Wymiana kolektora od AWX
4. No i wymiana pompy wtryskowej na 11mm..
Te wszystkie zabiegi dały Paskowi moc rzędu 180KM i 380NM.
Mimo włożenia dużo pracy i mocnego osprzętu, nie dało się osiągnąć zamierzonego celu i przełamać 200/400 .. i z takim niedosytem zakończyłem kolejny etap prac
Stage 4
Po ochłonięciu z porażki, jaką otrzymałem po ostatnich modach, pomyślałem, że za daleko zaszedłem, żeby teraz to wszystko zaprzepaścić..
Wziąłem się do roboty i na odstrzał poszły wtryski na 260..
Następną blokadą był mapsensor dlatego został wymieniony...
I nie czekając ani chwili dłużej ruszyłem do Rob555 ( Tune-Up) i udało się...
202KM i 415NM
Osiągnąłem co chciałem osiągnąć, czyli wygląd z którego jestem dumny i moc która również mnie zadowala..
DALSZE PLANY:
Dalszych planów nie brakuje.. miałem skończyć już pracę nad autkiem, ale nie pozwala mi sumienie..
Z wyglądu zewnętrznego..
- Wymiana felg na 18' albo 19; s-line
- wymiana przedniej dokładki na taką samą bo ta się uszkodziła w zimę..
Z mechanicznych
- Wstawienie zegarów: doładowanie, ciśnienie oleju, temp oleju, temp. spalin.
- Wstawienie chłodniczki oleju
- Wymiana uszczelki pod głowicą i nowych szpilek
Jeżeli to zrobię, to może dorzucę mu parę koników..
- wywalić zwykły filtr i wstawić dobrej firmy wkładkę
- zrobić przelot
Mam nadzieję, że do sezonu zakończę co zaplanowałem..
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 12:32 przez rafal102, łącznie zmieniany 3 razy.
Bardzo fajnie zrobiony..bez przesadzania...rewelacja
Ja swojego passata musiałem sprzedać niecały rok temu ;(
_________________
moto giełda i samochody używane
Ja swojego passata musiałem sprzedać niecały rok temu ;(
_________________
moto giełda i samochody używane
Kiedy doprowadziłem auto do zewnętrznego wyglądu jaki chciałem uzyskać to zająłem się sprawami mechanicznymi. Chciałem przełamać granicę 200KM/400NM
jako pierwsze na odstrzał poszło sprzęgło gdyż dwumas odmawiał mi posłuszeństwa.
Zakupiłem sztywne koło zamachowe od silnika 1Z i zamówiłem sprzęgło od audi 2.0 16V 136KM
Niestety po montażu nie zdawało to swojego zadania..
I miałem problem bo chciałem więcej KM I NM ale nie było jak tego przenieść bo sprzęgło nie dawało rady..
Ale dziwnym trafem udało się natrafić na skrzynię 6 biegową..!!!! z tarczą 240mm która spokojnie daje rady przenieść moce rzędu ponad 200KM i 400NM ( 5 biegowa ma 228mm)
Także nie tracąc czasu zakupiłem skrzynię, jednak okazało się, że nic nie pasuje.. Każdy twierdził, ze nie będzie problemu, ale kłamali.. Po dorobieniu łap mocujących, nowych wybieraków, nowej wajchy do zmiany, nowego rozrusznika, wywaleniu łapy mocującej turbinę, dorobieniu dystansów do klimy, skrzynia wraz z nowym sprzęgłem 240mm zagościła w passacie..
Także nie tracąc komfortu jazdy dzięki większemu dwumasowi mam również dłuższą skrzynię..
Kiedy udało mi się przenieść moc na koła postanowiłem dłubnąć w silniku.
I tak o to doszły następujące modyfikacje:
1. Wywalenia kata i zaślepienie EGR i założenie strumienicy i wtryski 230
2. Wymiana Turbiny na BRD
3. Wymiana kolektora od AWX
4. No i wymiana pompy wtryskowej na 11mm..
Te wszystkie zabiegi dały Paskowi moc rzędu 180KM i 380NM.
Mimo włożenia dużo pracy i mocnego osprzętu, nie dało się osiągnąć zamierzonego celu i przełamać 200/400 .. i z takim niedosytem zakończyłem kolejny etap prac
Stage 4
Po ochłonięciu z porażki, jaką otrzymałem po ostatnich modach, pomyślałem, że za daleko zaszedłem, żeby teraz to wszystko zaprzepaścić..
Wziąłem się do roboty i na odstrzał poszły wtryski na 260..
Następną blokadą był mapsensor dlatego został wymieniony...
I nie czekając ani chwili dłużej ruszyłem do Rob555 ( Tune-Up) i udało się...
202KM i 415NM
jako pierwsze na odstrzał poszło sprzęgło gdyż dwumas odmawiał mi posłuszeństwa.
Zakupiłem sztywne koło zamachowe od silnika 1Z i zamówiłem sprzęgło od audi 2.0 16V 136KM
Niestety po montażu nie zdawało to swojego zadania..
I miałem problem bo chciałem więcej KM I NM ale nie było jak tego przenieść bo sprzęgło nie dawało rady..
Ale dziwnym trafem udało się natrafić na skrzynię 6 biegową..!!!! z tarczą 240mm która spokojnie daje rady przenieść moce rzędu ponad 200KM i 400NM ( 5 biegowa ma 228mm)
Także nie tracąc czasu zakupiłem skrzynię, jednak okazało się, że nic nie pasuje.. Każdy twierdził, ze nie będzie problemu, ale kłamali.. Po dorobieniu łap mocujących, nowych wybieraków, nowej wajchy do zmiany, nowego rozrusznika, wywaleniu łapy mocującej turbinę, dorobieniu dystansów do klimy, skrzynia wraz z nowym sprzęgłem 240mm zagościła w passacie..
Także nie tracąc komfortu jazdy dzięki większemu dwumasowi mam również dłuższą skrzynię..
Kiedy udało mi się przenieść moc na koła postanowiłem dłubnąć w silniku.
I tak o to doszły następujące modyfikacje:
1. Wywalenia kata i zaślepienie EGR i założenie strumienicy i wtryski 230
2. Wymiana Turbiny na BRD
3. Wymiana kolektora od AWX
4. No i wymiana pompy wtryskowej na 11mm..
Te wszystkie zabiegi dały Paskowi moc rzędu 180KM i 380NM.
Mimo włożenia dużo pracy i mocnego osprzętu, nie dało się osiągnąć zamierzonego celu i przełamać 200/400 .. i z takim niedosytem zakończyłem kolejny etap prac
Stage 4
Po ochłonięciu z porażki, jaką otrzymałem po ostatnich modach, pomyślałem, że za daleko zaszedłem, żeby teraz to wszystko zaprzepaścić..
Wziąłem się do roboty i na odstrzał poszły wtryski na 260..
Następną blokadą był mapsensor dlatego został wymieniony...
I nie czekając ani chwili dłużej ruszyłem do Rob555 ( Tune-Up) i udało się...
202KM i 415NM
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: