Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Zawory podciśnienia turbiny- czy są zamienne

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

[B4 1Z] Zawory podciśnienia turbiny- czy są zamienne

Post autor: misiekdzwon » 22 sty 2011, 12:09

Witam
Przymierzam się do zmiany osprzętu w 1Z-cie z boscha na pierburga. Mam teraz problem bo nie wiem czy ten zawór z osprzętu boscha http://img09.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1410702573 działa tak samo jak ten z osprzętu pierburga http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1409277839 - nie wiem czy jest sens nie potrzebnie tracić pieniądze jeżeli oba zaworki pracują tak samo tylko różnią się wyglądem i sposobem mocowania.
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 sty 2011, 20:27

Zawory inne ale robią to samo ,czyli nic dobrego , trują silnik spalinami wiec równie dobrze mozesz go w ogóle nie podłalczać ,większość ludzi to odłącza lub zaślepia, silnik bez niego pooddycha świeżym powietrzem.Ale oczywiście nie musisz kupować bo bedzie pasował

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 sty 2011, 22:38

a ja się właśnie zastanawiałem po co ma to wogóle podłączać :roll: potrzebne ci to? :-/ zaślep EGR-a i nie podłączaj wogóle tego :roll:

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 sty 2011, 01:13

Okej dzięki za odpowiedzi ;) Tak właśnie się zastanawiałem co dokładnie ten zaworek robi i domyślałem się, że steruje EGRem. W sumie teraz to EGRa nie mam zaślepionego, żeby mi auto się szybciej grzało zimą- na forum było o tym jakieś zdanie, a od wiosny do późnej jesieni jeżdżę z zaślepionym EGRem. Ale skoro zaworki są zamienne, to zostawię stary i podłączę go, bo jak domniemywam to komp wykryje błąd jak będzie kabel nie podpięty pod zaworek sterujący EGRem, a tego nie chcę z czystej staranności ;)
No nic, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 sty 2011, 11:17

ja jeżdżę z odłączoną wtyczką od n18 i nic się nie dzieje <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 sty 2011, 12:45

misiekdzwon pisze:Ale skoro zaworki są zamienne, to zostawię stary i podłączę go, bo jak domniemywam to komp wykryje błąd jak będzie kabel nie podpięty pod zaworek sterujący EGRem, a tego nie chcę z czystej staranności ;)
Bład nie podpietej wtyczki od n18 nie ma wpływu na pracę silnika .Jak nie chcesz żeby wykrył ,to podłącz zaworek a wyjscie zaślep ;-)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 sty 2011, 12:49

Dokładnie tak też zrobię :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 sty 2011, 13:05

misiekdzwon pisze:Ale skoro zaworki są zamienne, to zostawię stary i podłączę go, bo jak domniemywam to komp wykryje błąd jak będzie kabel nie podpięty pod zaworek sterujący EGRem, a tego nie chcę z czystej staranności ;)
żadnego błędu nie wywali, ja nie mam N18 i nic nie wywala (sterownik 021D i 021AP), dopiero w A4 na kompach 16-bit zaczyna wywalać błąd N18

jak przekładasz na pierburga to załatw sobie kompa 028 906 021AP bo na 028 906 021D może Ci wywalić błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego (w 021D czujnika nie ma, tylko jest gdzieś w samochodzie) <ok>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 sty 2011, 18:32

Mam właśnie 028 906 021AP, tak że będzie okej ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga