[b4 2.3 NG ] Lpg a przyspieszenia zapłonu
mam dwa Audi 100 c3 i 90b3 oba z silnikami 2.3 jeden ng drugi chyba kv. ogolnie powiem tak. Problem z obrotami? wy...bac silniczek krokowy i wstawić rurke na której montujemy śrube taka jak na wężu od lpg 1 gen. ustawiamy obroty na gorącym silniku i obroty nawet nie drgną ... tak to moj wujek gaziarz rozwiązał problem. powiedział krótko ze z silniczkiem krokowym zawsze sa w tym silniku klopoty bo on na gazie glupieje. tak jest sprawa prosta. moc jest, pali na dotyk i w ogole bomba. co do kąta wyprzedzenia zapłonu o którym mowa to LPG ma Liczbe oktanowa ok 105 wiec odporność na spalanie stukowe jest wieksza niz na benzynie. co to daje? pozniej mozemy zainicjować zapłon i spalanie jest bardziej efektywne. przyspieszenie zapłonu wiec ma sens jak najbardziej bo na wysokich obrotach bedzie miała audiczka moc i moment jak trzeba. jedynym problemem jest to ze nie wiem czy w NG jest regulator kąta wyprz zapłonu połączony z czujnikiem spalania stukowego i czy sam nie reguluje sobie jak trzeba przez ECU. Ponad to chce dodac ze zawsze takie urządzenie w aucie ma pewien zakres pracy wiec brak mocy moze być spowodowany właśnie brakiem regulacji tego kata na wysokich obrotach. sam mam zamiar przyspieszyć zapłon bo praktyka mowi ze to jednak troche daje teoria z reszta tez. 8-)