Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacja - przrobka sprzegla

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
sasza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 cze 2009, 22:22
Lokalizacja: krosno

[b4 1.9 1Z] Modyfikacja - przrobka sprzegla

Post autor: sasza » 23 sty 2011, 16:10

witam,mam przerobione sprzęgło przez Radzikowskiego,tj.dodatkowa sprężyna,może ktoś przerabiał albo coś wie na ten temat,chodzi żeby zmienić pompę na jakąś inną,jak tak to od czego lub coś innego bo straszny jest opór przy wyciskaniu,pozdrawiam ps.przeróbka sprzęgła była dlatego zrobiona bo mi ślizgało to co siedziało a mianowicie luk,a mody wstępne poczynione ;mianowicie przerobiony sterownik ,wydech przelot 2,5 ,wtryski 230, pompa 11, a to początek bo wszystkie graty do dalszych modów są tj; 2256 ,kolekor ssący i wydechowy sterownik 16 pod program i duży ic,tak wiec przeróbka sprzęgła była wskazana,
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 12:11 przez sasza, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 27 sty 2011, 02:02

Zapytam się po co Ci kolego było wzmacniać docisk u Pana Radzikowskiego? Czy w Twym zetorze siedzi ponad 400 Nm? Seryjne sprzęgło wystarczy do takiego momentu, choć będzie bardziej przeciążone i na pewno będzie się szybciej uślizgiwać, ale mówię tu o takim big momencie. W sumie ja też chciałem kupić docisk wzmocniony, bo koleś sprzedawał. Z tego co mi tłumaczył, to sprzedawał, bo jazda była męcząca, a kobiety miały problemy z wysprzęglaniem. Zrezygnowałem z zakupu, bo zetorkiem jeżdżę na co dzień i auta do sportu nie szykuję, a takie sprzęgło jest chyba po to właśnie.
Być może pomoże Ci pompka od jakiegoś większego silnika (2.5 TDi), bądź od mocniejszego auta z silnikiem 1.9 TDi. Choć sądzę że to nic nie da bez zmian w konstrukcji mechaniźmu pedała sprzęgła. Bo jak by nie było, to przy większej pompce trzeba będzie użyć tyle samo siły żeby wysprzęgliła skrzynię.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 27 sty 2011, 10:58

na wzmocnione sprzęgło ze ciężko dział to tak jest bo na tym to polega by lepiej trzymało i nic nie poradzisz mocniejsza pompka tez nie pomaga i przy wzmocnionym sprzęgle lub nawet samym docisku to musi być dołożone łożysko wysprzęglające wzmocnione bo sie oryg. szybko skończy a oryginalne kpl sprzęgło luk lub sachs wytrzymuje 180-190km i 360-370Nm sprawdzone chyba ze masz ostro zmodyfikowanego zetora i moc powyżej 150km i powyżej 370Nm i moment obrotowy na ostro od samego dołu ale tak się da zrobić tylko przy turbo vnt no chyba że ostro strzelasz ze sprzęgła , ruszasz z 2 biegu z ostrym piskiem taki hardcore .

Wzmocnione sprzęgła chodzą z dość dużym oporem i trzeba jednak użyć siły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl