[B4 1Z] prośba o analizę logów + wysoka temperartura paliwa
[B4 1Z] prośba o analizę logów + wysoka temperartura paliwa
Cześć wszystkim,
moja 80'ka jest z 93 na przepływce boscha.
Bardzo ubolewam, że nie wiele mogę pobawić się przy niej Vagiem.
Na pocieszenie pokusiłem się o logi bloku 000 w BS na zimnym jak i ciepłym silniku. Dynamicznych chwilowo zrobić nie mogę ze względu na warunki pogodowe.
Prośba o rzucenie okiem i informacje czy wynika z nich coś niepokojącego, bądź jest coś do poprawy.
Jeśli chodzi o odczucia z jazdy, to wg mnie całkowicie nie mam mocy na zimnym silniku. Twardo pracuje, mocno klepie, jakby popychacze hydr albo wtryski tak klepią.
Jak się rozgrzeje to czuć że turbinka go zbiera, jednak też jakby może nie do końca dawała się rozkręcić, coś ją dławiło.
000 BS zimny
http://zapodaj.net/c5d826033ec4.bmp.html
000BS rozgrzany
http://zapodaj.net/6b46a5f26ae0.bmp.html
Apropos logów. Moim mało fachowym okiem kąt wtrysku do korekty, no może i lekko dawka paliwa.
Najbardziej niepokojąco przedstawia się odczyt temp paliwa na ciepłym. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego (temp. na zewnątrz ujemne - żeby tak się rozgrzał na jałowym?)
TDI graph krzyczał mi że przekracza górny próg temperatury.
Widząc to przetrzepałem miernikiem wartości rezystancji i napięć na wtyczce 8pinowej od pompy wtryskowej.
Poniżej wartości na poszczególnych pinach:
Wtyk - rozłączony
4-7pin – 0 ohm - Tu chyba jest problem. Bo wg danych z innych wątków koledzy mają wartość 2,2kohm. jest tu zwora bo miernik dzwoni na tych pinach.
5-6pin (czujnik temp paliwa) 450 ohm
1-3pin 950 ohm
Gniazdo – rozłączone, włączony zapłon
Minus do akumulatora i 6pin – 5V
Minus do akumulatora i 7pin – 12V
Minus do akumulatora i 2pin – 5V
4-7pin – (zasilanie elektromagnesu) – 8V
Przy włączonym silniku.
4-7pin – na jałowym 2.94V, gaz max – nie mierzyłem (nie było komu deptać w pedał)
1-3pin – na jałowym 1.45V, gaz max – nie mierzyłem (nie było komu deptać w pedał)
Prośba aby ktoś się może wypowiedział co z tego może wynikać. gdzie szukać problemu. Za co odpowiada pin 4i 7 w pompie i o co chodzi z tą zerową rezystancją? Czy tu może leżeć przyczyna tego muła na zimnym?
Z góry dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem
moja 80'ka jest z 93 na przepływce boscha.
Bardzo ubolewam, że nie wiele mogę pobawić się przy niej Vagiem.
Na pocieszenie pokusiłem się o logi bloku 000 w BS na zimnym jak i ciepłym silniku. Dynamicznych chwilowo zrobić nie mogę ze względu na warunki pogodowe.
Prośba o rzucenie okiem i informacje czy wynika z nich coś niepokojącego, bądź jest coś do poprawy.
Jeśli chodzi o odczucia z jazdy, to wg mnie całkowicie nie mam mocy na zimnym silniku. Twardo pracuje, mocno klepie, jakby popychacze hydr albo wtryski tak klepią.
Jak się rozgrzeje to czuć że turbinka go zbiera, jednak też jakby może nie do końca dawała się rozkręcić, coś ją dławiło.
000 BS zimny
http://zapodaj.net/c5d826033ec4.bmp.html
000BS rozgrzany
http://zapodaj.net/6b46a5f26ae0.bmp.html
Apropos logów. Moim mało fachowym okiem kąt wtrysku do korekty, no może i lekko dawka paliwa.
Najbardziej niepokojąco przedstawia się odczyt temp paliwa na ciepłym. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego (temp. na zewnątrz ujemne - żeby tak się rozgrzał na jałowym?)
TDI graph krzyczał mi że przekracza górny próg temperatury.
Widząc to przetrzepałem miernikiem wartości rezystancji i napięć na wtyczce 8pinowej od pompy wtryskowej.
Poniżej wartości na poszczególnych pinach:
Wtyk - rozłączony
4-7pin – 0 ohm - Tu chyba jest problem. Bo wg danych z innych wątków koledzy mają wartość 2,2kohm. jest tu zwora bo miernik dzwoni na tych pinach.
5-6pin (czujnik temp paliwa) 450 ohm
1-3pin 950 ohm
Gniazdo – rozłączone, włączony zapłon
Minus do akumulatora i 6pin – 5V
Minus do akumulatora i 7pin – 12V
Minus do akumulatora i 2pin – 5V
4-7pin – (zasilanie elektromagnesu) – 8V
Przy włączonym silniku.
4-7pin – na jałowym 2.94V, gaz max – nie mierzyłem (nie było komu deptać w pedał)
1-3pin – na jałowym 1.45V, gaz max – nie mierzyłem (nie było komu deptać w pedał)
Prośba aby ktoś się może wypowiedział co z tego może wynikać. gdzie szukać problemu. Za co odpowiada pin 4i 7 w pompie i o co chodzi z tą zerową rezystancją? Czy tu może leżeć przyczyna tego muła na zimnym?
Z góry dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Co do kąta wtrysku to deko przy pużny ,ale nie na tyle żeby był przyczyną niemocy twojego silnika .Co do dawki ,to standardowa fabryka ,wartość ok.20 odpowiada ok.4mg .Co do temp.to ci nie powiem bo u mnie na pierburgu zawszę zerkam na wartości w stopniach ,a tu trzeba by przeliczać Co do twojej zabawy z wartościami na pinach od wtyczki pompy ,to również nic ci nie powiem ,bo obawiam się że u mnie na nastawniku indukcyjnym będą one wygladać inaczej ,ale wydaje mi się że masz uwalony czujnik temperatury.A niemoc na zimnym to takie fabryczne zabezpieczenie przed nierozsądnymi użytkownikami :mrgreen: a na poważnie to namarzniety silnik ,zasilany równie namarznietym paliwem nie bedzie chodził tak samo żwawo jak rozgrzany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czujnik temperatury płynu,choć nie wykluczone że i paliwa .Paliwo rozgrzewa się teraz zimą góra do 40 stopnibulbin pisze:MUNIOR napisał/a:
ale wydaje mi się że masz uwalony czujnik temperatury
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, 00:29 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [B4 1Z] prośba o analizę logów + wysoka temperartura pal
widać te piny to cewka elektromagnesu i tu jest ok <ok> miernik na zakresie z brzęczykiem jest wskazany do pomiaru półprzewodników, a nie rezystancji więc raczej powinien wskazywać 0bulbin pisze:Za co odpowiada pin 4i 7 w pompie i o co chodzi z tą zerową rezystancją? Czy tu może leżeć przyczyna tego muła na zimnym?
kąt wtrysku można poprawić, roboty z tym 10 minut (na zgaszonym luzujesz dwie śruby przez otwory w kole pompy, potem trzecią z tyłu pompy przy przewodach od wtrysków, następnie odpalasz silnik i łączysz się VAGiem i jak się połączysz luzujesz czwartą śrubę i przesuwasz pompę patrząc kiedy będzie odpowiednia wartość w BS000, dokręcasz czwartą śrubę, gasisz silnik i dokręcasz pozostałe)
dawkę na ciepłym ustaw ok 12-14, zaślep EGR i zajrzyj co się dzieje w kolektorze ssącym, bez logów dynamicznych ciężko coś wskurać więc podłącz sobie manometr i się przejedź to będziesz dużo wiedział co się dzieje w silniku
a te temperatury to jakieś dziwne :roll:
Ok, dzięki za popowiedź. To podziałam z tymi tematami i wrzucę jeszcze raz logi + dynamiczne.
serdeczne dzięki.
w kolektorze to ogólnie bagno, bo EGR nie zaślepiany i syfu się nazbierało - w lato tam zaglądałem przy okazji jak mi walnął przewód od turbo.UKI_XX pisze:zaślep EGR i zajrzyj co się dzieje w kolektorze ssącym
serdeczne dzięki.
201 jednostek to raczej grubo na minusie, chyba że inaczej przelicza bo temp. płynu na zimnym masz 227 czyli coś na minusie bo 71 to ok 84*Cbulbin pisze:Z tego co patrzyłem w wartości tabelaryczne to dla temp paliwa 201 jednostek na Vagu odpowiada jakieś 110 st. celsjusza.
jak syf w kolektorze to nie dziw się że fura słabnie :roll: zatkaj jedną dziurkę w nosie i zaklej usta a potem zrób sprint na 100m to będziesz wiedział jak to jest jak brakuje powietrza :mrgreen:
e tam z grubej rury właściciel powinien czuć że fura się słucha po dodaniu gazu <ok>MUNIOR pisze:Łukasz Ty to zaraz z grubej rury 2mg :mrgreen: przy 4 też bedzie normalnie jechałUKI_XX pisze:dawkę na ciepłym ustaw ok 12-14
jak koń furmanaUKI_XX pisze: właściciel powinien czuć że fura się słucha po dodaniu gazu
[ Dodano: 2011-01-29, 00:53 ]
chyba nie na minusie. tak patrze w tabelę wartości (link poniżej) co prawda inny silnik ale kilka danych się pokrywa z 1z.UKI_XX pisze:201 jednostek to raczej grubo na minusie, chyba że inaczej przelicza bo temp. płynu na zimnym masz 227 czyli coś na minusie bo 71 to ok 84*C
wg tej tabeli to byłoby jakieś 80 stopni (wcześniej błędnie podałem twierdząc 110st. C)
nie wiem na ile mogę się do tego odnosić.
[ Dodano: 2011-01-29, 00:55 ]
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... gnozowania
no z tej tabelki wynika że temp. paliwa jest odwrotnie jak pozostałe.. jak nie zapomne to rano się upewnię
ale temperatura w kolektorze ssącym na zimnym silniku o wartości 53 czyli wg tamtej tabelki prawie 100*C to na pewno nie jest prawidłowe wskazanie, są na forum logi gr. 000 i 007 i wychodzi z nich wartość 182 dla temp. 7.1*C
sprawdziłem temperatury:
-silnika: 209 -9*C
-dolotu: 205 -6.3*C
-paliwa: 47 -4.2*C
czyli jednak paliwa jest odwrotnie, a temperatura w kolektorze ssącym jak widać w Twoim silniku prawidłowa nie jest
ale temperatura w kolektorze ssącym na zimnym silniku o wartości 53 czyli wg tamtej tabelki prawie 100*C to na pewno nie jest prawidłowe wskazanie, są na forum logi gr. 000 i 007 i wychodzi z nich wartość 182 dla temp. 7.1*C
sprawdziłem temperatury:
-silnika: 209 -9*C
-dolotu: 205 -6.3*C
-paliwa: 47 -4.2*C
czyli jednak paliwa jest odwrotnie, a temperatura w kolektorze ssącym jak widać w Twoim silniku prawidłowa nie jest
Twoje Audi jest na pierburgu?UKI_XX pisze:sprawdziłem temperatury:
-silnika: 209 -9*C
-dolotu: 205 -6.3*C
-paliwa: 47 -4.2*C
Sprawdziłem u siebie i temperatura, która jest pobierana przez blok pomiarowy w kolumnie 8 pochodzi z przepływomierza (tak jak napisałeś czujnik temp jest też w przepływomierzu).
Jak wyżej w logach na zimnym ok 53, na ciepłym ok 62 pochodzi z przepływki.
Zrobiłem test odpinając wtyczki. Po odpięciu przepływki niezależnie od temp silnika (zimny, ciepły) w bloku pokazuje wartosć 112 (wtedy bierze jakąś zastępczą). To samo pokazuje po odpięciu przepływki i dodatkowo G72.
Natomiast po wypięciu samego G72 (przepływka podpięta) wskazuje wartość 53 ciepły i 62 zimny.
Zastanawiam się teraz czy faktycznie na zimnym silniku powinien pokazywać wartości rzędu 200 i więcej – jak jest u kolegi UKI_XX. Czy taka wartość przypadkiem nie tyczy się przepływek pierburga?
Dlatego mam prośbę do kolegów, którzy mają przepływki boscha o sprawdzenie wartości kolumny 8 w BS na zimym (np. rano przed odpaleniem) i rozgrzanym silniku.
Będę wdzięczny za pomoc.
U mnie zimny silnik 52 nagrzany 68.Własnie też się nad tym zastanawiam bo według tabeli ta wartość to dla nagrzanego silnika.Akurat dzisiaj wyjałem czujnik z kolektora.W temperaturze 80 stopni powinno być 400 ohm,pokazuje 320 ohm w temperaturze 20 stopni powinno był 3 kohm a u mnie pokazuje 2,3 kohm.Więc niby jest sprawny a wartości w pozycji 8 jakieŚ dziwne.Możliwe że idzie to z przepływki.Jutro sprawdze co pokazuje jak jest odpięty.
A jak Ci zapala ? U mnie po zapaleniu nierówno chodzi i tak właśnie sprawdzam czujniki.
Po odpięciu g72 nie widzę różnic czy to w zapalaniu czy w czasie jazdy.Chyba coś z tym jest nie halo
Jak możesz to podaj logi na zimnym silniku po nocy przed odpaleniem i zaraz po,podaj temperaturę otoczenia.Jutro zrobie logi to porównamy
A jak Ci zapala ? U mnie po zapaleniu nierówno chodzi i tak właśnie sprawdzam czujniki.
Po odpięciu g72 nie widzę różnic czy to w zapalaniu czy w czasie jazdy.Chyba coś z tym jest nie halo
Jak możesz to podaj logi na zimnym silniku po nocy przed odpaleniem i zaraz po,podaj temperaturę otoczenia.Jutro zrobie logi to porównamy
Temp na zewnątrz ok -6st. C
000BSZimny przed odpaleniem.
http://zapodaj.net/ef7557d22fe1.jpg.html
Zimny zaraz po odpaleniu.
http://zapodaj.net/c5d826033ec4.bmp.html
Moze jeszcze któryś z kolegów z przepływką Boscha zalogował by grupę 000BS na zimnym i ciepłym silnika ??
000BSZimny przed odpaleniem.
http://zapodaj.net/ef7557d22fe1.jpg.html
Zimny zaraz po odpaleniu.
http://zapodaj.net/c5d826033ec4.bmp.html
U mnie pali ok. teraz ustawiłem kąt wtrysku i pali od strzała.pico pisze:A jak Ci zapala ?
Nie musisz sprawdzać. Juz to robiłem Do kolumny 8 Vag bierze informację z G42 znajdującego sie w przepływomierzu. Po odpięciu przepływki pokazuje jakąś chyba wartść zastępczą 112, tak samo jak przy odpiętym G72 (rura dolotowa) i przepływki.pico pisze:U mnie zimny silnik 52 nagrzany 68.Własnie też się nad tym zastanawiam bo według tabeli ta wartość to dla nagrzanego silnika.Akurat dzisiaj wyjałem czujnik z kolektora.W temperaturze 80 stopni powinno być 400 ohm,pokazuje 320 ohm w temperaturze 20 stopni powinno był 3 kohm a u mnie pokazuje 2,3 kohm.Więc niby jest sprawny a wartości w pozycji 8 jakieŚ dziwne.Możliwe że idzie to z przepływki.Jutro sprawdze co pokazuje jak jest odpięty.
Moze jeszcze któryś z kolegów z przepływką Boscha zalogował by grupę 000BS na zimnym i ciepłym silnika ??