Witam
chcę uruchomić silnik typ JN z B3 w B2 (karoseria w świetnym stanie a dwa lubię ten samochodzik świetnie się prowadzi).
Silnik ma iskrę jak podam paliwo strzykawką do kolektora to zagada, jak podam zasilanie na wtrysk rozruchu to tez zagada a na wtryskiwacze nie daje ani tyci paliwa.
Silnik ten stal nieużywany prawie 8 lat i się nieco zastał (odkupiłem go z rozbitej B3) Na początek odkręciłem moduł rozdzielacza (w książce radzili aby ten rozdzielacz cały wymienić ), odkręciłem nakrętkę palca regulującego dawkę paliwa i prawie nie mogłem go wyjąć ruszał się minimalnie z powodu żółtawego nalotu. Po dłuższych próbach wyjąłem i przemyłem z tego nalotu (chyba pozostałość po benzynie). Wydaje mi się, że będę go musiał rozkręcić całkiem i wyczyścić wewnątrz łącznie z szczelinami ale tu mi doradźcie, czy trzeba?
Mam jeszcze pytania bo niestety nie znam dobrze tego układu wtrysku:
czy zastany regulator ciśnienia paliwa (reduktor zamontowany na wylocie rozdzielacza) ma wpływ na brak wtrysku? tak się teraz zastanawiam czy miałem paliwo w rurce powrotnej (przepływ) bo pompka aż jęczała a przepływu nie słyszałem
czy elektryczny regulator przepływu też jak wyżej może zablokować podawanie paliwa na wtryski? wg opisów w książkach wtrysk w tym silniku głównie realizowany jest o mechaniczny rozdzielacz sterowany dźwignią przepustnicy powietrza.
mam sterownik główny ale nie mam sterownika (regulatora) wolnych obrotów, jak dobrze rozumiem schemat z eTECHa to jest jakiś przekaźnik elektroniczny sterujący zaworem dodatkowego powietrza wolnych obrotów. jak to się zwie (jaki ma symbol) aby to zamówić.
jak włączyć instalację LPG (istniejącą) a dokładnie jak odciąć paliwo w silniku JN z wtryskiem mechanicznym.
i ostatnie może ma ktoś dobry schemat elektryki i do tego silniczka i jeszcze schemacik wężyków z podciśnień m.innymi do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
z góry dziękuję.
[B3 JN] brak wtrysku
[B3 JN] brak wtrysku
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 00:00 przez bogdanbb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To jest chyba jedna z największych problemów mechanicznego wtrysku. Poczytaj o tym na forum bo sporo już było. Nie za bardzo siedzę w tej tematyce, ale z tego co kiedyś przeczytałem na forum to jest z tym nie lada problem.bogdanbb pisze: jak włączyć instalację LPG (istniejącą) a dokładnie jak odciąć paliwo w silniku JN z wtryskiem mechanicznym.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
jeśli trzeba odłączyć pompke to potwierdza to fakt iż ani reduktor ani elektryczny nastawnik ciśnienia nie odcinają dopływu paliwa.Odłączasz przekaźnikiem pompę paliwa i po problemie. Wada tego rozwiązania to możliwość zatarcia wtrysku po bardzo długim czasie jazdy na gazie bez przełączania na Pb
Silnik chyba za długo stał, a i nie mam możliwości sprawdzenia wszystkiego, jeszcze przychodzi mi myśl, aby w układ włączyć manometr i sprawdzić jakie ciśnienie daje pompka. Jak dobrze doczytałem to powinno być ponad 6 atm.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
prawdopodobnie cały mój błąd tkwi z byt niskim ciśnieniu jakie daje pompka (daje 2,8atm) a to za mało i dlatego brak paliwa na wtryskiwaczach. Napisałem prawdopodobnie, bo nie wiem co jeszcze złego siedzi w tym układzie zasilania, a nie znam go, dlatego przerzucam sie na mono wtrysk z B3 passata, gdzie cały układ miałem a dokupiłem tylko kolektor ssący i sterownik za stówkę (pomki sprawnej za taką kasę nie dostanę), sterownik miałem gdzie sprawdzić i jest ok reszta jest mi bardziej znana od wtrysku mechanicznego a i przełączanie na gaz i z powrotem jest proste do realizacji. dziękuję za odpowiedzi i zamykam temat.