Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi b4] mocno kopci na czarno

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

[1.9 tdi b4] mocno kopci na czarno

Post autor: ruski007 » 30 sty 2011, 02:50

Witam,

Na początku chciałbym zaznaczyć że wiem jak działa funkcja szukaj, można powiedzieć że przez ostatni tydzień ostro jej nadużywałem. A teraz do rzeczy...

Zaczęło się od trybu awaryjnego, czyli standardowe max 120-130 km/h mułowaty, ponowne odpalenie motoru i na chwile wszystko ok. Funkcja szukaj, zawór n75. Rozebrane, zawór faktycznie nie chodził (podpinałem go pod 12V w celu sprawdzenia), WD40 + kompresor 20 min i git. Poskładane jazda próbna no i super nie łapie awaryjnego ale zostały lekkie spadki mocy zwłaszcza na niskich obrotach. Tak jakbym na chwilkę odpuścił gaz lub depnął na hebel. Do tego niestety zostało również mega kopcenie. Oczywiście na rozgrzanym silniku podgazowuję 2-3 razy a pod rurą wydechową sadza tak jakbym z szufli sypnął.

No więc znów użyłem funkcji szukaj. Wyczytałem że pewnie nieszczelność w dolocie. Żaróweczka nad głową się zapaliła i uświadomiłem sobie że to pewnie będzie to bo ostatnio po załączeniu się turba w kabinie słychać było lekkie syczenie tak jakby ssał lewe powietrze. Zanim zabrałem się za szukanie dziury podpiąłem go do kompa. Wywaliło tylko błąd od przepływki (odpinałem ją), ale gość od kompa stwierdził że coś nie tak z turbiną bo przeładowuje i że albo to jest powoli jej koniec albo gdzieś łapie powietrze lewe. No to ja pełen nadziei że już wiem co jest grane zabrałem się do roboty.

Znalazłem dziurę w przewodzie gumowym łączącym intercooler z turbiną. Dziurka spora taka na 2-3 palce a w dodatku obok druga ale sporo mniejsza. Przy okazji postanowiłem zrobić generalne porządki. Wyczyściłem kolektor dolotowy, intercooler wszystkie rury, przewody ciśnieniowe, odmę jednym słowem wszystko co mi przyszło do głowy że można wyczyścić. Dzisiaj poskładałem całość do kupy, jazda próbna i wielkie rozczarowanie. Kopci nadal tak jak kopcił.

Przyznam się bez bicia że dziurawej rury jeszcze nie wymieniłem, a tymczasowo załatałem taśmą do uszczelniania przewodów gumowych (zalecana np do rur z płynem chłodniczym) która podobno świetnie spełnia swoje zadanie (info od znajomych mechaników). Dodatkowo w miejscu gdzie była dziura na wierzch taśmy założyłem kilka opasek (z tworzywa sztucznego takie elektryczne paseczki/zaciski). Więc myślę że przewód jest szczelny, a poza tym nawet jeśli minimalnie gdzieś przepuszcza no to chyba kopcenie powinno przynajmniej trochę się zmniejszyć a o na nadal wali sadzą jak wcześniej.

Dodatkowo niepokojącym faktem jest to że w tych cienkich przewodach ciśnieniowych był olej. A właściwie głównie w tym przewodzie idącym do tzw. gruszki czyli zaworu z membraną który steruje grzybkiem turbiny. Ta gruszka również była pełna oleju.

Pomocy Panowie bo mi ręce opadły jak dzisiaj zobaczyłem że kopci nadal.

A żeby nie było że czekam na gotowe to zadam teraz kilka pytań które są również moimi podejrzeniami co do sprawcy owej "zadymy".

1. Gruszka - jak ciężko ona powinna chodzić?? Kiedy miałem ją wymontowaną myślałem że zasysając oraz dmuchając w nią ustami dam radę nią poruszyć ale ona ani drgnęła. Dopiero dość silne pociągniecie jej cięgna ręką powodowało jakikolwiek ruch.
Czy to może być przyczyna moich problemów??

2. Vacum pompa - czy istnieje taka możliwość że to właśnie z niej bierze się olej w przewodach i gruszce? Pompa jest lekko spocona przy dekielku.

3. Zawory ciśnieniowe - jak sprawdzić czy na 100% są ok?? Czy jeśli podpinam go bezpośrednio pod 12V i słyszę oraz czuję w ręku jak stuka to znaczy że jest on ok?


Sory że tak się rozpisałem, ale chciałem przekazać jak najwięcej info bo diabeł tkwi w szczegółach.

Z góry dziękuję za pomoc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2011, 10:05

ruski007 pisze: Zanim zabrałem się za szukanie dziury podpiąłem go do kompa. Wywaliło tylko błąd od przepływki (odpinałem ją), ale gość od kompa stwierdził że coś nie tak z turbiną bo przeładowuje i że albo to jest powoli jej koniec albo gdzieś łapie powietrze lewe
Widze że gościu się zna :roll: bzdury opowiada i tyle,turbina to nie gwiazda ,która przed końcem swego żywota wzmaga swoją aktywność :mrgreen: A dziura w dolocie nigdy nie spowoduje przeładowania
ruski007 pisze:Znalazłem dziurę w przewodzie gumowym łączącym intercooler z turbiną. Dziurka spora taka na 2-3 palce a w dodatku obok druga ale sporo mniejsza.
Tym bardziej nie może przeładowywać jak rura od icka dziurawa .Czarny dym to ewidentnie nie przepalone paliwo z powodu braku doładowania
ruski007 pisze:Dzisiaj poskładałem całość do kupy, jazda próbna i wielkie rozczarowanie. Kopci nadal tak jak kopcił.
ruski007 pisze:Dodatkowo niepokojącym faktem jest to że w tych cienkich przewodach ciśnieniowych był olej. A właściwie głównie w tym przewodzie idącym do tzw. gruszki czyli zaworu z membraną który steruje grzybkiem turbiny. Ta gruszka również była pełna oleju.
Masz olej w dolocie ,najprawdopodobniej zasysany przez turbinę z odmy .Odepnij odme ,dziurę po węzu od odmy zaślep ,wąż od odmy do butelki i potestuj ,w dolocie może być niewielkie ilości oleju ,ale nie żeby się stamtąd wylewał
ruski007 pisze:Gruszka - jak ciężko ona powinna chodzić?? Kiedy miałem ją wymontowaną myślałem że zasysając
Dmuchając ,jeśli juz ,ale musiałbyś wytworzyć ciśnienie ok.0,6-0,7 bara
ruski007 pisze: Dopiero dość silne pociągniecie jej cięgna ręką powodowało jakikolwiek ruch.
prawidłowo
ruski007 pisze:Czy to może być przyczyna moich problemów??
nie ,bo wyglada na sprawną
ruski007 pisze:Vacum pompa - czy istnieje taka możliwość że to właśnie z niej bierze się olej w przewodach i gruszce? Pompa jest lekko spocona przy dekielku.
bez związku z twoim problemem
ruski007 pisze:Zawory ciśnieniowe - jak sprawdzić czy na 100% są ok?? Czy jeśli podpinam go bezpośrednio pod 12V i słyszę oraz czuję w ręku jak stuka to znaczy że jest on ok?
W przypadku n75 ,to że go słychać i jest sprawny elektrycznie ,wcale nie oznacza że prawidłowo zbija ciśnienie ,też się tak łudziłem jak tylko kupiłem zetorka

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 sty 2011, 15:38

jedyne co mogę dodać od siebie to miałem dwa razy przypadek u siebie że zaczął kopcić na czarno.pierwszy to dziurawy wąż tuż przed wejściem do kolektora ssącego przez co uciekało mi powietrze.nie było to bardzo odczuwalne jeśli chodzi o moc.w drugim przypadku zaczęły lać mi wtryski...

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 30 sty 2011, 17:11

Jutro sprawdzam odmę i zrobię tak jak kolega MUNIOR radzi no i zobaczymy co z tego wyjdzie.

A co do wypowiedzi kolegi hudego to jak poznać czy to wtryski? Jest odczuwalny spadek mocy?? Jeśli moc spada to całkiem czy tylko momentami tak jak u mnie???


Dzięki panowie za rady i miejmy nadzieję że wspólnymi siłami rozwiążemy ten problem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2011, 18:27

ruski007 pisze:jak poznać czy to wtryski? Jest odczuwalny spadek mocy?? J
Jest ,ale cały czas .Ogólnie jak leją wtryski to ,kiepsko jedzie ,wiecej dymi gorzej i więcej pali.No i korekcje w bloku 013 są kosmiczne

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 sty 2011, 20:03

ruski007 pisze: Jest odczuwalny spadek mocy??
wszystko zależy ile jeździsz i jak. niektórzy nawet nie zauważą spadku mocy.wiadomo że trochę więcej pali i niekiedy słychać stukanie podobne do stuków popychaczy (tak było u mnie ale nie zawsze słychać stuki)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 sty 2011, 20:13

na sam początek wymień dziurawą rurę między turbiną a IC i jak już wymienisz to co jest dziurawe na takie bez dziurek to fura przestanie kopcić na czarno <ok>

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 31 sty 2011, 01:13

Zrobię tak jak radzicie czyli na początek wymienię rurę bo prędzej czy później mnie to czeka, no i sprawdzę odmę. Jutro pojeżdżę po częściach używanych bo na nową to mnie nie stać... A jeśli to nie pomoże to będę szukał dalej. Co do mocy to raczej jej nie stracił. Lekkiej nogi nie mam więc pewnie bym poczuł że mi parę źrebaczków odbiegło gdzieś. Jutro lub we wtorek napiszę na czym temat stoi (o ile kupię gdzieś rurę...) Póki co dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie się tematem.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 sty 2011, 09:43

jeśli chodzi o rurę to idź do sklepu rolniczego i szukaj węży wodnych lub innych od ciągników, kombajnów, itp. kup taki aby średnica pasowała i kształt miał podobny, co najwyżej zrobisz z dwóch jeden <ok>

ja zrobiłem coś takiego:

Obrazek

z takich elementów:

Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sty 2011, 09:55

ja mam jakoś złe doświadczenia z tymi tańszymi wężami które można kupić w sklepach rolniczych.wąż przy turbinie który wymieniłem pękł po dwóch tygodniach od założenia a górna rura od chłodnicy po zimie tez zaczęła pękać.to samo było jak wymienialiśmy u znajomego wąż w setrze.oryginał kosztuje ok 1400zł wąż długości może 40 cm.kumpel kupił taki zamiennik do jakiegoś ciągnika to mu rozwaliło od razu po założeniu.także wydaje mi się że lepiej kupić jakąś używkę czego na allegro jest masa i nie za duże pieniądze...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 sty 2011, 10:01

jeżeli wąż wodny i zbrojony to spokojnie wytrzyma (u mnie już ponad rok, ten cieńszy na zdjęciu), ten gruby gumowy bez zbrojenia pękł po ok pół roku ale założyłem jakiś inny ze szrotu (podobno od mitsubishi) i jest super ;-)

te części co mam założone kosztowały mnie ok 20-25zł i ten niewypał (gruby wąż gumowy od jakiegoś kombajnu) jakieś 10zł <ok>

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 31 sty 2011, 17:10

A co myślicie o tym:

http://allegro.pl/waz-rura-turbo-audi-8 ... 93952.html


Cena do przeżycia, a przynajmniej bez kombinowania klejenia łączenia no i przede wszystkim guma nowa a nie kilku letnia co też ma znaczenie.

Martwi mnie tylko to że na mojej rurze był ten sam nr części ale z literą "A" na końcu. Jak dzwoniłem do serwisu audi to występowały rury o obu oznaczeniach i niestety były w różnych cenach a co za tym idzie powinny się czymś różnić... z opisu aukcji wynika że powinna do mnie pasować.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sty 2011, 18:09

no trochę sobie krzyczą za taka rurkę.jak chcesz mieć nowa to kup chodź ja bym wolał wydać o połowę mniej i kupić używkę gdyż takie rzeczy raczej się nie psują jeśli ktoś nie przeciągnie za bardzo opaski lub coś w tym rodzaju i taka nawet 18 letnia powinna być dobra...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 sty 2011, 19:56

ta rura co podałeś z aukcji jest od A4 i na turbinie GT15, do B4 pewnie da się wcisnąć ale do wersji na przepływomierzu Pierburg czyli od 94r, na aukcji jest że do B4 od 91r. co jest kompletną bzdurą, także jak ktoś ma na przepływce Bosch (turbina T2) to sobie kupi i potem będzie miał na sprzedaż <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 31 sty 2011, 20:05

właśnie miałem mówić że to nie ta rura :-/ p.s.mam rurę ori jak jesteś z zamościa to masz do mnie 40km <ok> zajrzyja tu https://audi80.pl/sprzedamsilnik-tdi ... t51365.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl