Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] 1.6 TD - opinie

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

[All] 1.6 TD - opinie

Post autor: kix » 29 sty 2011, 23:51

Witam,potrzebuje porady odnosnie w/w jednostki,a mianowicie czy sa jakies problemy z nia i na co zwrocic uwage przy kupnie?
dzieki pozdro. :lol:
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 10:01 przez kix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sty 2011, 10:04

Czy są jakieś problemy z tą jednotą :?: Hmy :roll: Jedyne co przychodzi mi do głowy to pękająca głowica między zaworami. Praktycznie każde 1,6D i 1,6TD ma popękaną głowicę w tym miejscu, ale w niczym to nie przeszkadza. Po za tym to bardzo prosty i solidny silnik. Nie kojarzę aby miał jakieś tendencje do usterek tak jak na przykład 1,9 z klinem wału.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sty 2011, 10:41

Słabe uszczelki pod głowicą, słabe uszczelki pod pokrywą zaworów.
Silniki lubią olej.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 30 sty 2011, 10:45

Lubia olej po przebiegu 400 000 + no i glowice nie lubia duzych cisnien z turbo :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sty 2011, 10:48

trepek pisze:Silniki lubią olej
Fighter001 pisze:po przebiegu 400 000
Tak bym to widział :mrgreen: Aczkolwiek starszy ma passata z 87r z tym że silnik bez doładowania z przebiegiem 411tyś i bierze z pół litra od wymiany do wymiany :-P Silnik bez jakiegoś większego remontu.

jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

Post autor: jastrzabb4 » 30 sty 2011, 10:59

mam takigo silnika w golfie II oznaczenie silnika JR przebiego 360tys zero problemow odpali zawsze aby tylko ial dobrey aku swiece zarowe i rozrusznik nic mu wiecej nie trzeba

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sty 2011, 10:59

Apetyt na oleju uwarunkowany również stanem głowicy, uszczelniaczy zaworowych i prowadnic :-) Do tego separator w odmie, turbo i stan wszystkich uszczelek.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sty 2011, 11:02

trepek pisze:Apetyt na oleju uwarunkowany również stanem głowicy, uszczelniaczy zaworowych i prowadnic :-) Do tego separator w odmie, turbo i stan wszystkich uszczelek.
No tak, ale to jest raczej normalny objaw zużycia silnika jak w każdym innymi. Nie traktowałbym tego jako "bolączkę" tego silnika bo taką "bolączkę" będzie miało większość silników nie zależnie od typu.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 30 sty 2011, 11:56

Jedyna wada tego silnika jest to ze jest bezawaryjny i kazdy egzemplarz ma przebieg autobusu no i wykazuje zuzycie jak kazdy inny silnik. Jak dla mnie gdyby ta jednostka byla na kompie to by byl juz full wypas ;-)

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 30 sty 2011, 12:15

dzieki wszystkim za podpowiedzi i sugestie...
jesli ma ktos jeszcze jakies cenne info. to poprosze... :lol:

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 01 lut 2011, 21:39

Silnik ogólnie nie do zajeżdżenia. U mnie przebieg 690 tys i tylko głowica robiona ale to było widzi mi sie poprzedniego własciciela bo dostałem ją gratis. Sprzedałem dla znajomego i lata. Mówi ze troszke boryga dolewa tylko :-P

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 02 lut 2011, 20:32

No i silnik ma jeszcze dość duży potencjał do tuningu mechanicznego- poczytaj na forum więcej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2011, 13:31

pawel_m pisze:No i silnik ma jeszcze dość duży potencjał do tuningu mechanicznego
Małym kosztem <ok>

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 06 lut 2011, 13:20

miałęm ten silnik w dwójce przebieg 300000 i zero remontu stan bdb i nie lubiał brać oleju naprawde polecam

Awatar użytkownika
śmigacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 11 sty 2010, 20:43
Lokalizacja: zamość

Post autor: śmigacz » 03 mar 2011, 18:34

Powiem Ci ze problemów to nie miałem , tylko tam świece żarowe itp nie narzekam ;-) lata sie :-P do "mocy" to hmm przyzwyczailem sie albo na początku lepiej szedł hehe pasowało by coś podłubać. Polecam ten silnik :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl