Mam pytanie?
Kupiłem niedawno Audi B4 2.0 8v 115KM i mam problem. Silnik gaśnie. Dokładnie jeśli w czasie jazdy dam na luz (i na benzynie i na gazie) silnik albo gaśnie albo spada do 200 obrotów potem skacze na 1200 i dopiero stabilizuje się na 900. Po wizycie w warsztacie okazało się, że uszkodzona jest sonda lambda więc dla sprawdzenia odłączona i usterka pozostała. Następnym krokiem było umycie silniczka krokowego ale nic się nie zmieniło. Jedyny efekt nie gaśnięcia jedynie przygasania silnika przy przy dawaniu na luz w czasie jazdy został osiągnięty przez odłączenie silnika krokowego. Silniczek krokowy jednak pracuje bo np. wyrónuje obroty po włączeniu klimy. Jednak nie wiem czy jest on uszkodzony bo wszystkie te usterki zdarzają sie na 10 prób 4-5 razy w pozostałych razach jest ok. Na koniec nie wiem czy jasno opisałem problem, ale sonde lambda juz zamówiłem, podpowiedzcie czy kupować tez siliczek krokowy czy moze to byc inna usterka, bo narazie smigam z wypiętym silniczkiem krokowy?
[80 B4 2.0 ABK] Gasnący silnik Audi 2.0 8v
Mam silnik z mechanicznym wtryskiem ale przy padniętej sondzie miałem podobnie. Obroty spadały do 200 i czasami gasł. Po wymianie sondy jest już lepiej. Przy regulacji gazu przemyli mi silniczek krokowy ale i tak stwierdzili że jest do wymiany. Bo to właśnie krokowiec odpowiada za stabilizacje biegu jałowego czyli wolnych obrotów. Teraz czasami ale bardzo rzadko obroty też spadają ale tylko i wyłącznie na gazie. Na benzynie nic się nie dzieje, jeszcze nigdy mi na PB nie spadły obroty. Dlatego narazie nie zmieniam tego silniczka. W gazowni powiedzieli mi że niestety to są objawy jazdy na gazie, bo LPG jest 3-razy czulszy niż PB. Na benzynie przez silniczek idzie powietrze a jak jedziesz na gazie to idze gaz. I jak coś jest nawet troszke uszkodzone to już są problemy na gazie.
Witam.Objawy uszkodzonej sondy u mnie objawiały się brakiem mocy szczególnie rano.Auto szarpało,prychało,kichało.Wymieniłem sondę i jest już wszystko ok.Gaz jest rzeczywiście suchy i zapiecza układ wtryskowy.Mogą to byc zapieczone wtryski.Podłącz auto do komputera to wszystko Ci wyspowiada.Na brudne wtryski pomoże preparat oczyszczający np.STP kupisz za 20 zł na każdej stacji.Dodaje się go do paliwa,tyle,że trzeba będzie pojeździc trochę na benzynie.Sprawdź też przepływomierz przy filtrze powietrza.Oczyśc i zobaczysz czy się poprawi.Gaz jest tani ale coś za coś.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
seb100, w swoim ABK miałem dokładnie takie objawy przy pekniętej kopułce, zatem sprawdz i układ zapłonowy.
Działo się tak, że zapłon gubił na chwile iskrę na jednym lub dwóch cylindrach. W tym momencie krokowy próbował ustabilizowac obroty i działy się cyrki. Czasami zgasł, czasami miał za niskie obroty, czasami krokowy dał za wysokie itd. Wymiana kopułki i jak ręką odjał.
Póżniej ustawiłem jeszcze porządnie zapłon i auto cykać zaczeło jak nowe.
Stawiałbym jednak na krokowy najprędzej lub lewe powietrze.
Pamiętaj, że ABK jest bardzo czuły na lewe powietrze. Zaslepka z serwa, wąż z dekla głowicy i wszystkie inne miejsca.
Działo się tak, że zapłon gubił na chwile iskrę na jednym lub dwóch cylindrach. W tym momencie krokowy próbował ustabilizowac obroty i działy się cyrki. Czasami zgasł, czasami miał za niskie obroty, czasami krokowy dał za wysokie itd. Wymiana kopułki i jak ręką odjał.
Póżniej ustawiłem jeszcze porządnie zapłon i auto cykać zaczeło jak nowe.
Stawiałbym jednak na krokowy najprędzej lub lewe powietrze.
Pamiętaj, że ABK jest bardzo czuły na lewe powietrze. Zaslepka z serwa, wąż z dekla głowicy i wszystkie inne miejsca.